Tjuus, E60 530i M-pakket verkocht
-
Re: ff voorstellen, E60 530i M-pakket *foto update*
Dikke E60 hoor..............! 

- lekkerwijf1
Dikke wagen.
Ik heb exact dezelfde lci look lampen alleen dan de donkere versie.
er werd hier precies hetzelfde gedacht als jou over de kosten van de achter lampen
Succes ermee.
Ook een wagen met dikke opties..
Ik heb exact dezelfde lci look lampen alleen dan de donkere versie.
er werd hier precies hetzelfde gedacht als jou over de kosten van de achter lampen
Succes ermee.
Ook een wagen met dikke opties..
- fastfisico
Dank allemaal voor de positieve reacties
Aron:
Mistlampen zijn redelijk makkelijk te vervangen:
Aan de kant waarbij je de lamp wilt vervangen draai je de wielen zo ver mogelijk naar binnen, zodat je bij het binnenscherm achter de mistlampen kunt. Daar draai je de onderste 3 schroeven eruit. Deze zitten onderin en een centimeter of 20 erboven. Dan kan je het binnenscherm naar je toe (richting je voorwiel) trekken, waarna je het onderste horizontale deel (het deel dat naar de straat gericht is) naar beneden kunt trekken.
Dan kan je bij de lampen. Om de lampen er uit te halen kun je deze een kwartslag draaien.
Lijkt een hoop werk, maar als je bezig bent, spreekt het voor zich en is een
van een cent.
Ik heb LED lampen met ontstoringsweerstanden gekocht op ebay (zie ergens in het begin van de post voor de link) Dit voorkomt de foutmelding op de BC.
De LED lampen passen goed in de lamphouder, dus je kan ze zo weer met een kwartslag bevestigen. Wel heb ik de weerstanden welke in een kleine behuizing zitten, met een ty-rap aan iets vast bevestigd (zitten wat puntjes rondom de mistlamp in de voorbumper waar dit aan kan. Dit voorkomt het tikken en rammelen als je over een hobbelweg rijdt.
Ik ben zeer tevreden over het resultaat, de lamp is zeer goed zichtbaar overdag maar niet zo fel als de gewone mistlampen welke je bij de tegemoetkomende medeweggebruiker vaak ziet.
Succes... voor vragen mag je me ook een PM sturen.
LEKKERWIJF1;
Ik heb bij "onze" lampen de buitenste lampen (compleet met lamphouder uiteraard) omgewisseld met de binnenste lampen. De buitenste lampen welke ik aan de binnenzijde heb gezet, zijn de remlichten, dus daar heb ik niets mee gedaan. De lampen die nu aan de buitenzijde zitten, daarvan heb ik de stekker aan de achterzijde van de unit losgekoppeld en deze uitgeprogrammeerd, zodat er geen storingen in de BC verschijnen.
Door deze wisseling zijn de LCI strepen veel beter zichtbaar. De lamp is nog zeer goed zichtbaar zodat de veiligheid geen issue is. De remlichten werken uiteraard
ook nog. (wel zo belangrijk als je een strakke BMW wilt houden
Vraagje in het algemeen:
Ik heb niet zoveel rammels en kraakjes in auto (in tegenstelling wat ik op diverse fora lees). Alleen de middenarmsteun op de achterbank (bekend kraakje) maar ook de deurpinnen (alle 4) rammelen bij mij. Ik heb dit al uit elkaar gehaald echter is de ruimte in de geleider waardoor de pin naar boven en beneden kan bewegen te groot.Daar heb ik nog geen oplossing voor gevonden
Heeft iemand deze rammel ook en heeft heeft diegene een oplossing?
Ik hoor het graag!
Groet Ingvar

Aron:
Mistlampen zijn redelijk makkelijk te vervangen:
Aan de kant waarbij je de lamp wilt vervangen draai je de wielen zo ver mogelijk naar binnen, zodat je bij het binnenscherm achter de mistlampen kunt. Daar draai je de onderste 3 schroeven eruit. Deze zitten onderin en een centimeter of 20 erboven. Dan kan je het binnenscherm naar je toe (richting je voorwiel) trekken, waarna je het onderste horizontale deel (het deel dat naar de straat gericht is) naar beneden kunt trekken.
Dan kan je bij de lampen. Om de lampen er uit te halen kun je deze een kwartslag draaien.
Lijkt een hoop werk, maar als je bezig bent, spreekt het voor zich en is een

