Hoe kan dit????
Re: Hoe kan dit????
Hmm, toch ook eens over na gaan denken. Waar wordt de tank ingebouwd? Is dat ipv het reservewiel?
Re: Hoe kan dit????
inderdaad. thuiskomertje heb ik los in de achterbak liggen. Als je het overweegt moet je voor een landi systeem gaan (Italiaans). Los van dat het 1 van de betere systemen is (check google) heeft een kennis van mij op de R&D afdeling van Landi in Italië gewerkt. Hij heeft het systeem mede-ontwikkeld en heeft nu een webwinkel met LPG equipment (luccio). Hij ziet toe bij de inbouw en stelt daarna het systeem zelf af per laptop 

Re: Hoe kan dit????
Ik ga er toch hard over na denken om een benzine te zoeken en dan gas in laten bouwen. De diesels vind ik toch nog wat storingen vertonen.
Turbo
Spruitstuk
Gloei-stiften
roetfilter
Turbo
Spruitstuk
Gloei-stiften
roetfilter
Re: Hoe kan dit????
ik moet op 1 ding terug komen. Direct ingespoten benzine motoren kunnen (nog) niet op LPG. dan heb ik het over die blue motion apparaten maar ook de nieuwste bmw's. Volgens mij introduceerde bmw het in 2007.
@Ries, als je een 550i hebt die direct ingespoten is, kun je het voorlopig vergeten helaas
@Ries, als je een 550i hebt die direct ingespoten is, kun je het voorlopig vergeten helaas
Re: Hoe kan dit????
Ik geloof niet dat ik een blue motion heb
Mijn 550i is van 2006 maar ik heb wel eens begrepen dat dit een nieuw type blok is. Ik zal het nog wel eens navragen/uitzoeken. Bedankt voor je reactie iig

Mijn 550i is van 2006 maar ik heb wel eens begrepen dat dit een nieuw type blok is. Ik zal het nog wel eens navragen/uitzoeken. Bedankt voor je reactie iig
Laatst gewijzigd door Ries550 op 18 feb 2012, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd...zie forumregels mbt citeren
Reden: Citaat verwijderd...zie forumregels mbt citeren
Re: Hoe kan dit????
Ik ben er toch nog eens ingedoken en ben erachter gekomen dat alle V8 E60's, tot de laatste in 2010, allemaal multpoint injectie systemen hebben en niet het direct ingespoten systeem hebben. Misschien goed nieuws voor je! In elk geval voor mij, mocht het LPdI systeem over 4-5 jaar nog niet ontwikkeld zijn voor BMW's. In dat geval weet ik nu al dat mijn volgende een 550i sedan van 2009/2010 wordt
zo ben ik er ook achergekomen dat de eerste 550i's van 2005-2007 0-100 in 5,6s doen en latere 550i's in 5,3s, met ogenschijnlijk het zelfde blok, maten en gewichten. Iemand een idee waar dat 'm in zit?

zo ben ik er ook achergekomen dat de eerste 550i's van 2005-2007 0-100 in 5,6s doen en latere 550i's in 5,3s, met ogenschijnlijk het zelfde blok, maten en gewichten. Iemand een idee waar dat 'm in zit?
Re: Hoe kan dit????
En het verbruik is ook meteen wat gunstiger geworden. Wellicht dat de automaat en bakverhoudingen wat zijn geoptimaliseerd o.i.d..Björn schreef: zo ben ik er ook achergekomen dat de eerste 550i's van 2005-2007 0-100 in 5,6s doen en latere 550i's in 5,3s, met ogenschijnlijk het zelfde blok, maten en gewichten. Iemand een idee waar dat 'm in zit?
Re: Hoe kan dit????
Bedankt voor het uitzoeken, ik zal er nog eens over denken en een prijs opvragen. Geen idee waar ze die 0,3 vandaan halen. Grote kans dat dat idd in de bakverhouding zit. Maar ik kan zo ook best met het verkeer meekomen 

Re: Hoe kan dit????
Na het lezen van dit topic heb ik ook eens gekeken wat mijn auto precies verbruikt (525d, handgeschakeld, gechipt naar 215pk).
Meestal rij ik zo'n 750 km op een tank (ongeveer 65 liter). Lijkt me redelijk normaal voor deze auto, zeker bij een redelijk vlotte rijstijl. Heb voor de grap (al had ik erg weinig 'freude am fahren...'
) een tankje leeg gereden volgens het 'nieuwe rijden'. Met die tank (64l) reed 982 km = 6,5l/100km = 1 op 15,3. Nogal een verschil dus!
Een vriend van me met een 530dA uit 2008 rijdt trouwens nog zuiniger.
Meestal rij ik zo'n 750 km op een tank (ongeveer 65 liter). Lijkt me redelijk normaal voor deze auto, zeker bij een redelijk vlotte rijstijl. Heb voor de grap (al had ik erg weinig 'freude am fahren...'

Een vriend van me met een 530dA uit 2008 rijdt trouwens nog zuiniger.
Laatst gewijzigd door rutger77 op 08 mar 2012, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
320d (E91)
Hiervoor oa: 525d (E61), 320da touring (E46), A4 TDI Quattro, A4 1.8TFSI, A4 2.0TDI, 900 Turbo Aero, Delta Integrale, ...
Hiervoor oa: 525d (E61), 320da touring (E46), A4 TDI Quattro, A4 1.8TFSI, A4 2.0TDI, 900 Turbo Aero, Delta Integrale, ...
-
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56
Re: Hoe kan dit????
Wat bedoel jij met een "nieuwe rijstijl" want dan moet ik daar ook eens mee beginnen als je daar zoveel mee kunt besparen.... 

