![Clown :+](./images/smilies/clown.gif)
Mijn 1e autootje was een 205 1.9 GTi. Gekocht voor een paar honderd euro, paar maandjes mee rond gereden en voor hetzelfde geld weer verkocht. Het was een leuk vlot wagentje, maar het was toch niet helemaal mijn ding.
Toen was ik over gestapt naar de motoren; een Suzuki 750 Srad uit 1999. Ik had hem gekocht met kuipschade, dus ik had weer wat te knutselen/ontwerpen. Na enkele maanden was dit het resultaat:
Helaas heb ik die na bijna 1 jaar total loss gereden tegen de vangrail. Ziekenhuisbezoekjes, de hele rimram. Aangezien ik enigskind ben vonden mijn ouders die (soms veeeel te) zuinig op me zijn dat het motortijdperk ten einde was. Dat was gezien mijn rijstijl ook helemaal niet zo`n verkeerd idee.. Terug naar de auto`s dus. Na een beetje speuren op 205gti.nl & marktplaats kwam ik een 205 Mi16 tegen (1.9Gti 16v blokje met fabrieksopgave 160pk) Dat klonk natuurlijk erg interessant! Dus ik was samen met een vriend van me gaan kijken. Wagentje bleek in goede staat voor zijn leeftijd, net (leder) interieur en helemaal origineel op het blok na. Na 1 proefrondje was ik verkocht. Nadat ik hem goed warm gereden had toch eens het gas goed ingetrapt. Wat een kanon was dat! Ongekend.
Alles goed en wel, en meegenomen.
De E30 325 die ernaast staat is/was van een vriend van me. Helaas is die 2 maanden terug compleet gestript en naar de sloop gegaan
![frown :(](./images/smilies/frown.gif)
Ook aan het 205 Mi16 tijdperk kwam een einde. Via diezelfde vriend kwam ik op het spoor van een nette e36 325.
Zo was ie toen ik ging kijken:
En zo was ie toen ie weg ging. (origineel M bumperpakket, gehele voorkant opnieuw laten spuiten ivm steenslag, donkere knippers, mss nog wat kleine meuk wat ik nu ff niet kan herinneren)
Die heb ik 1 jaar gehad omdat het bloed kruipt waar het niet gaan kan: Ik wilde weer een motor. Het werd deze:
De 600 RR heb ik overigens nog steeds
![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Maar ik moest ook iets hebben om me in de winter in te vervoeren, want motorrijden in de winter is niet bepaald een optie. Via via kon ik deze golf 2 voor een appel en een ei overnemen. Geweldig dingetje, comfort van een kerkbank maar stiekem nog best rap (1.8 GT blokje met scherpe nokkenas etc.)
Genoeg over vroeger geouwehoerd, terug naar het 'heden'. Zoals de meeste van jullie het wel herkennen denk ik, 'Eens BMW, altijd BMW.' Dat geldt dus ook voor mij. Ik ging eens goed nadenken wat ik nou precies wilde. Het liefst een M3 natuurlijk, of een M5. Helaas was een M5 'out of the question'. Een M3 leek me wel erg tof, en zou financiëel haalbaar zijn, een E36. Maarja, weer een E36.. Ookal is het een M.. Twijfel, twijfel.. Terwijl een E46 op de nr 2 op mijn lijstje staat van mooiste bmw's. Een E46 M3 was ook niet haalbaar. Een 330 dan?
Na flink zoeken in Nederland, Duitsland Oostenrijk & Zwitserland had ik er dan eindelijk eentje gevonden die, en compleet origineel was, en met een redelijk lage kmstand. Helaas is mijn Duits op 'caféniveau'. Gelukkig wilde een klasgenoot die in Limburg woont wel helpen. Kwam ff goed uit dat zijn pa Duits is. Ik heb hem sindsdien eigenlijk geen reserve duitser meer genoemd
![Clown :+](./images/smilies/clown.gif)
Goed, wij daarheen en ik was in 1 oogopslag verliefd. De kleur op de foto sprak me niet erg aan, maar lelijk vond ik het ook niet. Maar in het echt!
