Ryo 530d e61 [regenafvoer fix & mpakket p4]
Re: 2004 530d Touring
pfff na de sleutel die het niet doet. heb ik sinds vandaag ook een airbag probleem. sleutel denk ik dat het aan de kabel boom ligt omdat sleutel het helemaal niet doet. ook niet dichtbij spoiler. maar airbag is nieuw. had het vandaag na wegrijden. wellicht doordat passagier met de stoel zat te spelen, maar weet niet zeker. en nu dit weer.
wordt er zo langzamerhand wel moe van al die mankementen...
Zelfde melding als hier:
http://www.bimmerportal.nl/e60-e61-tech ... ml#p172894" onclick="window.open(this.href);return false;
Moet ik nu op stoel gaan slaan en kabel checken? Als het daaraan ligt gaat de melding dan weg? Of moet alsnog reset worden bij dealer?

wordt er zo langzamerhand wel moe van al die mankementen...

Zelfde melding als hier:
http://www.bimmerportal.nl/e60-e61-tech ... ml#p172894" onclick="window.open(this.href);return false;
Moet ik nu op stoel gaan slaan en kabel checken? Als het daaraan ligt gaat de melding dan weg? Of moet alsnog reset worden bij dealer?
Hoi,
Je hebt waarschijnlijk een kabelbreuk boven aan bij de kofferklep, heb ik ook gehad, is al gerepareerd.
Je hebt waarschijnlijk een kabelbreuk boven aan bij de kofferklep, heb ik ook gehad, is al gerepareerd.
Bij mij deed de sleutel ook niets meer, auto kon niet op slot, het is de voorstaand rechter kabelboom bij de dakspoiler.
Re: Ryo 530d e61 [regenafvoer fix & mpakket p4]
Ziet er zeker goed uit, jammer dat hij niet Tital Silver is 
Top bak!

Top bak!
Thanks mensen...
en weer een ander probleem ontdekt: accu is snel leeg. las al op forum dat dit meerdere oorzaken kan hebben. is er geen manier om dit te checken zodat ik zeker weet wat ik moet repareren/vervangen? mijn bluetooth doet het iig wel.
dus problemen so far:
1: afstandsbediening doet het niet (ga hopelijk weekend kabelgoten weer checken)
2: airbag lampje (ga zo'n obd kabel halen en hopelijk na zelf resetten weg)
3: accu ontlading
mooi werk van de duitsers.
en weer een ander probleem ontdekt: accu is snel leeg. las al op forum dat dit meerdere oorzaken kan hebben. is er geen manier om dit te checken zodat ik zeker weet wat ik moet repareren/vervangen? mijn bluetooth doet het iig wel.
dus problemen so far:
1: afstandsbediening doet het niet (ga hopelijk weekend kabelgoten weer checken)
2: airbag lampje (ga zo'n obd kabel halen en hopelijk na zelf resetten weg)
3: accu ontlading
mooi werk van de duitsers.
Jaja, welkom bij de E60/61 familie !
Balen van die storingen, maarja een troost is dat je 5 er nu wel geweldig uitziet met dat M-tech pakket erop !!
Accu is inderdaad snel leeg als je in de auto zit te prutsen met het contact aan; de boordcomputer is nog van het type Atari uit 1980 en vreet meer stroom dan een indoor skibaan verbruikt in een week. Afgelopen dagen met -15 startte mijn 5 nog maar net ... klokje sprong op 0:00 maar de rest deed het gelukkig wel !

Balen van die storingen, maarja een troost is dat je 5 er nu wel geweldig uitziet met dat M-tech pakket erop !!

Accu is inderdaad snel leeg als je in de auto zit te prutsen met het contact aan; de boordcomputer is nog van het type Atari uit 1980 en vreet meer stroom dan een indoor skibaan verbruikt in een week. Afgelopen dagen met -15 startte mijn 5 nog maar net ... klokje sprong op 0:00 maar de rest deed het gelukkig wel !
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
Even een update. Afstandsbediening doet het weer. Lag wss aan zekering o_O'...
Airbag waarschuwing ook reset. Swirlflaps verwijderd en meteen carterventilatie vervangen en 3 gloeibougies waren kapot, dus alle 6 vervangen. Draait weer als een malle
Airbag waarschuwing ook reset. Swirlflaps verwijderd en meteen carterventilatie vervangen en 3 gloeibougies waren kapot, dus alle 6 vervangen. Draait weer als een malle

en een paar ribben kwijt, of heb je een beetje leuke prijs gekregen 

hey Ryo,
Wat een kanon!! Vooral de comfortstoelen icm de kleur leer is erg fraai!!!
Wat een kanon!! Vooral de comfortstoelen icm de kleur leer is erg fraai!!!
Thanks kai ben benieuwd naar jouw fenomenale bak.
@bjorn
Prijs viel me mee. Waren iets meer dan 2 uur bezig accu iets meer dan 200, carter ventilatie 80 flaps 50 bougies ca 140 wat klein materiaal en resetten.
Goeie lui daar bij laarman
@bjorn
Prijs viel me mee. Waren iets meer dan 2 uur bezig accu iets meer dan 200, carter ventilatie 80 flaps 50 bougies ca 140 wat klein materiaal en resetten.
Goeie lui daar bij laarman