Aanschaf 5-serie ivm caravan
Re: Aanschaf 5-serie ivm caravan
De stoelen die er in deze auto zitten hebben geen stoelverwarming. Bestaat er een mogelijkheid dat je hier wat in kan bouwen, door losse verwarmings matten onder het leer te monteren en schakelaars monteren. Je hebt dit namelijk wel voor VW weet ik. (sorry voor het schelden)
Re: Aanschaf 5-serie ivm caravan
Hallo Speedy
hier in deze webside zijn ze.te krijgen.met aanleidingen voor zelfmontage, e z v.
http://www.sitzheizung.de/de/endkunden/ ... ion=search" onclick="window.open(this.href);return false;
bij heerlen over de grens in aken werden ook monteert. http://www.bolkenius.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
de gr gunrei
hier in deze webside zijn ze.te krijgen.met aanleidingen voor zelfmontage, e z v.
http://www.sitzheizung.de/de/endkunden/ ... ion=search" onclick="window.open(this.href);return false;
bij heerlen over de grens in aken werden ook monteert. http://www.bolkenius.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
de gr gunrei
Re: Aanschaf 5-serie ivm caravan
@Gunrei thanks het is mogelijk dus
Re: Aanschaf 5-serie ivm caravan
Zo, vandaag maar weer eens op speurtocht geweest.
Weer in diverse auto's gereden waaronder een 530i uit 2003. 2x 530 diesels uit 2004. 1 met176000 op de teller en de andere 220000, de laatste vind ik toch wel wat veel of heb ik het mis. De eerste 530d heeft geen roetfilter dus dat is een plus punt en bij 148456 inlaat spruitstuk vervangen ivm de vlinderkleppen.(stond in het boekje)
Ik ben er wel achter gekomen dat ik, ondanks de weinig kilometers die ik nog maak toch voor de diesel ga.
Jongens!!!! wat gaan die dingen van hun plek, de overheerlijke schop in je rug als de turbo erbij komt en dat heerlijk diesel geluid.
De 530i laat je ook niet staan, maar die wordt pas wakker als hij wat meer toeren heeft en dat gaat wat gemoedelijker.
Het jammere vind ik alleen, dat er maar weinig 5 series zijn die een deelbare achterbank hebben.
Ps. alle auto's dealer onderhouden
.
Weer in diverse auto's gereden waaronder een 530i uit 2003. 2x 530 diesels uit 2004. 1 met176000 op de teller en de andere 220000, de laatste vind ik toch wel wat veel of heb ik het mis. De eerste 530d heeft geen roetfilter dus dat is een plus punt en bij 148456 inlaat spruitstuk vervangen ivm de vlinderkleppen.(stond in het boekje)
Ik ben er wel achter gekomen dat ik, ondanks de weinig kilometers die ik nog maak toch voor de diesel ga.
Jongens!!!! wat gaan die dingen van hun plek, de overheerlijke schop in je rug als de turbo erbij komt en dat heerlijk diesel geluid.
De 530i laat je ook niet staan, maar die wordt pas wakker als hij wat meer toeren heeft en dat gaat wat gemoedelijker.
Het jammere vind ik alleen, dat er maar weinig 5 series zijn die een deelbare achterbank hebben.
Ps. alle auto's dealer onderhouden
.
Re: Aanschaf 5-serie ivm caravan
Wat zijn jullie bevindingen! moet er bij het monteren nog gedacht worden aan een extra oliecooler voor de bak. (dit moets toen wel bij mijn mercedes 300se'88)
dit onderste verhaal, kwam ik tegen op caravantrekker.nl
Ik kan eigenlijk maar 1 dingen zeggen. Een Bmw is een hele slechte caravantrekker. Er is altijd wel wat aan de hand als je met een bmw en een caravan erachter. Wij hebben zelf ook een bmw gehad met een caravan erachter. Wij hebben gelukkig weinig problemen gehad met de bmw, 1 keer een overhitte motor verder gelukkig niets. Maar de bmw staat er om bekend dat er veel problemen zijn.
dit onderste verhaal, kwam ik tegen op caravantrekker.nl
Ik kan eigenlijk maar 1 dingen zeggen. Een Bmw is een hele slechte caravantrekker. Er is altijd wel wat aan de hand als je met een bmw en een caravan erachter. Wij hebben zelf ook een bmw gehad met een caravan erachter. Wij hebben gelukkig weinig problemen gehad met de bmw, 1 keer een overhitte motor verder gelukkig niets. Maar de bmw staat er om bekend dat er veel problemen zijn.
