Spacers / spoorverbreders wel of niet doen
Spacers / spoorverbreders wel of niet doen
Bestaan er goede dure spacers voor de e90 zonder dat er nadelen aan kleven dat de banden iets uit het lood staan?
Wil best meer betalen, als rond maar rond is. Denk aan 15mm verbreding voor mijn 325i
Let me know
Wil best meer betalen, als rond maar rond is. Denk aan 15mm verbreding voor mijn 325i
Let me know
Re: Spacers / spoorverbreders wel of niet doen
Met welke velgen?
Mits je goeie spullen koopt hoeft er echt niets aan de hand te zijn.
Ik wil voor mijn wintervelgen (OEM styling 158) ook een setje verbreders aan de achterkant, omdat ze veel te ver naar binnen staan. Zolang je nadenkt en niet velgen met een compleet verkeerde ET waarde passend gaat maken met spacers is er niets aan de hand.
Mits je goeie spullen koopt hoeft er echt niets aan de hand te zijn.
Ik wil voor mijn wintervelgen (OEM styling 158) ook een setje verbreders aan de achterkant, omdat ze veel te ver naar binnen staan. Zolang je nadenkt en niet velgen met een compleet verkeerde ET waarde passend gaat maken met spacers is er niets aan de hand.
Re: Spacers / spoorverbreders wel of niet doen
Hee Thamoosio,
bij mij gaat het ook om style 158....staan veel te ver naar binnen. Hoeveel mm denk je dat mogelijk is bij de 158...ook bij mij zijn het de wintervelgen.
Laat me weten welke spacers je op het oog hebt. Welke site het beste is.
Gr

Laat me weten welke spacers je op het oog hebt. Welke site het beste is.
Gr
Re: Spacers / spoorverbreders wel of niet doen
Gewoon een setje H&R spacers kopen met langere bouten, helemaal geen probleem.
Dit zijn echt goede spacers. Wel even opletten of je konische of bolkonische bouten nodig hebt.
Dit zijn echt goede spacers. Wel even opletten of je konische of bolkonische bouten nodig hebt.
Re: Spacers / spoorverbreders wel of niet doen
Inderdaad. Heb zelf ook H&R spacers onder mijn M3. Voor 15mm, achter 10mm. Staat echt super en heb er absoluut geen problemen mee. Wel die met centreer ring nemen.
Re: Spacers / spoorverbreders wel of niet doen
Bij mijn cupra had ik inderdaad ook de HR spacers (via ebay toen..) en dat zal ik nu weer doen.
Ik denk 15mm, maar ik heb nog niet gemeten. Kijk even op http://www.trakplus.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor meer informatie, filmpjes, hoe het werkt etc.
Bij HR heb je 2 types.
DR sets - Dit zijn sets waarbij je langere wielbouten mee moet bestellen. Je neemt dus nieuwe, langere wielbouten die je gebruikt om je wiel mee vast te zetten en die draai je door de spacers heen op je as.
DRA sets - Dit zijn sets waarbij je de spacer vastzet op de as, en dan vervolgens je velg weer daarop monteert.
Je kunt je voorstellen dat om meerdere redenen de DRA set mijn voorkeur heeft. Ik kan mijn slotbout blijven gebruiken, en in mijn optiek is door deze aanpak de krachtverdeling beter. Last but not least hoef ik geen aparte bouten aan te schaffen. Nadeel is dat de set duurder is, en dat deze alleen te krijgen zijn vanaf 20mm. Als dit te lang is voor je as, dan is dat dus geen optie.
Meten is weten! (heb ik nog niet gedaan..)
Ik denk 15mm, maar ik heb nog niet gemeten. Kijk even op http://www.trakplus.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor meer informatie, filmpjes, hoe het werkt etc.
Bij HR heb je 2 types.
DR sets - Dit zijn sets waarbij je langere wielbouten mee moet bestellen. Je neemt dus nieuwe, langere wielbouten die je gebruikt om je wiel mee vast te zetten en die draai je door de spacers heen op je as.
DRA sets - Dit zijn sets waarbij je de spacer vastzet op de as, en dan vervolgens je velg weer daarop monteert.
Je kunt je voorstellen dat om meerdere redenen de DRA set mijn voorkeur heeft. Ik kan mijn slotbout blijven gebruiken, en in mijn optiek is door deze aanpak de krachtverdeling beter. Last but not least hoef ik geen aparte bouten aan te schaffen. Nadeel is dat de set duurder is, en dat deze alleen te krijgen zijn vanaf 20mm. Als dit te lang is voor je as, dan is dat dus geen optie.
Meten is weten! (heb ik nog niet gedaan..)
Re: Spacers / spoorverbreders wel of niet doen
Ik kan de TMP aanraden
.
Mijn tweede set (10mm) en rij met de tweede set al ruim 2 jaar en nog steeds in top staat!
Uiteraard met dubbele centrering.

Mijn tweede set (10mm) en rij met de tweede set al ruim 2 jaar en nog steeds in top staat!
Uiteraard met dubbele centrering.
Re: Spacers / spoorverbreders wel of niet doen
Thamoosio en Hensie, ik heb ook styling 158 voor de winterbanden en styling 159 voor de zomerbanden, voor hoeveel mm hebben jullie gekozen? Ik denk zelf aan 10 mm achter en voor niks. Wat denken jullie?
- largeproject
- Berichten: 2219
- Lid geworden op: 11 nov 2007, 19:01
- Locatie: Ergens tussen Arnhem en Nijmegen
- Contacteer:
Re: Spacers / spoorverbreders wel of niet doen
thamoosio schreef:DRA sets - Dit zijn sets waarbij je de spacer vastzet op de as, en dan vervolgens je velg weer daarop monteert.
Je kunt je voorstellen dat om meerdere redenen de DRA set mijn voorkeur heeft. Ik kan mijn slotbout blijven gebruiken, en in mijn optiek is door deze aanpak de krachtverdeling beter. Last but not least hoef ik geen aparte bouten aan te schaffen. Nadeel is dat de set duurder is, en dat deze alleen te krijgen zijn vanaf 20mm. Als dit te lang is voor je as, dan is dat dus geen optie.
Meten is weten! (heb ik nog niet gedaan..)
Dat gaat je helaas niet lukken, heb ook spacer die je eerst vast moet zetten op de naaf, maar de wiel vast zetten op de spacer heb je kortere wielbouten nodig dan diegene die je voor die tijd gebruikte om het wiel vast te zetten op de naaf of je zou moeten gaan voor 50mm per as, ik heb zelf 40mm.
Re: Spacers / spoorverbreders wel of niet doen
Ik heb uiteindelijk gekozen voor 12mm en dan staan de achterwielen precies het zelfde als de voorwielen in de kuipen. Niet overdreven, want ik wil graag een OEM look houden. Het lijkt net of het zo ontworpen is en of het altijd zo heeft moeten zijn.