matheeuwissen schreef:Hij heeft zelf geen plaats en de kennis niet. Dus hij kan een m3 blok aanschaffen en op een plank leggen. Verder zul je ook je aandrijflijn aan moeten passen, dan kun je wel niks geven om remmerij. Maar als je je diff aan gort draait kom je nog nergens.
Verder heb je voor 3.500 dus echt geen 328 e46 die in goede staat is. dan heb je echt gewoon een hok. en een echte nette e36 zit je ook gewoon aan de 5k, met de km stand en staat van de auto waar hij nu mee rond rijdt. Met een BMW moet je niet voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, want je komt vrijwel zeker bedrogen uit.
Ik noemde maar wat op, je hoeft het niet gelijk op je teentjes getrapt te zijn..
En een E36 328 voor 5k?? Vriend, ik weet niet wat jij verstaat in nette staat, maar voor 5K koop ik OF een e36 M3 of een showroomstaat, hagelnieuw verse e36 met hooguit 20.000 op teller ofzo, maw; Jij mag dan 5k te spenderen hebben aan een E36, ik dus niet en iemand met echte hersenen en beetje gezond verstand ook niet.
Aandrijflijn hoef je niet aan te passen bij een swap naar een M3, differentieel houdt het met gemak als je er niet te gek mee doet.
Ter informatie bij mijn swap naar 6 cilinder heb ik de complete achteras, diff, cardan, remmerij etc.. gebruikt van een 328i..

Veiligheid gaat voorop!