Re: Aanschaf 5-serie ivm caravan
Het verhaal dat een BMW een slechte caravantrekker zou zijn kan ik niet bevestigen. En afgelopen jaar heb ik op diverse campings meerdere BMW rijders met een caravan gesproken maar geen van allen hadden problemen. Dat waren allemaal auto's van bouwjaar 2006 of jonger. Wel weet ik dat de eerste eigenaar van onze caravan een E39 530d had waar hij een oververhitte motor heeft gehad. Het zou zomaar kunnen dat dit dezelfde persoon is die dit verhaal op caravantrekker.nl heeft geplaatst. Maarreh, ik neem aan dat je alle ervaringen met een BMW als caravantrekker op deze site gelezen hebt? Er staan namelijk ook heel veel (zeer) positieve ervaringen met BMW's op.
Zelf heb ik een aantal keren per jaar een Dethleffs 560SK van maximaal 1800kg aan de haak hangen. Tot nu toe nog geen problemen gehad met een benzine motor. Je moet alleen zorgen dat je boven de 2500 toeren blijft. (en geen haast hebben, je bent immers op vakantie!) Ook scheelt het als je een automaat in de S of M stand zet. Dan laat de koppelomvormer minder slip toe.
Zelf heb ik een aantal keren per jaar een Dethleffs 560SK van maximaal 1800kg aan de haak hangen. Tot nu toe nog geen problemen gehad met een benzine motor. Je moet alleen zorgen dat je boven de 2500 toeren blijft. (en geen haast hebben, je bent immers op vakantie!) Ook scheelt het als je een automaat in de S of M stand zet. Dan laat de koppelomvormer minder slip toe.
Re: Aanschaf 5-serie ivm caravan
Dit word ook gedaan bij een E60/E61Speedy schreef:Wat zijn jullie bevindingen! moet er bij het monteren nog gedacht worden aan een extra oliecooler voor de bak. (dit moets toen wel bij mijn mercedes 300se'88)
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Aanschaf 5-serie ivm caravan
ik heb afgelopen zomer 1900 km gereden met 1500 kg Fendt erachter waarvan 1500 km met 112km/u op de cruise control en heb nergens last van gehad.
Zeer stabiel (ook bij inhalen/ingehaald worden), niets warm gelopen, geen automaatproblemen (ook niet in de bergen) en de remmen bleven het ook goed doen.
Enige waar ik jaloers op was is de luchtvering van een e61, die van mij hing iets achterover (niet zozeer visueel als wel in kortere veerweg).
Zeer stabiel (ook bij inhalen/ingehaald worden), niets warm gelopen, geen automaatproblemen (ook niet in de bergen) en de remmen bleven het ook goed doen.
Enige waar ik jaloers op was is de luchtvering van een e61, die van mij hing iets achterover (niet zozeer visueel als wel in kortere veerweg).
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
Re: Aanschaf 5-serie ivm caravan
@tom_il Dus als ik er een koop zonder trekhaak en deze ga monteren, moet er ook nog een oliecooler gemonteerd worden. Of ik ga gewoon kijken voor een auto met trekhaak. Maar dan weet je niet wat hier heeft achter gehangen, met als gevolg dat de bak straks al pittig op zijn donder heeft gehad.
Re: Aanschaf 5-serie ivm caravan
Probleem is dat je bij een tweedehands je niet weet of deze de oliekoeler heeft, then zij je de officiele optie lijst hebt en de trekhaak origineel gemonteerd was zoals op mijn wagen.
In hoevere deze oliekoeler echt noodzakelijk is weet ik niet.
Onlangs heb ik een volgeladen aanhangwagen getrokken. wow wat een verschil met mijn vrouw hare focus 1.8 tdci diesel.
je voelt nauwelijks dat de aanhangwagen er aan hangt (heb een 525dA). Op een helling starten voel je niet, daar waar ik met de focus moest oppassen en met de koppeling spelen kan ik nu gewoon de bak in D zetten en vertrekken. Enorm verschil. De aanhangwagen was zeer zwaar geladen en ongeremd (moest toch niet ver) en ook het remmen was geen enkel problem. Heb geen ervaring met het trekken van caravans.
In hoevere deze oliekoeler echt noodzakelijk is weet ik niet.
Onlangs heb ik een volgeladen aanhangwagen getrokken. wow wat een verschil met mijn vrouw hare focus 1.8 tdci diesel.
je voelt nauwelijks dat de aanhangwagen er aan hangt (heb een 525dA). Op een helling starten voel je niet, daar waar ik met de focus moest oppassen en met de koppeling spelen kan ik nu gewoon de bak in D zetten en vertrekken. Enorm verschil. De aanhangwagen was zeer zwaar geladen en ongeremd (moest toch niet ver) en ook het remmen was geen enkel problem. Heb geen ervaring met het trekken van caravans.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 23 jan 2012, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd..
