Turbo probleem?
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 13 mei 2010, 14:42
Turbo probleem?
Ik heb een probleem dat je een sussende geluid hoort bij 3000 toeren of als je gas hard in trapt.
Ben bij 2 officiele BMW dealers geweest. De 1 zegt er is helemaal niets aan de hand. De andere zegt dat de turbo bijna stuk is. Maar het kan er nog mee door maar als het bij lagere toeren komt dan moet het wel vervangen worden.
Vervolgens ben ik naar een BMW specialist geweest die zegt dat alleen een scheur in zit en dat dat gerepareerd kan worden. Kosten a € 700,- incl BTW en arbeid.
En naar een paar andere garage's geweest en die geven ook aan dat de turbo bijna kapot is en dat dat vervangen moet worden.
Wat kan ik het beste nu doen?
Ben bij 2 officiele BMW dealers geweest. De 1 zegt er is helemaal niets aan de hand. De andere zegt dat de turbo bijna stuk is. Maar het kan er nog mee door maar als het bij lagere toeren komt dan moet het wel vervangen worden.
Vervolgens ben ik naar een BMW specialist geweest die zegt dat alleen een scheur in zit en dat dat gerepareerd kan worden. Kosten a € 700,- incl BTW en arbeid.
En naar een paar andere garage's geweest en die geven ook aan dat de turbo bijna kapot is en dat dat vervangen moet worden.
Wat kan ik het beste nu doen?
- BMW530DTouring
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:54
Re: Turbo probleem?
Helemaal mee eens.....ik zou er zelf nog geen 50 km mee doorrijden........
Wat is de actuele kilometerstand eigenlijk? (puur interesse)
Wat is de actuele kilometerstand eigenlijk? (puur interesse)
Longlife and filled for life.........not in my life!
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 13 mei 2010, 14:42
Re: Turbo probleem?
Wat ik begreep van de dealer dan, dat als die dat sussende geluid bij lagere toeren gaat maken dat het dan vervangen moet worden.
Maar wie kan je nou vertrouwen de ene dealer gaf zelfs aan dat er niets aan de hand zou zijn
KM stand: ~ 212000
Maar wie kan je nou vertrouwen de ene dealer gaf zelfs aan dat er niets aan de hand zou zijn
KM stand: ~ 212000
Re: Turbo probleem?
Het kan ook een scheurtje in je spruitstuk zijn...
Was bij mij het geval....hoe meer gas je gaf hoe duidelijker de fluittoon..
(wel bij warme motor...bij koude motor merkte je bijna niks)
Was bij mij het geval....hoe meer gas je gaf hoe duidelijker de fluittoon..
(wel bij warme motor...bij koude motor merkte je bijna niks)
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 13 mei 2010, 14:42
Re: Turbo probleem?
Bij mij is het zowel bij koude als warme motor.
Laatst gewijzigd door Gast op 27 aug 2011, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Re: Turbo probleem?
Dan nog zou het je spruitstuk kunnen zijn...
Weet niet uit welke Regio je komt, maar ik weet wel een paar goede specialisten in de buurt van R'dam..
Overigens vinden wij het wel prettig als mensen zich voorstellen...klik
Weet niet uit welke Regio je komt, maar ik weet wel een paar goede specialisten in de buurt van R'dam..
Overigens vinden wij het wel prettig als mensen zich voorstellen...klik
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 13 mei 2010, 14:42
Re: Turbo probleem?
Ik kom trouwens uit de buurt van Rdam (Ik woon in Sdam). Dus ik ontvang graag adressen waar ik eventueel langs kan rijden
Laatst gewijzigd door Gast op 26 aug 2011, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 13 mei 2010, 14:42
Re: Turbo probleem?
Ik zat eens rond te bellen hoeveel het kost als het de turbo is.
Prijs incl btw en inlvering van de oude turbo, zonder arbeid € 1450,-
Inbouw bij de 1 € 450,- kan oplopen naar € 850,-
Bij de ander € 350,- voor arbeid
In Duitsland kost het € 1604,- incl btw en inlvering van de oude turbo, zonder arbeid
Arbeid + € 270,-
Wat ik raar vind dat het in Duitsland duurder kost ( bij een BMW dealer )
Terwijl ik een PDC sensor destijds had gekocht in Duitsland voor € 84,- in NL bedroeg het € 122,-
Prijs incl btw en inlvering van de oude turbo, zonder arbeid € 1450,-
Inbouw bij de 1 € 450,- kan oplopen naar € 850,-
Bij de ander € 350,- voor arbeid
In Duitsland kost het € 1604,- incl btw en inlvering van de oude turbo, zonder arbeid
Arbeid + € 270,-
Wat ik raar vind dat het in Duitsland duurder kost ( bij een BMW dealer )
Terwijl ik een PDC sensor destijds had gekocht in Duitsland voor € 84,- in NL bedroeg het € 122,-
Re: Turbo probleem?
Klinkt als versleten lagers. Heel handig dat filmje erbij. Zou ook een ander plaatsen (veel meer schade bij stuklopen). Kun je het zelf doen? Veel goedkoper wanneer je er een van de sloop kunt regelen.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 13 mei 2010, 14:42
Re: Turbo probleem?
Hij gaat morgen voor onderzoek bij de garage.
Tevens moeten de motorsteunen vervangen worden. Kan het iets mee te maken hebben?
Tevens moeten de motorsteunen vervangen worden. Kan het iets mee te maken hebben?
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 13 mei 2010, 14:42
Re: Turbo probleem?
Hij is eindelijk weer terug. Probleem is opgelost. Er zat een scheur in de uitlaatspruitstuk en lekkage in de AT-Voorkatalysator. Allebij zijn vervangen plus nog de motorsteunen. Dure reparatie maar alles lijkt nu weer perfect te werken.
Ik wil Aron bedanken want die kwam met het spruitstuk verhaal. En uiteraard de overige mensen die mee wouden en hebben gedacht. Hopelijk in de toekomst leukere berichten van mij op het forum
Ik wil Aron bedanken want die kwam met het spruitstuk verhaal. En uiteraard de overige mensen die mee wouden en hebben gedacht. Hopelijk in de toekomst leukere berichten van mij op het forum
Re: Turbo probleem?
Fijn dat je het uitkomst even hebt laten weten
Hopen op een hoop probleemloze kms...
En geen dank hoor....daar is dit forum voor...
Elkaar helpen waar nodig...
Hopen op een hoop probleemloze kms...
En geen dank hoor....daar is dit forum voor...
Elkaar helpen waar nodig...