meer downforce

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
ThCB33R

Re: meer downforce

Bericht door ThCB33R » 17 jun 2011, 16:10

gewoon nog meer gas geven een bmw heeft van zijn eigen overstuur (door achterwiel aandrijving)
,jouw onderstuur is dus optelossen met meer PK's,door meer gas te geven breekt je achterkant uit (overstuur)
en trekt je auto weer naar binnenkant bocht (onderstuur opgelost,....das gewoon driften duszzz)

http://www.youtube.com/watch?v=pXMbAtR5 ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=M0zAFokl ... re=related

en kijk die steve s lekker gaan in zijn e30 die heb geen last van onderstuur hoooor

http://www.youtube.com/watch?v=fQ_QRO7mlyI&NR=1

Gebruikersavatar
Sygnus
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:22

Re: meer downforce

Bericht door Sygnus » 17 jun 2011, 17:12

Dat is advies van niets voor een circuitauto natuurlijk.. De meeste BMWs neigen juist te ondersturen. Dat je ze kunt dwingen tot overstuur, is een ander verhaal en ook geen bewijs dat je geen last hebt van onderstuur.

ThCB33R

Re: meer downforce

Bericht door ThCB33R » 17 jun 2011, 17:54

achhh onderstuur niet zo gek ook met toyo rubber onder je auto

Gebruikersavatar
rooiepeet
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2011, 21:59

Re: meer downforce

Bericht door rooiepeet » 18 jun 2011, 15:48

wat voor rubber moet je er onder hebben dan, voor op het circuit(om grip te houden)

en driften met een sperr gaat natuurlijk beter, maar voor circuit rijden kan je dan toch het beste geen sperr hebben of toch wel?
bmw e36 coupe, 325i met vanos, 5v. handbak, bwj: 1994.

If in doubt, Full throttle!

Gebruikersavatar
Gerlof325TDS
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:28

Re: meer downforce

Bericht door Gerlof325TDS » 24 aug 2011, 23:12

Even om terug te komen op de 4 dezelfde banden ( velg maat )...
Ik probeer de beste man uit te leggen dat vanaf het 0 punt beter te zoeken is naar grip dan vanaf een afstelling die al is aangepast.

Het is natuurlijk een optie om achter een bredere velg maat te nemen. maar dan ben je dus al aan het afstellen..
Daarnaast is het ook nog zo.. hoe meer grip je achter creert hoe minder ( in verhouding ) je voor gaat krijgen, dit zal niet altijd even veel invloed hebben maar toch is het zo ;).

Ik probeer hier niemand voor gek te zetten noch verkeerde info te geven, ik geef alleen mijn ideen bloot om zo iemand ( proberen ) te helpen om zijn/haar problemen op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Ger

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”