NielZ' 330 Goldie: CSL klep, voorlip & schade gerepareerd
NielZ' 330 Goldie: CSL klep, voorlip & schade gerepareerd
Om te beginnen een kleine geschiedenis van mijn gemotoriseerde verleden. Scooters & brommers laat ik maar buiten beschouwing, dat lijkt me niet zo relevant op dit forum
Mijn 1e autootje was een 205 1.9 GTi. Gekocht voor een paar honderd euro, paar maandjes mee rond gereden en voor hetzelfde geld weer verkocht. Het was een leuk vlot wagentje, maar het was toch niet helemaal mijn ding.
Toen was ik over gestapt naar de motoren; een Suzuki 750 Srad uit 1999. Ik had hem gekocht met kuipschade, dus ik had weer wat te knutselen/ontwerpen. Na enkele maanden was dit het resultaat:
Helaas heb ik die na bijna 1 jaar total loss gereden tegen de vangrail. Ziekenhuisbezoekjes, de hele rimram. Aangezien ik enigskind ben vonden mijn ouders die (soms veeeel te) zuinig op me zijn dat het motortijdperk ten einde was. Dat was gezien mijn rijstijl ook helemaal niet zo`n verkeerd idee.. Terug naar de auto`s dus. Na een beetje speuren op 205gti.nl & marktplaats kwam ik een 205 Mi16 tegen (1.9Gti 16v blokje met fabrieksopgave 160pk) Dat klonk natuurlijk erg interessant! Dus ik was samen met een vriend van me gaan kijken. Wagentje bleek in goede staat voor zijn leeftijd, net (leder) interieur en helemaal origineel op het blok na. Na 1 proefrondje was ik verkocht. Nadat ik hem goed warm gereden had toch eens het gas goed ingetrapt. Wat een kanon was dat! Ongekend.
Alles goed en wel, en meegenomen.
De E30 325 die ernaast staat is/was van een vriend van me. Helaas is die 2 maanden terug compleet gestript en naar de sloop gegaan
Ook aan het 205 Mi16 tijdperk kwam een einde. Via diezelfde vriend kwam ik op het spoor van een nette e36 325.
Zo was ie toen ik ging kijken:
En zo was ie toen ie weg ging. (origineel M bumperpakket, gehele voorkant opnieuw laten spuiten ivm steenslag, donkere knippers, mss nog wat kleine meuk wat ik nu ff niet kan herinneren)
Die heb ik 1 jaar gehad omdat het bloed kruipt waar het niet gaan kan: Ik wilde weer een motor. Het werd deze:
De 600 RR heb ik overigens nog steeds
Maar ik moest ook iets hebben om me in de winter in te vervoeren, want motorrijden in de winter is niet bepaald een optie. Via via kon ik deze golf 2 voor een appel en een ei overnemen. Geweldig dingetje, comfort van een kerkbank maar stiekem nog best rap (1.8 GT blokje met scherpe nokkenas etc.)
Genoeg over vroeger geouwehoerd, terug naar het 'heden'. Zoals de meeste van jullie het wel herkennen denk ik, 'Eens BMW, altijd BMW.' Dat geldt dus ook voor mij. Ik ging eens goed nadenken wat ik nou precies wilde. Het liefst een M3 natuurlijk, of een M5. Helaas was een M5 'out of the question'. Een M3 leek me wel erg tof, en zou financiëel haalbaar zijn, een E36. Maarja, weer een E36.. Ookal is het een M.. Twijfel, twijfel.. Terwijl een E46 op de nr 2 op mijn lijstje staat van mooiste bmw's. Een E46 M3 was ook niet haalbaar. Een 330 dan?
Na flink zoeken in Nederland, Duitsland Oostenrijk & Zwitserland had ik er dan eindelijk eentje gevonden die, en compleet origineel was, en met een redelijk lage kmstand. Helaas is mijn Duits op 'caféniveau'. Gelukkig wilde een klasgenoot die in Limburg woont wel helpen. Kwam ff goed uit dat zijn pa Duits is. Ik heb hem sindsdien eigenlijk geen reserve duitser meer genoemd
Goed, wij daarheen en ik was in 1 oogopslag verliefd. De kleur op de foto sprak me niet erg aan, maar lelijk vond ik het ook niet. Maar in het echt! De prijs was ook vrij gunstig, rondje gereden ermee, alles werkte naar behoren, geen bijgeluidjes of wat dan ook, papieren klopte, er zat zelfs een compressiecheck bij. Ik had geen reden om hem te laten staan. Wat heb ik genoten op de weg naar huis. Echt een genot om in te rijden. Helemaal als je in een vectra 1.6 16v erheen gegaan bent..