Ik heb LED lampen met ontstoringsweerstanden gekocht op ebay (zie ergens in het begin van de post voor de link) Dit voorkomt de foutmelding op de BC.
De LED lampen passen goed in de lamphouder, dus je kan ze zo weer met een kwartslag bevestigen. Wel heb ik de weerstanden welke in een kleine behuizing zitten, met een ty-rap aan iets vast bevestigd (zitten wat puntjes rondom de mistlamp in de voorbumper waar dit aan kan. Dit voorkomt het tikken en rammelen als je over een hobbelweg rijdt.
Ik ben zeer tevreden over het resultaat, de lamp is zeer goed zichtbaar overdag maar niet zo fel als de gewone mistlampen welke je bij de tegemoetkomende medeweggebruiker vaak ziet.
Succes... voor vragen mag je me ook een PM sturen.
LEKKERWIJF1;
Ik heb bij "onze" lampen de buitenste lampen (compleet met lamphouder uiteraard) omgewisseld met de binnenste lampen. De buitenste lampen welke ik aan de binnenzijde heb gezet, zijn de remlichten, dus daar heb ik niets mee gedaan. De lampen die nu aan de buitenzijde zitten, daarvan heb ik de stekker aan de achterzijde van de unit losgekoppeld en deze uitgeprogrammeerd, zodat er geen storingen in de BC verschijnen.
Door deze wisseling zijn de LCI strepen veel beter zichtbaar. De lamp is nog zeer goed zichtbaar zodat de veiligheid geen issue is. De remlichten werken uiteraard
ook nog. (wel zo belangrijk als je een strakke BMW wilt houden

Vraagje in het algemeen:
Ik heb niet zoveel rammels en kraakjes in auto (in tegenstelling wat ik op diverse fora lees). Alleen de middenarmsteun op de achterbank (bekend kraakje) maar ook de deurpinnen (alle 4) rammelen bij mij. Ik heb dit al uit elkaar gehaald echter is de ruimte in de geleider waardoor de pin naar boven en beneden kan bewegen te groot.Daar heb ik nog geen oplossing voor gevonden
Heeft iemand deze rammel ook en heeft heeft diegene een oplossing?
Ik hoor het graag!
Groet Ingvar
Downsizing..... waar gaat dat heen met BMW.......
Mooi exemplaar
Waar heb je de aanpassing van basis naar high van de klima laten doen?
En wat heeft het gekost als ik vragen mag?

Waar heb je de aanpassing van basis naar high van de klima laten doen?
En wat heeft het gekost als ik vragen mag?
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
- fastfisico
Hoi Ralph,
Heb ik zelf gedaan.
Heeft mij € 62 euro gekost ! en uurtje of 3 werk, incl. het coderen.
Op marktplaats voor 50 euro een paneeltje kunnen kopen en voor 11,60 euro bij de BMW dealer de stekkers.
Misschien moet ik nog een avondje werk vermelden voor het uitzoeken van de nummers voor het ompinnen van de stekkers.
Het heeft mij dus niet zo veel gekost.
Misschien dat ik in een later stadium nog de 2 van 3 extra sensoren ga aansluiten, maar dat weet ik nog niet. Die zijn niet zo goedkoop te krijgen..
Groet Ingvar
Heb ik zelf gedaan.
Heeft mij € 62 euro gekost ! en uurtje of 3 werk, incl. het coderen.
Op marktplaats voor 50 euro een paneeltje kunnen kopen en voor 11,60 euro bij de BMW dealer de stekkers.
Misschien moet ik nog een avondje werk vermelden voor het uitzoeken van de nummers voor het ompinnen van de stekkers.
Het heeft mij dus niet zo veel gekost.
Misschien dat ik in een later stadium nog de 2 van 3 extra sensoren ga aansluiten, maar dat weet ik nog niet. Die zijn niet zo goedkoop te krijgen..

Groet Ingvar
Goed bezig.
Fijn om meerder "handige" medeforummers hier te hebben.
Jij bent er een die mechanisch handig klinkt en ook goed omweg kan met coderen (ncs etc)!
Die achterlichten had ik ook overwogen, maar uiteindelijk toch voor de originele + overdreven dure Bruce Miranda kabels gegaan.
Ik zie ze overal voor 150€ of meer.
@Aaron: Wellicht kunnen we een keer een "groepsmod doen" om Ledjes te plaatsen in de mistlichten.
Fijn om meerder "handige" medeforummers hier te hebben.
Jij bent er een die mechanisch handig klinkt en ook goed omweg kan met coderen (ncs etc)!
Die achterlichten had ik ook overwogen, maar uiteindelijk toch voor de originele + overdreven dure Bruce Miranda kabels gegaan.
Wat een leuke mazzelprijs voor een klima high!fastfisico schreef: Op marktplaats voor 50 euro een paneeltje kunnen kopen en ......
Ik zie ze overal voor 150€ of meer.
@Aaron: Wellicht kunnen we een keer een "groepsmod doen" om Ledjes te plaatsen in de mistlichten.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Ik wil welRalph schreef: @Aaron: Wellicht kunnen we een keer een "groepsmod doen" om Ledjes te plaatsen in de mistlichten.

