ombouw E36 320i naar 328i

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Gebruikersavatar
bimmer-jeroen
Berichten: 569
Lid geworden op: 06 jul 2010, 17:57
Locatie: Brucht

Re: ombouw E36 320i naar 328i

Bericht door bimmer-jeroen » 03 nov 2011, 19:16

als je dit allemaal leest hoor je zoveel verschillende verhalen,
terwijl van een onderstel van een 320 of 328 gewoon 99% hetzelfde zijn.

ik zeg ga eens een avondje achter realoem of bmwfans zitten, en ga onderdeelnummers vergelijken, dan kom je erachter dat van het onderstel heel veel hetzelfde is.
Ik heb het ooit eens gedaan voor een 316 om schijven achteraan te maken ipv trommels, en ik stond versteld hoe weinig je maar aan hoeft te passen.

suc6
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)

BMWE39FREAK
Berichten: 259
Lid geworden op: 11 okt 2010, 15:48
Locatie: Bellingwolde

Re: ombouw E36 320i naar 328i

Bericht door BMWE39FREAK » 04 nov 2011, 02:53

bimmer-jeroen schreef:als je dit allemaal leest hoor je zoveel verschillende verhalen,
terwijl van een onderstel van een 320 of 328 gewoon 99% hetzelfde zijn.
Zou niet best zijn als ik dat aan mijn klanten moet gaan verkopen want krijg ze dan geheid weer terug...

Als je er nu 325 en 328 van maakt en dan zegt 99% hetzelfde zijn word t een ander verhaal :duim:

( Maar zal je nu uiteraard zeggen dat je een typfout hebt gemaakt :whistle: )

Houd wel de verhouding van het diffrentieel in de gaten wat dit kan wel anders zijn..
Tevens niet lopen klote en neem de juiste diffrentieel..

diffrentieel van een 325i 24V (schakel of automaat) heeft 3,15

diffrentieel van een 328 24V ( schakel) heeft 2,93
diffrentieel van een 328 24V (automaat) heeft 3,07

Dus ga niet zomaar klakeloos ervan uit dat alles zomaar passend is omdat het op elkaar lijkt als je met plezier wilt blijven :driving:
BMW L.A.CarParts
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen

Gebruikersavatar
marcelgt
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 mar 2010, 22:47
Locatie: Übach-Palenberg

Re: ombouw E36 320i naar 328i

Bericht door marcelgt » 04 nov 2011, 09:20

Je zult inderdaad ook de remmen van een 325 of 328 moeten nemen en de 328 heeft twee uitlaatbuizen helemaal tot achter, dus wanneer je een 328 uitlaatspruitstuk monteert moet je de uitlaat helemaal vervangen.
Ik zou het liefst een complete 325 of 328 kopen als je meer vermogen wilt, en anders de 320 origineel repareren.
6 cylinders horen in lijn te staan!

Gebruikersavatar
bimmer-jeroen
Berichten: 569
Lid geworden op: 06 jul 2010, 17:57
Locatie: Brucht

Re: ombouw E36 320i naar 328i

Bericht door bimmer-jeroen » 04 nov 2011, 18:00

kijk dan zelf?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=05" onclick="window.open(this.href);return false; draagarm vanaf bj 1992 (320)
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=05" onclick="window.open(this.href);return false; draagarm vanaf bj 1992 ( 328 )

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=34&fg=05" onclick="window.open(this.href);return false; remklauw 320
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=34&fg=05" onclick="window.open(this.href);return false; remklauw 328

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=34&fg=07" onclick="window.open(this.href);return false; remschijf 320
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=34&fg=07" onclick="window.open(this.href);return false; remschijf 328

Dus dat is echt wel allemaal hetzelfde ;)
Motorisch zullen we dingen verschillend zijn. maar qua onderstel wijkt een 328 nauwlijks af van een 320
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)

Gebruikersavatar
Carthago
Berichten: 142
Lid geworden op: 08 sep 2008, 19:17
Locatie: Minnesota, USA

Re: ombouw E36 320i naar 328i

Bericht door Carthago » 07 nov 2011, 09:15

-
Laatst gewijzigd door Carthago op 31 mar 2012, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.

timhoreman
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2011, 20:54

Re: ombouw E36 320i naar 328i

Bericht door timhoreman » 10 nov 2011, 23:56

Vandaag probeerde ik een 328i Diff (2.93) te plaatsen in mijn 320 cabrio met M52B28 blok. Goed dat ik halverwege even keek naar de flensen van de aandrijfassen want dat past dus niet. Die van de 328i diff zijn groter evenals de bouten.

Weet iemand of je gewoon een setje 328 aandrijfassen kunt gebruiken ipv de originele 320i assen? Of zit je dan weer te rotzooien met lengte en problemen bij de wielzijde?

Groet,
TH

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”