Reden: Citaat verwijderd..
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Aanschaf 5-serie ivm caravan
Bedankt voor de reactie Tom_il, ik ga ook wel eens na vraag doen bij de dealer.
Ik moet er mee naar Zuid-Frankrijk en 1500kg achter zijn kont en de auto vol met 4 man en bagage.
Dat is even iets anders dan bijvoorbeeld een kar van thuis naar de stort brengen. En de omgevings temperatuur is onder weg al snel 30graden.
En dan krijg ik nog een paar klimmers voor mijn kiezen en daar wil ik de bak niet op stuk rijden, want daar zijn ze te duur voor.
Ik moet er mee naar Zuid-Frankrijk en 1500kg achter zijn kont en de auto vol met 4 man en bagage.
Dat is even iets anders dan bijvoorbeeld een kar van thuis naar de stort brengen. En de omgevings temperatuur is onder weg al snel 30graden.
En dan krijg ik nog een paar klimmers voor mijn kiezen en daar wil ik de bak niet op stuk rijden, want daar zijn ze te duur voor.
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: Aanschaf 5-serie ivm caravan
ik had op mijn vorige bmw e60 530d ook een aftermarket trekhaak gemonteerd.
Dat de vering van een sedan achter zwaarder zou zijn uitgevoerd is naar mijn mening gelul.
Je komt op een gegeven moment nml op de bumpstops op de schokbrekers en kun je gewoon niet verder inveren.
Ik heb zelf een grote zware fendt 510 topas en niks geen problemen gehad met oververhitting destijds.
Ik heb nu weer een e60 maar dan met een orginele trekhaak af fabriek maar of deze een extra oliekoeler heeft weet ik niet.
Ik meende dat alle e60ers een oliekoeler op de bak hadden.
Dat de vering van een sedan achter zwaarder zou zijn uitgevoerd is naar mijn mening gelul.
Je komt op een gegeven moment nml op de bumpstops op de schokbrekers en kun je gewoon niet verder inveren.
Ik heb zelf een grote zware fendt 510 topas en niks geen problemen gehad met oververhitting destijds.
Ik heb nu weer een e60 maar dan met een orginele trekhaak af fabriek maar of deze een extra oliekoeler heeft weet ik niet.
Ik meende dat alle e60ers een oliekoeler op de bak hadden.
Re: Aanschaf 5-serie ivm caravan
Als ik in de brochure van destijds kijk dan is het zeker geen gelul. Het wordt gewoon letterlijk genoemd in de optielijst. Maar als ik het goed lees dan zou de versterkte vering alleen bij het M sport pakket (337) zijn.lekkerwijf1 schreef:Dat de vering van een sedan achter zwaarder zou zijn uitgevoerd is naar mijn mening gelul.
Het is dus optie: 235 Trekhaak met afneembare kogel met versterkte vering € 1.108,- (alleen i.c.m. 337)
Dat dacht ik ook ooit wel eens gelezen te hebben maar ik ben er niet 100% zeker van. Er zit wel iets van koeling op in elk geval.lekkerwijf1 schreef:... Ik meende dat alle e60ers een oliekoeler op de bak hadden.
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: Aanschaf 5-serie ivm caravan
Hmmm okee miss dan toch de versterkte vering sorry
Maar daar merk ik weinig van want ik heb de eibach verlaagset erop.
Maar ik ben van mening dat zwaardere veren niks uitmaakt.
Want als je op vakantie gaat met een volle kofferbak, caravan/anhanger met kogeldruk en 4 personen. zit je standaard al op de bumpstops en dan veert de wagen gewoon niet verder.
Ik heb een e60 met aftermarket haak gehad en nu dan met orginele maar ik merk geen verschil en bij beide autos ligt de achterkant van de auto op de bumpstops als ik op vakantie ga.
Maar daar merk ik weinig van want ik heb de eibach verlaagset erop.
Maar ik ben van mening dat zwaardere veren niks uitmaakt.
Want als je op vakantie gaat met een volle kofferbak, caravan/anhanger met kogeldruk en 4 personen. zit je standaard al op de bumpstops en dan veert de wagen gewoon niet verder.
Ik heb een e60 met aftermarket haak gehad en nu dan met orginele maar ik merk geen verschil en bij beide autos ligt de achterkant van de auto op de bumpstops als ik op vakantie ga.
Re: Aanschaf 5-serie ivm caravan
... tenminste nog één voordeel van de E61 met zijn luchtvering. (behalve alle problemen welke je voorbij ziet komen met de compressor)