Ik ben er nog niet uit met zoeken, maar dat heeft ook te maken dat ik een tijdje niet aan het zoeken ben geweest ivm drukte thuis.
Maar ik zit dus te dubben tussen diesel 530d/535d of benzine 530i (alles automaat).
Nu rijd ik ongeveer tussen de 18.000 á 26.000km per jaar. Het is voor woonwerk verkeer 4 x in de week 30km 15km heen en weer 15km terug(wordt niet echt warm zegmaar). En de rest is dus privé en met de vakantie erbij (incl. caravan van 1500kg). Is net een beetje het wel niet verhaal om diesel te gaan rijden.
Nu rijd een diesel top!. Maar? De diesel die ik heb het oog heb, zijn voorzien van een roetfilter en daar heb ik met mijn huidige wagen, niet echt veel geluk mee gehad. Stuk, foutmelding enz. enz.
![frown :(](./images/smilies/frown.gif)
Al de wagens die ik op het oog heb, zijn dealer onderhouden en voorzien van NAP.
De 530d(2005) is een high exe met 218.000 op de teller.
De 535d(2004) tevens high exe heeft 241.000km gereden wordt geleverd met 6mnd bovag garantie.
De 530i(2003) is wat minder luxe, maar wel bekleed met zwart leer xenon, schuifdak etc. etc. en heeft 134.000km gereden.
De roetfilters, kan je deze in de boardcomputer vinden of ze vervangen moeten worden of dat ze vuil zijn?
En ik lees veel over de vlinderkleppen en de turbo’s die stuk gaan bij de 530d, is er nog iets van deze problemen bekend bij een 535d
.
Ps. De kilometerstanden maakt dat nog wat uit bij deze wagens waar ik dan extra op moet letten.
Ik lees het wel,
Mvg,Johan