Ziet er goed uit man en mooi kleurtje ook.
Een 5 serie zonder M pakket of pakketje van een andere tuner kan eigenlijk niet meer he.
Een 5 serie zonder M pakket of pakketje van een andere tuner kan eigenlijk niet meer he.
Mooi ding hoor. Dat kraken van de deuren is bij verholpen doordat de wiggen (
) zijn aangepakt. Ik heb een handig bmw ´mannetje´ en die heeft die dingen afgevlakt/afgeveild, toen was het in het begin voor 90% over. Maar de laatste weken hoor ik het weer wat meer, het blijft een rare kwaal. Ik zou nog steeds een keer navragen waar die dingen precies zitten (ook voor GenuinePaul). Kom ik op terug nog, to be continued.
De lampen vind ik niet gek, maar ik ga toch voor de originele uiteindelijk, met die gouden bruce/miranda kabels. Tenminste ik ga er vanuit dat ze van goud zijn voor die prijs. Laatst op ebay geboden voor 2´de hands exemplaren. Meegeboden tot Eur 120 ben toen afgehaakt, uiteindelijk verkocht voor Eur 155, koop ik ze liever nieuw....

De lampen vind ik niet gek, maar ik ga toch voor de originele uiteindelijk, met die gouden bruce/miranda kabels. Tenminste ik ga er vanuit dat ze van goud zijn voor die prijs. Laatst op ebay geboden voor 2´de hands exemplaren. Meegeboden tot Eur 120 ben toen afgehaakt, uiteindelijk verkocht voor Eur 155, koop ik ze liever nieuw....
Hele mooi 5 zeg. Die garage heeft er wel altijd hele dikke bmw's staan he..
Zo zou ik precies mijn 5 ook willen.
.. Heerlijke wielen. Vooral onder een 5 serie staan die 20inch M5 wielen echt mooi!
Zo zou ik precies mijn 5 ook willen.

M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
-
Hele vette E60! Hulde, ook voor de mods! 

- 523iA E39 uit 01-1998 met BRC LPG3 systeem (2010-2020)
- 525iA E60 uit 2004 (2020-...)
- 525iA E60 uit 2004 (2020-...)
@ fastfisico:
Mooi auto
Werken alle functies na upgrade van basis naar high clima?
Dit is al vaker toegepast maar het schijnt, dat niet alles functies zouden werken;
dat heb ik uit meerdere ervaringen vernomen.
Want ik wil ook graag mijn golf III knoppen vervangen...
Mooi auto

Werken alle functies na upgrade van basis naar high clima?
Dit is al vaker toegepast maar het schijnt, dat niet alles functies zouden werken;
dat heb ik uit meerdere ervaringen vernomen.
Want ik wil ook graag mijn golf III knoppen vervangen...
ook dan gelijk maar een V10 erin lepelen?BB88 schreef:Ziet er goed uit man en mooi kleurtje ook.
- fastfisico
Hoi zesinlijn,
Wat bij mijn clima high niet functioneert :
- rechter temperatuurregeling. De linker knop regelt de temperatuur voor de hele auto. Komt omdat de basis geen gescheiden verwarming/koel systemen heeft.
- automatische binnenventilatie functie. Wanneer je binnenventilatie wenst, zelf het knopje indrukken. Je kan overigens de sensor plaatsen zodat het wel werkt.
Voorts kan je de solarsensor en sensor voor beslagen ramen plaatsen en op de klima high aansluiten. Ik heb dit niet, als de zon schijn koelt ie vanzelf wel als ik de motor start en als de ramen beslagen zijn dan druk ik zelf wel op het knopje.
De restwarmte en de automatische programma''s werken gewoon. En natuurlijk heb je ook nog de functies die de klima basis ook heeft.
Tja, een V10 erin lepelen.........
Of dan toch maar gewoon een M6 kopen.................. 
Wat bij mijn clima high niet functioneert :
- rechter temperatuurregeling. De linker knop regelt de temperatuur voor de hele auto. Komt omdat de basis geen gescheiden verwarming/koel systemen heeft.
- automatische binnenventilatie functie. Wanneer je binnenventilatie wenst, zelf het knopje indrukken. Je kan overigens de sensor plaatsen zodat het wel werkt.
Voorts kan je de solarsensor en sensor voor beslagen ramen plaatsen en op de klima high aansluiten. Ik heb dit niet, als de zon schijn koelt ie vanzelf wel als ik de motor start en als de ramen beslagen zijn dan druk ik zelf wel op het knopje.
De restwarmte en de automatische programma''s werken gewoon. En natuurlijk heb je ook nog de functies die de klima basis ook heeft.
Tja, een V10 erin lepelen.........