Goed, pics!
Zo was ie toen ik uit Duitsland kwam; Kenteken incl. WA verzekering om hem (legaal) uit Duitsland te halen en om m naar de RDW te brengen voor keuring.
Nadat de hele bureaucratische, leerzame ellende voorbij was kon ik dan eindelijk mijn (luxe) platen op gaan halen en legaal rondrijden. Na een tijdje begint het toch weer te kriebelen en zijn de eerste mods een feit geworden. Ik gok erop dat enkele van jullie het niet als een verbetering zien. Het voordeel is dat het maar folie is en het er zo eraf gehaald kan worden
Ik heb dus het dak, nieren, spiegels en spoilertje in 3D carbonfolie laten wrappen. Ook is de achterruit 55% geblindeerd en de overige zijruiten 70%.
Ook heb ik de binnenkant van de koplampen mat zwart gespoten.
Zo staat ie er nu dus bij :
Plannen voor de toekomst? Genoeg
Hopelijk binnenkort een volleder sportinterieur erin, dan de rest van de winter besteden aan het zoeken van mooie (zwarte) velgen, misschien een schroefsetje, misschien een Mbumperpakket.. Ligt er een beetje aan wat ik tegen kom. In principe ben ik er zo ook al heel erg tevreden mee
Update 2 maart 2012
Zwarte 18" CSL replica velgen
Moet nog wel een paar cm omlaag voor het mooi zijn.. Nu staat ie nog op fabriekshoogte
Update 21 aug 2012
Terug van de spuiter ivm roestvorming. 2 nieuwe zijschermen, A stijl en wielkast rechts achter
Rechts achter:
A stijl rechts:
Rechts voor:
Links voor:
ik zie net pas dat het lijkt alsof er nog roest zit. Dat is natuurlijk niet, lichtinval, gezichtsbedrog, etc, etc,
Alleen ben ik hier niet zo tevreden over, ik neem aan dat het wel te zien is. Het is een hele strook, over het hele scherm. Dus daar ga ik nog wel ff voor terug..
Update 27 sept 2012
Interieur!
Totaalplaatje:
Update 27 okt 2013
- Diff olie
- Versnellingsbak olie
- Motorolie
- Bougies
- Oliefilter
- Luchtfilter
- Interieurfilter
- Brandstoffilter
- Remblokken voor
- Remschijven voor vervangen
Update 5 april 2014
Draagarmen en draagarmrubbers voor vervangen
Update 13 mei 2014
- Hartge verlagingsveren (30mm rondom)
- Origineel BMW M Tech II pakket
- Angel eyes
- Performance nieren (carbon gewrapt)
- Smoke knippers voor
- Smoke mistlichten, kapjes carbon gewrapt
- Splitters voor de voorbumper
- Schade gefixt
- Kachelweerstand vervangen
Mijn 1e autootje was een 205 1.9 GTi. Gekocht voor een paar honderd euro, paar maandjes mee rond gereden en voor hetzelfde geld weer verkocht. Het was een leuk vlot wagentje, maar het was toch niet helemaal mijn ding.
Toen was ik over gestapt naar de motoren; een Suzuki 750 Srad uit 1999. Ik had hem gekocht met kuipschade, dus ik had weer wat te knutselen/ontwerpen. Na enkele maanden was dit het resultaat:
Helaas heb ik die na bijna 1 jaar total loss gereden tegen de vangrail. Ziekenhuisbezoekjes, de hele rimram. Aangezien ik enigskind ben vonden mijn ouders die (soms veeeel te) zuinig op me zijn dat het motortijdperk ten einde was. Dat was gezien mijn rijstijl ook helemaal niet zo`n verkeerd idee.. Terug naar de auto`s dus. Na een beetje speuren op 205gti.nl & marktplaats kwam ik een 205 Mi16 tegen (1.9Gti 16v blokje met fabrieksopgave 160pk) Dat klonk natuurlijk erg interessant! Dus ik was samen met een vriend van me gaan kijken. Wagentje bleek in goede staat voor zijn leeftijd, net (leder) interieur en helemaal origineel op het blok na. Na 1 proefrondje was ik verkocht. Nadat ik hem goed warm gereden had toch eens het gas goed ingetrapt. Wat een kanon was dat! Ongekend.
Alles goed en wel, en meegenomen.
De E30 325 die ernaast staat is/was van een vriend van me. Helaas is die 2 maanden terug compleet gestript en naar de sloop gegaan
Ook aan het 205 Mi16 tijdperk kwam een einde. Via diezelfde vriend kwam ik op het spoor van een nette e36 325.
