Xenon brand flauw en roze welk verschil D2S/D2R
- DJLeonardo
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:31
Re: Xenon brand flauw en roze welk verschil D2S/D2R
ach, het gaat minder lang mee. bij mij was binnen een half jaar de fut eruit.
volgende keer deze nemen:
http://www.voelkner.de/products/185416/ ... tense.html
volgende keer deze nemen:
http://www.voelkner.de/products/185416/ ... tense.html
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 16:06
Re: Xenon brand flauw en roze welk verschil D2S/D2R
E46 Xenon is origineel 4300K
edit:/ vorig jaar zijn er bij bij ook 2 nieuwe philips lampen ingekomen, weliswaar onder garantie maar Gerrit Jonkers wist mij te vertellen dat ze rond de € 110,- kosten dacht ik. In eerste instantie ook een lamp vervangen, de andere kant kwma 2 weken later .
edit:/ vorig jaar zijn er bij bij ook 2 nieuwe philips lampen ingekomen, weliswaar onder garantie maar Gerrit Jonkers wist mij te vertellen dat ze rond de € 110,- kosten dacht ik. In eerste instantie ook een lamp vervangen, de andere kant kwma 2 weken later .
- BMWDriver27
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 03 jun 2009, 22:30
Re: Xenon brand flauw en roze welk verschil D2S/D2R
Of je haalt ze bij xenonworld.nl
2 stuks voor 45 euro. Ik had eerst de origi 4300K van Osram , vond ik te geelachtig, dus een 6000K aangeschaft bij xenonworld.nl, ben er zelf super tevreden over!
2 stuks voor 45 euro. Ik had eerst de origi 4300K van Osram , vond ik te geelachtig, dus een 6000K aangeschaft bij xenonworld.nl, ben er zelf super tevreden over!
Re: Xenon brand flauw en roze welk verschil D2S/D2R
ik heb nog 2 d2s xenon lampen liggen 6000k dus gewoon wit
8000k is witblauw met 4000k ga je meer naar wit / geel
ze hebben denk ik op de clio zo'n 2000 km gezeten, aangezien ik toen daarna angel eyes kocht en ze daar niet er in konden...
ze waren 50 euro perstuk maar voor 50 euro ink zending binnen nl zijn ze voor jou
8000k is witblauw met 4000k ga je meer naar wit / geel
ze hebben denk ik op de clio zo'n 2000 km gezeten, aangezien ik toen daarna angel eyes kocht en ze daar niet er in konden...
ze waren 50 euro perstuk maar voor 50 euro ink zending binnen nl zijn ze voor jou
- DJLeonardo
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:31
Re: Xenon brand flauw en roze welk verschil D2S/D2R
6000K is echt niet wit, zeker niet van een afstand. Het witte licht dat nu OEM op de BMW Audi en Mercedes etc wordt geleverd is 5000K (Osram CBI van het linkje dus) Dat CBI lampje is het huidige OEM lampje.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Re: Xenon brand flauw en roze welk verschil D2S/D2R
volgens mij was het bij de oudere typen toch 4300k?
Re: Xenon brand flauw en roze welk verschil D2S/D2R
even een random pict van het internet, nauw vertekent zo'n foto enorm maar het is een idee
6000 zat in de clio's, en was gewoon wit en ja heb ook van een afstand gekeken...
ik heb zelf in de lage clio 4000 en 8000 en uiteindelijk 6000 gehad, 4000 is gewoon warm wit, bijna het zelfde als halogeen, 8000 is ijs wit, valt niet lekker mee te rijden. 6000 is goed, ik denk dat je geen merkbaar verschil hebt tussen 5000 en 6000.
6000 zat in de clio's, en was gewoon wit en ja heb ook van een afstand gekeken...
ik heb zelf in de lage clio 4000 en 8000 en uiteindelijk 6000 gehad, 4000 is gewoon warm wit, bijna het zelfde als halogeen, 8000 is ijs wit, valt niet lekker mee te rijden. 6000 is goed, ik denk dat je geen merkbaar verschil hebt tussen 5000 en 6000.
- DJLeonardo
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:31
Re: Xenon brand flauw en roze welk verschil D2S/D2R
tot een aantal jaar terug was 4300K idd de standaard.
Ik heb ook ooit 6000K gehad en ik vond het veel te blauwig. Het grote nadeel vind ik dat refelctoren veel te hard oplichten en daarmee niet refelcterende delen minder zechtbaar maken. Een iets minder blauw licht heeft dat wat minder storend. Ik heb nu al een jaar 5000K en het kijkt veel prettiger, ik vind het een enorm verschil met 6000K ook met 4300K overigens. Vergelijkende foto's zijn meestal nogal onzinnig. Het hangt er maar net vanaf hoe je computer monitor staat ingesteld en hoe witbalans van de camera is geweest. 6000K lampjes en hoger hebben nog eenander nadeel Het ziet er heel erg sjonnie uit. Het zijn immers altijd die PnP kitjes die 6000K hebben.
Ik heb ook ooit 6000K gehad en ik vond het veel te blauwig. Het grote nadeel vind ik dat refelctoren veel te hard oplichten en daarmee niet refelcterende delen minder zechtbaar maken. Een iets minder blauw licht heeft dat wat minder storend. Ik heb nu al een jaar 5000K en het kijkt veel prettiger, ik vind het een enorm verschil met 6000K ook met 4300K overigens. Vergelijkende foto's zijn meestal nogal onzinnig. Het hangt er maar net vanaf hoe je computer monitor staat ingesteld en hoe witbalans van de camera is geweest. 6000K lampjes en hoger hebben nog eenander nadeel Het ziet er heel erg sjonnie uit. Het zijn immers altijd die PnP kitjes die 6000K hebben.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Re: Xenon brand flauw en roze welk verschil D2S/D2R
daar ben ik het helemaal mee eens.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 11 dec 2011, 16:49
- Locatie: Dokkum, Friesland.
Re: Xenon brand flauw en roze welk verschil D2S/D2R
Na mijn weten is de originele Xenon lamp een DS2 type 85122 met 4100K. Op ebay staan ze rond de 40 euro (soms ook goedkoper) hier een voorbeeld:
http://www.ebay.de/itm/140472483326?ssP ... 1423.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/140472483326?ssP ... 1423.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;
- DJLeonardo
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:31
Re: Xenon brand flauw en roze welk verschil D2S/D2R
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
- DJLeonardo
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:31
Re: Xenon brand flauw en roze/paars
Woow, lees dit ineens....
da's echt onzin hoor. De kleur temp heeft niets te maken met aansluiting of spanning of wat dan ook. De kleur wordt uitsluitend bepaald door het soort zout, gasmengsel en glaskleurbimmer325 schreef: een lampje van 6000k gaat niet werken op een ballast die op 4300k gemaakt is,
BMW E90 330iA, BMW E87 118i