Voorstellen Burp
Re: Voorstellen Burp
Nog wel iets leuks gisteren. Het schuifdak even open gedaan, had ik nog niet mee gespeeld en daarna op de ventilatiestand dus opengeklapt. Toen ik hem weer dicht wilde doen (motor stationair draaiend auto stond dus stil) leek hij bij het naar voren schuiven van de knop even naar beneden te willen en ging toen weer in de originele stand staan. Ik kreeg hem dus niet meer dicht. Het dakpaneel kon ik wel dicht schuiven maar verder niets. Aangezien ik vlak bij huis was zou ik daar wel verder kijken. Dus ik stap weer in, zet hem in de Drive en ga richting huis. Ik probeer het nog een keer en het dak ging probleemloos dicht. Dus bij stilstaan niet maar wel bij het rijden. Dus ik nogmaals proberen en precies hetzelfde verhaal. Stilstaand met draaiende motor niet dicht en zodra je gaat rijden kun je hem gewoon sluiten. Dus niet de schuifstand maar de klapstand.
Is dat een een of andere instelling?
Is dat een een of andere instelling?
Nooit een glazen dak nemen. Alleen maar gezeik met die dingen
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat ik het veel zal gebruiken. Het extra licht is wel lekker maar als het koeler moet worden zet je de airco gewoon wat hoger 
Tsja, en niet nemen, het zat er al in

Tsja, en niet nemen, het zat er al in

- Kingfisher
- Contacteer:
Het open dak is heerlijk in het voor en najaar, in de zomer gebruik ik het nauwelijks.
Verder zou het glazen dak super zijn als het in gesloten stand (maar met het zonnescherm open) niet zoveel lawaai zou maken op de snelweg. Maar vanwege de herrie staat ie bij mij bijna altijd dicht.
@Burp, je zou je dak eens kunnen resetten door het dak in kantelstand te zetten en daarna de kantelknop nogmaals net zo lang in te drukken (en ingedrukt te houden) totdat het hele initialisatieproces is voltooid. Het dak zal kantelen en helemaal open en dicht gaan terwijl je de knop ingedrukt houdt.
Verder zou het glazen dak super zijn als het in gesloten stand (maar met het zonnescherm open) niet zoveel lawaai zou maken op de snelweg. Maar vanwege de herrie staat ie bij mij bijna altijd dicht.
@Burp, je zou je dak eens kunnen resetten door het dak in kantelstand te zetten en daarna de kantelknop nogmaals net zo lang in te drukken (en ingedrukt te houden) totdat het hele initialisatieproces is voltooid. Het dak zal kantelen en helemaal open en dicht gaan terwijl je de knop ingedrukt houdt.
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Zal ik even proberen maar dan wel als het niet meer regent 

Ik ben er ook niet heel rouwig om dat ik geen panoramadak heb. Hoeveel verhalen ik hier al niet heb gelezen met grote schade's als gevolg van ernstige lekkages door dat dak (en dan heb ik het niet over de wasstraat..). Aan de andere kant, je leest hier natuurlijk alleen maar de verhalen waarin het mis gaat, het is vast en zeker een briljante constructie van BMW 

BMW E61 530i 2007 (LCI)
Dat is altijd een gevaar. Als je op fora gaat lezen dan kom je alleen de horrorverhalen tegen. Dat geldt voor elk auto merk. De mensen waar het goed bij gaat zie je niet. Als het ergens fout gaat kun je het ook simpel herkennen, dan hebben ze een paar posts en is het opgelost en zie je ze niet meer tot een volgend probleem.
Vanmorgen even bij de dealer geweest voor een wintercheck. Kon ik de auto meteen even van onder bekijken. Meteen een multiriem laten vervangen, deze was al flink verdroogt. Ging wel erg makkelijk omdat de spanrollen gewoon met een flinke torxdop naar beneden te bewegen zijn. klusje van een minuut of 10. kosten voor de snaar was iets van 35 euro.
Verder heeft de monteur ook even gekeken naar de afwatering van het dak, even open doen en met een flesje water wat in het dak spuiten. Kwam keurig bij het achterwiel vandaan
Verder zag de wagen er keurig uit. Wel een heel klein lekje gezien bij de slang voor het koelwater aan de onderkant. Het stuk slang waar de sensor in zit. Is niet heel erg maar als ik het wil vervangen moet de hele slang incl sensor worden gedaan. Makkelijk bij te komen dus kan ik het zelf ook doen.
Dak blijkt in de kantelstand toch een heel klein beetje te klemmen. Schuiven gaat prima. Zodra hij in de kantelstand staat wil hij niet meer dicht. Bij het in blijven drukken van de knop trekt hij hem wel door de hapering heen. Zal er eens naar kijken als het weer mooi weer is. Ik denk dat hij bij mij vrijwel altijd dicht zal zitten dus heeft het geen haast.
Als kadootje ook nog een documentenopbergmap (3 keer woordwaarde) gekregen.
En eindelijk mijn NL gebruikershandleiding voor me. Ben lekker aan het lezen
Verder heeft de monteur ook even gekeken naar de afwatering van het dak, even open doen en met een flesje water wat in het dak spuiten. Kwam keurig bij het achterwiel vandaan

Verder zag de wagen er keurig uit. Wel een heel klein lekje gezien bij de slang voor het koelwater aan de onderkant. Het stuk slang waar de sensor in zit. Is niet heel erg maar als ik het wil vervangen moet de hele slang incl sensor worden gedaan. Makkelijk bij te komen dus kan ik het zelf ook doen.
Dak blijkt in de kantelstand toch een heel klein beetje te klemmen. Schuiven gaat prima. Zodra hij in de kantelstand staat wil hij niet meer dicht. Bij het in blijven drukken van de knop trekt hij hem wel door de hapering heen. Zal er eens naar kijken als het weer mooi weer is. Ik denk dat hij bij mij vrijwel altijd dicht zal zitten dus heeft het geen haast.
Als kadootje ook nog een documentenopbergmap (3 keer woordwaarde) gekregen.
En eindelijk mijn NL gebruikershandleiding voor me. Ben lekker aan het lezen