Zo was ie toen ik ging kijken:
En zo was ie toen ie weg ging. (origineel M bumperpakket, gehele voorkant opnieuw laten spuiten ivm steenslag, donkere knippers, mss nog wat kleine meuk wat ik nu ff niet kan herinneren)
Die heb ik 1 jaar gehad omdat het bloed kruipt waar het niet gaan kan: Ik wilde weer een motor. Het werd deze:
De 600 RR heb ik overigens nog steeds
Maar ik moest ook iets hebben om me in de winter in te vervoeren, want motorrijden in de winter is niet bepaald een optie. Via via kon ik deze golf 2 voor een appel en een ei overnemen. Geweldig dingetje, comfort van een kerkbank maar stiekem nog best rap (1.8 GT blokje met scherpe nokkenas etc.)
Genoeg over vroeger geouwehoerd, terug naar het 'heden'. Zoals de meeste van jullie het wel herkennen denk ik, 'Eens BMW, altijd BMW.' Dat geldt dus ook voor mij. Ik ging eens goed nadenken wat ik nou precies wilde. Het liefst een M3 natuurlijk, of een M5. Helaas was een M5 'out of the question'. Een M3 leek me wel erg tof, en zou financiëel haalbaar zijn, een E36. Maarja, weer een E36.. Ookal is het een M.. Twijfel, twijfel.. Terwijl een E46 op de nr 2 op mijn lijstje staat van mooiste bmw's. Een E46 M3 was ook niet haalbaar. Een 330 dan?
Na flink zoeken in Nederland, Duitsland Oostenrijk & Zwitserland had ik er dan eindelijk eentje gevonden die, en compleet origineel was, en met een redelijk lage kmstand. Helaas is mijn Duits op 'caféniveau'. Gelukkig wilde een klasgenoot die in Limburg woont wel helpen. Kwam ff goed uit dat zijn pa Duits is. Ik heb hem sindsdien eigenlijk geen reserve duitser meer genoemd
Goed, wij daarheen en ik was in 1 oogopslag verliefd. De kleur op de foto sprak me niet erg aan, maar lelijk vond ik het ook niet. Maar in het echt! De prijs was ook vrij gunstig, rondje gereden ermee, alles werkte naar behoren, geen bijgeluidjes of wat dan ook, papieren klopte, er zat zelfs een compressiecheck bij. Ik had geen reden om hem te laten staan. Wat heb ik genoten op de weg naar huis. Echt een genot om in te rijden. Helemaal als je in een vectra 1.6 16v erheen gegaan bent..
Goed, pics!
Zo was ie toen ik uit Duitsland kwam; Kenteken incl. WA verzekering om hem (legaal) uit Duitsland te halen en om m naar de RDW te brengen voor keuring.
Nadat de hele bureaucratische, leerzame ellende voorbij was kon ik dan eindelijk mijn (luxe) platen op gaan halen en legaal rondrijden. Na een tijdje begint het toch weer te kriebelen en zijn de eerste mods een feit geworden. Ik gok erop dat enkele van jullie het niet als een verbetering zien. Het voordeel is dat het maar folie is en het er zo eraf gehaald kan worden
Ik heb dus het dak, nieren, spiegels en spoilertje in 3D carbonfolie laten wrappen. Ook is de achterruit 55% geblindeerd en de overige zijruiten 70%.
Ook heb ik de binnenkant van de koplampen mat zwart gespoten.
Zo staat ie er nu dus bij :
Plannen voor de toekomst? Genoeg
Hopelijk binnenkort een volleder sportinterieur erin, dan de rest van de winter besteden aan het zoeken van mooie (zwarte) velgen, misschien een schroefsetje, misschien een Mbumperpakket.. Ligt er een beetje aan wat ik tegen kom. In principe ben ik er zo ook al heel erg tevreden mee
Update 2 maart 2012
Zwarte 18" CSL replica velgen
Moet nog wel een paar cm omlaag voor het mooi zijn.. Nu staat ie nog op fabriekshoogte
Update 21 aug 2012
Terug van de spuiter ivm roestvorming. 2 nieuwe zijschermen, A stijl en wielkast rechts achter
Rechts achter:
A stijl rechts:
Rechts voor:
Links voor:
ik zie net pas dat het lijkt alsof er nog roest zit. Dat is natuurlijk niet, lichtinval, gezichtsbedrog, etc, etc,
Alleen ben ik hier niet zo tevreden over, ik neem aan dat het wel te zien is. Het is een hele strook, over het hele scherm. Dus daar ga ik nog wel ff voor terug..
