Spacers / spoorverbreders wel of niet doen

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Hensie
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 dec 2009, 20:22

Spacers / spoorverbreders wel of niet doen

Bericht door Hensie » 12 sep 2011, 21:50

Bestaan er goede dure spacers voor de e90 zonder dat er nadelen aan kleven dat de banden iets uit het lood staan?

Wil best meer betalen, als rond maar rond is. Denk aan 15mm verbreding voor mijn 325i

Let me know

Gebruikersavatar
thamoosio
Berichten: 508
Lid geworden op: 31 jan 2009, 15:41
Locatie: Hoofddorp

Re: Spacers / spoorverbreders wel of niet doen

Bericht door thamoosio » 13 sep 2011, 08:28

Met welke velgen?

Mits je goeie spullen koopt hoeft er echt niets aan de hand te zijn.

Ik wil voor mijn wintervelgen (OEM styling 158) ook een setje verbreders aan de achterkant, omdat ze veel te ver naar binnen staan. Zolang je nadenkt en niet velgen met een compleet verkeerde ET waarde passend gaat maken met spacers is er niets aan de hand.

Hensie
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 dec 2009, 20:22

Re: Spacers / spoorverbreders wel of niet doen

Bericht door Hensie » 16 sep 2011, 20:23

Hee Thamoosio, ;) bij mij gaat het ook om style 158....staan veel te ver naar binnen. Hoeveel mm denk je dat mogelijk is bij de 158...ook bij mij zijn het de wintervelgen.
Laat me weten welke spacers je op het oog hebt. Welke site het beste is.

Gr

Martijn M3

Re: Spacers / spoorverbreders wel of niet doen

Bericht door Martijn M3 » 17 sep 2011, 08:25

Gewoon een setje H&R spacers kopen met langere bouten, helemaal geen probleem.
Dit zijn echt goede spacers. Wel even opletten of je konische of bolkonische bouten nodig hebt.

Gebruikersavatar
PIR3lly
Berichten: 1786
Lid geworden op: 11 feb 2008, 23:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Spacers / spoorverbreders wel of niet doen

Bericht door PIR3lly » 17 sep 2011, 11:22

Inderdaad. Heb zelf ook H&R spacers onder mijn M3. Voor 15mm, achter 10mm. Staat echt super en heb er absoluut geen problemen mee. Wel die met centreer ring nemen.

Gebruikersavatar
thamoosio
Berichten: 508
Lid geworden op: 31 jan 2009, 15:41
Locatie: Hoofddorp

Re: Spacers / spoorverbreders wel of niet doen

Bericht door thamoosio » 17 sep 2011, 21:52

Bij mijn cupra had ik inderdaad ook de HR spacers (via ebay toen..) en dat zal ik nu weer doen.
Ik denk 15mm, maar ik heb nog niet gemeten. Kijk even op http://www.trakplus.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor meer informatie, filmpjes, hoe het werkt etc.

Bij HR heb je 2 types.

DR sets - Dit zijn sets waarbij je langere wielbouten mee moet bestellen. Je neemt dus nieuwe, langere wielbouten die je gebruikt om je wiel mee vast te zetten en die draai je door de spacers heen op je as.

DRA sets - Dit zijn sets waarbij je de spacer vastzet op de as, en dan vervolgens je velg weer daarop monteert.

Je kunt je voorstellen dat om meerdere redenen de DRA set mijn voorkeur heeft. Ik kan mijn slotbout blijven gebruiken, en in mijn optiek is door deze aanpak de krachtverdeling beter. Last but not least hoef ik geen aparte bouten aan te schaffen. Nadeel is dat de set duurder is, en dat deze alleen te krijgen zijn vanaf 20mm. Als dit te lang is voor je as, dan is dat dus geen optie.

Meten is weten! (heb ik nog niet gedaan..)

Gebruikersavatar
Dnl
Berichten: 11231
Lid geworden op: 15 aug 2007, 18:21
Locatie: Drenthe

Re: Spacers / spoorverbreders wel of niet doen

Bericht door Dnl » 17 sep 2011, 21:59

Ik kan de TMP aanraden :).
Mijn tweede set (10mm) en rij met de tweede set al ruim 2 jaar en nog steeds in top staat!

Uiteraard met dubbele centrering.

Tommy

Re: Spacers / spoorverbreders wel of niet doen

Bericht door Tommy » 26 sep 2012, 16:15

Thamoosio en Hensie, ik heb ook styling 158 voor de winterbanden en styling 159 voor de zomerbanden, voor hoeveel mm hebben jullie gekozen? Ik denk zelf aan 10 mm achter en voor niks. Wat denken jullie?

Gebruikersavatar
largeproject
Berichten: 2219
Lid geworden op: 11 nov 2007, 19:01
Locatie: Ergens tussen Arnhem en Nijmegen
Contacteer:

Re: Spacers / spoorverbreders wel of niet doen

Bericht door largeproject » 30 sep 2012, 16:38

thamoosio schreef:DRA sets - Dit zijn sets waarbij je de spacer vastzet op de as, en dan vervolgens je velg weer daarop monteert.

Je kunt je voorstellen dat om meerdere redenen de DRA set mijn voorkeur heeft. Ik kan mijn slotbout blijven gebruiken, en in mijn optiek is door deze aanpak de krachtverdeling beter. Last but not least hoef ik geen aparte bouten aan te schaffen. Nadeel is dat de set duurder is, en dat deze alleen te krijgen zijn vanaf 20mm. Als dit te lang is voor je as, dan is dat dus geen optie.

Meten is weten! (heb ik nog niet gedaan..)

Dat gaat je helaas niet lukken, heb ook spacer die je eerst vast moet zetten op de naaf, maar de wiel vast zetten op de spacer heb je kortere wielbouten nodig dan diegene die je voor die tijd gebruikte om het wiel vast te zetten op de naaf of je zou moeten gaan voor 50mm per as, ik heb zelf 40mm.

Tommy

Re: Spacers / spoorverbreders wel of niet doen

Bericht door Tommy » 06 okt 2012, 18:19

Ik heb uiteindelijk gekozen voor 12mm en dan staan de achterwielen precies het zelfde als de voorwielen in de kuipen. Niet overdreven, want ik wil graag een OEM look houden. Het lijkt net of het zo ontworpen is en of het altijd zo heeft moeten zijn.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Styling”