Xenon in Halogeen inbouwen
- evoluzione
Re: Xenon in Halogeen inbouwen
Het opzetten naar xenon in je lichtschakelaar is zeker wel nodig! Ik heb net lopen spelen met de waarden, en in xenon stand niets aan de hand, in halogeen stand continue geknipper!
Degene die voor mij het om kon zetten dacht dat het waarschijnlijk te maken heeft met de controlefunctie. Aangezien hij wel brandt, geen foutmelding, maar niet genoeg spanning dus zet hij ze even aan en uit.
Degene die voor mij het om kon zetten dacht dat het waarschijnlijk te maken heeft met de controlefunctie. Aangezien hij wel brandt, geen foutmelding, maar niet genoeg spanning dus zet hij ze even aan en uit.
- DJLeonardo
Bij mij was het niet nodig. Afhankelijk van het bouwjaar kan het zijn dat het wel problemen geeft. (ik heb een 2003, oudere jaren kunnen probelemen geven) Dan nog zou ik proberen te voorkomen dat je de hoogteregeleling verliest. Als je een stelwieltje hebt moet het werken anders is het APK afkeur. Als je een xenon schakelelaar gaat installeren heb je het gezeik wat ik hiervoor beschreef. kiezen tussen 2 kwaden wat mij betreft. Ik zou eerst maar eens een andere accu proberen.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Bedankt kerels! 
Ik heb ondertussen 2 condensatoren besteld. Deze worden parallel tussen de originele stekker en de ballast aangesloten.
Op e46fanatics had ik gelezen dat iemand ook hetzelfde probleem had na het inbouwen van Morimoto H1 in ZKW halogeen koplampen.
Zie deze link: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=857177" onclick="window.open(this.href);return false;
Verder noemen zij ook de mogelijkheid om de lichtschakelaar laten programmeren naar xenon. Maar het is niet de bedoeling dat ik mijn stelschroef niet meer kan gebruiken dus dat programmeren laat ik even achterwege.
Wat betreft de accu en dynamo. Accu geeft aan voltage voldoende spanning en wanneer ik de spanning meet wanneer de motor draait blijft deze vrij stabiel rond de 14,2 V. Ik heb echter de spanning nog niet gemeten wanneer de lampen flikkeren.
Daarnaast heb ik eigenlijk ook nooit geknipper gehad met de halogene lampen, of is xenon gevoeliger voor ruis/spanningsdip?

Ik heb ondertussen 2 condensatoren besteld. Deze worden parallel tussen de originele stekker en de ballast aangesloten.
Op e46fanatics had ik gelezen dat iemand ook hetzelfde probleem had na het inbouwen van Morimoto H1 in ZKW halogeen koplampen.
Zie deze link: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=857177" onclick="window.open(this.href);return false;
Verder noemen zij ook de mogelijkheid om de lichtschakelaar laten programmeren naar xenon. Maar het is niet de bedoeling dat ik mijn stelschroef niet meer kan gebruiken dus dat programmeren laat ik even achterwege.
Wat betreft de accu en dynamo. Accu geeft aan voltage voldoende spanning en wanneer ik de spanning meet wanneer de motor draait blijft deze vrij stabiel rond de 14,2 V. Ik heb echter de spanning nog niet gemeten wanneer de lampen flikkeren.
Daarnaast heb ik eigenlijk ook nooit geknipper gehad met de halogene lampen, of is xenon gevoeliger voor ruis/spanningsdip?

[E46 318i sedan ///M] Sold
[E90 320i sedan high executive]
- DJLeonardo
Jaa veel gevoeliger. laad je sleutel nog op? Doet je CD changer het nog goed? Allemaal dingen die gaan haperen als je accu minder wordt. Geloof me, ik heb net m'n 2e nieuwe accu (vorige accu was binnen garantie plat gegaan) Als jij al zegt dat je accu slecht is dan moet je 'm toch vervangen anders sta je straks ineens zonder accu in de sneeuw (want dat is typich het moment dat ie het echt begeeft)
Ben beniewd of die weerstand werkt, wel een slimme oplossing als je idd kan solderen
Ben beniewd of die weerstand werkt, wel een slimme oplossing als je idd kan solderen

BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Ik zou hier graag nog eens op willen terugkomen, welke shrouds zijn nu aangeraden de gewone of extended voor sedan van bj 98-01?
- evoluzione
Volgens mij de gewone e46-r
De extended shrouds moeten iig worden aangepast, paar mm afzagen van de bovenkant...
Dus ga er vanuit dat de gewone (klinkt ook logisch) gewoon past.
Dus ga er vanuit dat de gewone (klinkt ook logisch) gewoon past.

Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
De condensatoren die parellel geschakeld zijn op de originele stekkerboom hebben geholpen, geen storingen meer 
Edit:
Gebruikte condensatoren: Elco 10.000 microF (uF) 35 V, besteld bij Conrad.

Edit:
Laatst gewijzigd door Phantom op 10 jan 2012, 18:13, 2 keer totaal gewijzigd.

- DJLeonardo
Mijn Xenons knipperen ook wat en reageren onder andere ook op het uitzetten van de cruise control. (Dus iets van spanningswisselingen vermoed ik)Phantom schreef:De condensatoren die parellel geschakeld zijn op de originele stekkerboom hebben geholpen, geen storingen meer
Edit:
Maar je hebt dus alleen condensatoren parallel gezet? Kwestie van draadje doorknippen en de condensator erbij solderen? Geen andere componenten?
Het VWO is weer even geleden, hebben condensatoren nog iets van polariteit? Dus maakt het uit welk pootje op welk draadje wordt gesoldeerd?
Heb je aftermarket xenon of origineel af-fabriek?
Ik wilde liever niet in de originele bekabeling knippen dus heb ik zo'n pinnetje gebruikt om een vertakking te maken. Als je dat pinnetje doorduwt maakt ie alleen een sneedje in beide kabels en daarmee contact.
De condensatoren hebben een plus en min pool dus gewoon plus bij plus en min bij min aansluiten
Zie de foto's op: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=857177" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik wil de condensatoren er tijdelijk in houden want ik wil liever de instellingen aanpassen met uitlezen zodat je ze niet nodig hebt. Alleen moet ik de verbinding nog aan de praat krijgen met Progman..
Ik wilde liever niet in de originele bekabeling knippen dus heb ik zo'n pinnetje gebruikt om een vertakking te maken. Als je dat pinnetje doorduwt maakt ie alleen een sneedje in beide kabels en daarmee contact.
De condensatoren hebben een plus en min pool dus gewoon plus bij plus en min bij min aansluiten

Zie de foto's op: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=857177" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik wil de condensatoren er tijdelijk in houden want ik wil liever de instellingen aanpassen met uitlezen zodat je ze niet nodig hebt. Alleen moet ik de verbinding nog aan de praat krijgen met Progman..

Aftermarket...
Van die connectors heb ik volgens mij ook nog wel liggen, al schijnen die toch ook vaak een bron van fouten te zijn.
Dus heel goed isoleren/vochtdicht maken.
Van die connectors heb ik volgens mij ook nog wel liggen, al schijnen die toch ook vaak een bron van fouten te zijn.
Dus heel goed isoleren/vochtdicht maken.
Ik ben nog langs de dealer geweest en daar zeiden ze dat je storingen/flikkeren alleen kunt oplossen met condensatoren. Het coderen naar xenon in de boordcomputer is niet aanbevolen tenzij je originele xenon set hebt.
Binnenkort zal ik die connectors van de vertakking weg halen en gewoon vast solderen op het blote stukje kabel. Daarna goed intapen en netjes wegwerken.
Binnenkort zal ik die connectors van de vertakking weg halen en gewoon vast solderen op het blote stukje kabel. Daarna goed intapen en netjes wegwerken.

ik heb geen last van knipperen, alleen wel van rotatie in t licht beeld en t moet dus weer open... , lichtbeeld is wel strak! tot op heden tevreden mee 

Heb sinds gisteren de projectors ontvangen met xenons alles verloopt goed tot ik aan de bekabeling ben die redelijk ingewikkeld is, het bijhorende boekje van de xenon waarin info staat met de aansluiting klopt voor geen meter alsook de aansluitingen van de projectors met die zwarte adapter waaraan 6 aansluitingen zitten is een warboel, heeft er iemand een duidelijk schema enof foto's met de aansluiting?