Update 27 sept 2012
Interieur!
Totaalplaatje:
Update 27 okt 2013
- Diff olie
- Versnellingsbak olie
- Motorolie
- Bougies
- Oliefilter
- Luchtfilter
- Interieurfilter
- Brandstoffilter
- Remblokken voor
- Remschijven voor vervangen
Update 5 april 2014
Draagarmen en draagarmrubbers voor vervangen
Update 13 mei 2014
- Hartge verlagingsveren (30mm rondom)
- Origineel BMW M Tech II pakket
- Angel eyes
- Performance nieren (carbon gewrapt)
- Smoke knippers voor
- Smoke mistlichten, kapjes carbon gewrapt
- Splitters voor de voorbumper
- Schade gefixt
- Kachelweerstand vervangen
Laatst gewijzigd door Edward op 18 feb 2020, 22:07, 11 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende links naar foto's verwijderd.
Reden: Niet werkende links naar foto's verwijderd.
Re: NielZ' E46 33Ci
Nette wagen! Maar een 33Ci?
Re: NielZ' E46 33Ci
Leuk verhaal om te lezen!
En met je 3 komt het helemaal goed!
Vind dit apart maar mooi
En met je 3 komt het helemaal goed!
Vind dit apart maar mooi
Re: NielZ' E46 33Ci
ik vind dat dak zeker vet!
Re: NielZ' E46 330Ci
Dak ziet er goed uit en grill! De rest vind ik minder,(word te) lijkt wel een rage aan het worden dat dakwrappen.
Strakkebak verder zijn de nieren ook gewrapt?
Wil namelijk mijn nieren ook toch misschien expenteren met zwart.
Mooie coupe verder
Strakkebak verder zijn de nieren ook gewrapt?
Wil namelijk mijn nieren ook toch misschien expenteren met zwart.
Mooie coupe verder
Re: NielZ' E46 330Ci
Damn dat is idd een flinke 2/4 wielen historie . leuk om te lezen!
Je BMW staat er netjes bij, ik vind het wrappen erg geslaagd
En over de tweewieler, hoe bevalt de 600RR? Ik wil namelijk volgend jaar ook voor de 600RR gaan kijken (ik rij nu een Yamaha FZR600R).
Je BMW staat er netjes bij, ik vind het wrappen erg geslaagd
En over de tweewieler, hoe bevalt de 600RR? Ik wil namelijk volgend jaar ook voor de 600RR gaan kijken (ik rij nu een Yamaha FZR600R).
Re: NielZ' E46 330Ci
Iemand van Partyflock! Mooie 330, kleur is zeker uniek! Plannen klinken ook goed! Die kleurstelling van die 600RR
BMW E46 330i
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 16:06
Re: NielZ' E46 330Ci
Zeldzaam kleurtje
Wat voor wielen zoek je?
Wat voor wielen zoek je?
Re: NielZ' E46 330Ci
Oops!mantisnl schreef:Nette wagen! Maar een 33Ci?
Thanks!
Haha ja, het was een beetje experimenteren. Ik ben normaal ook niet zo van de stickers, plastic fantastic etc. Maar een vriend van me heeft een eigen ontwerp/beletterings/reclamebureau en die carbonfolie kreeg ik voor inkoopsprijs (een schijntje dus). Proberen kan geen kwaad dacht ik. Vind het nog best netjes staan ook. Al twijfel ik wel een beetje over de spoiler..Smets schreef:Leuk verhaal om te lezen!
En met je 3 komt het helemaal goed!
Vind dit apart maar mooi
Thanks! Yep, nieren zijn ook gedaan. Ik zal er wel eens een betere foto van maken voor je. Kwaliteit zal wel wat minder zijn, want ik heb zelf geen spiegelreflexcamera. Die mooie foto`s zijn gemaakt door 2 vrienden en een vriendin van me.. Die slechte heb ik zelf gemaakt hahaBmw013 schreef:Dak ziet er goed uit en grill! De rest vind ik minder,(word te) lijkt wel een rage aan het worden dat dakwrappen.
Strakkebak verder zijn de nieren ook gewrapt?
Wil namelijk mijn nieren ook toch misschien expenteren met zwart.
Mooie coupe verder
Thanks. Mijn scooter & brommertijd was nog veel gekker dan dit. Het is ook niet zo verstandig om die online te zetten..Quadrantz schreef:Damn dat is idd een flinke 2/4 wielen historie . leuk om te lezen!