![kwijl :kwijl:](./images/smilies/kwijl.gif)
![kwijl :kwijl:](./images/smilies/kwijl.gif)
![Clown :+](./images/smilies/clown.gif)
Goed, pics!
Zo was ie toen ik uit Duitsland kwam; Kenteken incl. WA verzekering om hem (legaal) uit Duitsland te halen en om m naar de RDW te brengen voor keuring.
Nadat de hele bureaucratische, leerzame ellende voorbij was kon ik dan eindelijk mijn (luxe) platen op gaan halen en legaal rondrijden. Na een tijdje begint het toch weer te kriebelen en zijn de eerste mods een feit geworden. Ik gok erop dat enkele van jullie het niet als een verbetering zien. Het voordeel is dat het maar folie is en het er zo eraf gehaald kan worden
![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Ik heb dus het dak, nieren, spiegels en spoilertje in 3D carbonfolie laten wrappen. Ook is de achterruit 55% geblindeerd en de overige zijruiten 70%.
Ook heb ik de binnenkant van de koplampen mat zwart gespoten.
Zo staat ie er nu dus bij
![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Plannen voor de toekomst? Genoeg
![smile :P](./images/smilies/puh2.gif)
Hopelijk binnenkort een volleder sportinterieur erin, dan de rest van de winter besteden aan het zoeken van mooie (zwarte) velgen, misschien een schroefsetje, misschien een Mbumperpakket.. Ligt er een beetje aan wat ik tegen kom. In principe ben ik er zo ook al heel erg tevreden mee
![:love: :love:](./images/smilies/love.gif)
Update 2 maart 2012
Zwarte 18" CSL replica velgen
Moet nog wel een paar cm omlaag voor het mooi zijn.. Nu staat ie nog op fabriekshoogte
Update 21 aug 2012
Terug van de spuiter ivm roestvorming. 2 nieuwe zijschermen, A stijl en wielkast rechts achter
Rechts achter:
![Afbeelding](http://www2.picturepush.com/photo/a/9027510/640/9027510.jpg)
A stijl rechts:
![Afbeelding](http://www2.picturepush.com/photo/a/9027535/640/9027535.jpg)
Rechts voor:
![Afbeelding](http://www1.picturepush.com/photo/a/9027554/640/9027554.jpg)
Links voor:
ik zie net pas dat het lijkt alsof er nog roest zit. Dat is natuurlijk niet, lichtinval, gezichtsbedrog, etc, etc,
![:tong: :tong:](./images/smilies/smiley_tongue-1.gif)
![Afbeelding](http://www3.picturepush.com/photo/a/9027561/640/9027561.jpg)
Alleen ben ik hier niet zo tevreden over, ik neem aan dat het wel te zien is. Het is een hele strook, over het hele scherm. Dus daar ga ik nog wel ff voor terug..
![Afbeelding](http://www4.picturepush.com/photo/a/9027567/640/9027567.jpg)
Update 27 sept 2012
![///M :///m:](./images/smilies/M.png)
Totaalplaatje:
Update 27 okt 2013
- Diff olie
- Versnellingsbak olie
- Motorolie
- Bougies
- Oliefilter
- Luchtfilter
- Interieurfilter
- Brandstoffilter
- Remblokken voor
- Remschijven voor vervangen
Update 5 april 2014
Draagarmen en draagarmrubbers voor vervangen
Update 13 mei 2014
- Hartge verlagingsveren (30mm rondom)
- Origineel BMW M Tech II pakket
- Angel eyes
- Performance nieren (carbon gewrapt)
- Smoke knippers voor
- Smoke mistlichten, kapjes carbon gewrapt
- Splitters voor de voorbumper
- Schade gefixt
- Kachelweerstand vervangen