Je BMW staat er netjes bij, ik vind het wrappen erg geslaagd
En over de tweewieler, hoe bevalt de 600RR? Ik wil namelijk volgend jaar ook voor de 600RR gaan kijken (ik rij nu een Yamaha FZR600R).
Mijn 600 RR bevalt me uitstekend! Rijdt echt heel erg fijn. Hij vergeeft je kleine foutjes, heeft toch best wat vermogen en je gooit hem zo de hoek om. Maar Honda`s staan erom bekend dat ze allemans vriendje zijn he
Kleur was wel even wennen but I love itRonnie330D schreef:Zeldzaam kleurtje
Wat voor wielen zoek je?
Sowieso zwarte wielen (zonder chrome rand, of dat randje moet heeel klein zijn) 18 of 19"
Vind csl (reps) wel wat, maar ik ben maar student, dus ik heb heel de winter nog om te sparen (en kijken)
Zeker ook een flocker hier, Kevin. Een feestje op zijn tijd moet kunnen he
Voor degene die ik niet gequote heb; Thanks!
Laatst gewijzigd door NielZ op 08 dec 2011, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: NielZ' E46 330Ci
Fraaie BMW!
Kleur kan ik me voorstellen, die is op foto's niet wat hij in het echt doet!
Motoren zijn altijd goed natuurlijk. Zelf mis ik mijn Kawa ZX9-R (uiteraard een groene!) nog steeds...is alweer een jaar of 5 geleden dat ik die de deur uitdeed i.v.m. aankoop huis...
Tja, en nu ben je ineens papa, en zit moeders de vrouw er al helemaal niet op te wachten dat je weer op zo'n "monster" stapt.
Heb begin dit jaar een Italjet Formula 125cc gekocht, zo in de trant van "ach, wat een leuk scootertje is het toch" dus het begin is er al haha!
Dan is de stap naar een "echte" motor strakjes ook niet meer zo groot voor haar.
Als ik dan weer ergens foto's zie van een mooie machine kriebelt het toch weer!
Kleur kan ik me voorstellen, die is op foto's niet wat hij in het echt doet!
Motoren zijn altijd goed natuurlijk. Zelf mis ik mijn Kawa ZX9-R (uiteraard een groene!) nog steeds...is alweer een jaar of 5 geleden dat ik die de deur uitdeed i.v.m. aankoop huis...
Tja, en nu ben je ineens papa, en zit moeders de vrouw er al helemaal niet op te wachten dat je weer op zo'n "monster" stapt.
Heb begin dit jaar een Italjet Formula 125cc gekocht, zo in de trant van "ach, wat een leuk scootertje is het toch" dus het begin is er al haha!
Dan is de stap naar een "echte" motor strakjes ook niet meer zo groot voor haar.
Als ik dan weer ergens foto's zie van een mooie machine kriebelt het toch weer!
x '95 BMW E36 328i Cabrio
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
Re: NielZ' E46 330Ci
Bij dezeBmw013 schreef:Ben benieuwd Nielz
spiegel
Und 1 niertje
Veel duidelijkere heb ik niet...
@ Sjonnie, ik woon nog thuis, geen vriendin en nog aan de studie. Dus dat duurt allemaal nog wel eventjes. Het lijkt me niet meer dan logisch dat bij zo`n stap je speeltje even het veld moet ruimen. Al probeer ik dat tegen die tijd wel zoveel mogelijk te voorkomen
- Bimmergirl87
- Berichten: 998
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 14:31
- Locatie: Noord Holland
Re: NielZ' E46 330Ci
Welkom op het forum, je bent er heel wat op vooruit gegaan gezien je autogeschiedenis (alhoewel er niks mis is met vw), maar tjah je hebt mijn spreuk ook gevonden zag ik, Eens BMW altijd BMW
Wel mooie aparte kleur btw
Wel mooie aparte kleur btw
Eens BMW, altijd BMW
Re: NielZ' E46 330Ci
@Nielz...ja, is ook niet erg, mijn motor zit nu in de keuken, dus kan er toch nog even elke dag naast staan... *kuch*
Leuk spul dat carbonfolie hé. Ik zit zelf ook in dat werk en heb net mijn interieurlijsten gedaan met die folie.
Stukken beter dan die matte titanlijsten die ik erin had.
Leuk spul dat carbonfolie hé. Ik zit zelf ook in dat werk en heb net mijn interieurlijsten gedaan met die folie.
Stukken beter dan die matte titanlijsten die ik erin had.
x '95 BMW E36 328i Cabrio
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T