Re: Hoe kan dit????
Vooral een saaie rijstijl
. Op tijd doorschakelen, niet doortrekken in de versnelling, gas los voor het stoplicht en laten uitrollen ipv remmen, vooral niet te snel rijden (want: hoge toeren).

Re: Hoe kan dit????
Tsja,
Met de huidige brandstofprijzen krab je af en toe toch wel eens op je achterhoofd hoor en daar ligt hem gewoon de Clou. Die benzineprijzen zijn ronduit associaal geworden en die flauwekul redenen die je iedere keer te horen krijgt... We betalen nu ruim 30% meer voor benzine dan een paar jaar geleden!!! Ik rij dan een 318I (dus benzine) en dan 105 euro voor 60 liter benzine
Maar ja, hiervoor had ik een heel oude Honda CIvic 1,5I uit 1990 (auto gebouwd op zuinigheid dus geen uitgebouwde met XXX pk onder de motorkap) en daar lag het er ook aan wat ik met het gaspedaal deed. Ik woon in Zeeland dus mag ik wel zeggen dat ik 90% provinciaal rijdt en als ik dus doortrok en doortrapte reed ik gemiddeld 7l:100KM en als ik rustig reed en braaf 80km per uur gemiddeld 6:ltr:100 KM
Nu met de BMW rij ik gemiddeld 8,5l:100 km dus dat houdt dat ik in verhouding met de Honda in deze koude dagen € 30 meer kwijt ben op basis van de tank van de honda (45ltr). Dus rij je in mijn geval wat rustiger en maak je geen onzinritjes. Ik ben al wat ouder dus ik hoef niet meer zo nodig zo snel mogelijk van A naar B en het comfort wat je er dan voor terugkrijgt weegt echt niet op tegen die 3 tientjes extra hoor.
Doe je het voor het geld of voor het comfort. Doe je het voor het geld, dan moet je idd een Suzuki Swift of iets dergelijks nemen en niet boven de 3000 toeren uitkomen en gewoon rustig optrekken, dan is 5ltr:100km zeker mogelijk. Maar ja, dan heb je wel al die ongeduldige bimmer 6cyl. rijders met knipperende lampen achter je reet hangen omdat je niet opschiet

Met de huidige brandstofprijzen krab je af en toe toch wel eens op je achterhoofd hoor en daar ligt hem gewoon de Clou. Die benzineprijzen zijn ronduit associaal geworden en die flauwekul redenen die je iedere keer te horen krijgt... We betalen nu ruim 30% meer voor benzine dan een paar jaar geleden!!! Ik rij dan een 318I (dus benzine) en dan 105 euro voor 60 liter benzine



Maar ja, hiervoor had ik een heel oude Honda CIvic 1,5I uit 1990 (auto gebouwd op zuinigheid dus geen uitgebouwde met XXX pk onder de motorkap) en daar lag het er ook aan wat ik met het gaspedaal deed. Ik woon in Zeeland dus mag ik wel zeggen dat ik 90% provinciaal rijdt en als ik dus doortrok en doortrapte reed ik gemiddeld 7l:100KM en als ik rustig reed en braaf 80km per uur gemiddeld 6:ltr:100 KM
Nu met de BMW rij ik gemiddeld 8,5l:100 km dus dat houdt dat ik in verhouding met de Honda in deze koude dagen € 30 meer kwijt ben op basis van de tank van de honda (45ltr). Dus rij je in mijn geval wat rustiger en maak je geen onzinritjes. Ik ben al wat ouder dus ik hoef niet meer zo nodig zo snel mogelijk van A naar B en het comfort wat je er dan voor terugkrijgt weegt echt niet op tegen die 3 tientjes extra hoor.
Doe je het voor het geld of voor het comfort. Doe je het voor het geld, dan moet je idd een Suzuki Swift of iets dergelijks nemen en niet boven de 3000 toeren uitkomen en gewoon rustig optrekken, dan is 5ltr:100km zeker mogelijk. Maar ja, dan heb je wel al die ongeduldige bimmer 6cyl. rijders met knipperende lampen achter je reet hangen omdat je niet opschiet



Laatst gewijzigd door yltkdy op 08 mar 2012, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hoe kan dit????
Het nieuwe rijden is je aan alle verkeersregels houden: nooit harder dan de toegestane snelheid, nooit "gevaarlijk" door de bocht, niet "asociaal" hard optrekken, voldoende afstand houden, etc. Een beetje als een bejaarde dus 

320d (E91)
Hiervoor oa: 525d (E61), 320da touring (E46), A4 TDI Quattro, A4 1.8TFSI, A4 2.0TDI, 900 Turbo Aero, Delta Integrale, ...
Hiervoor oa: 525d (E61), 320da touring (E46), A4 TDI Quattro, A4 1.8TFSI, A4 2.0TDI, 900 Turbo Aero, Delta Integrale, ...
- DJLeonardo
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:31
Re: Hoe kan dit????
En hoe is het verbruik nu de thermometer weer +6 staat?
Overigens is het nut van een diesel steeds verder aan het wegzakken met de komst van steeds zuinigere benzine motoren en en het prijsverschil tussen diesel en benzine dat verhoudingsgewijs steeds marginaler wordt. De vraag is of die veel hogere wegenbelasting voor dieselrijders nog wel ergens op slaat.
Ik rij zelf zakelijk gezien iig benzine. En als je zuinger wil rijden kan je ook eens kijken naar de nieuwe 3 serie benzine, dat zijn bijna diesel waardes.
Neem de nieuwe 320i die met 270 Nm en ruim 180 pk maar 6.2l /100 km verbruikt... En dat soort waardes haal ik ook met m'n 118i dus het is geen onzin. Lijkt toch te komen o.a. door de hoge compressie. 1:11 is voor een benzine motor met turbo erg hoog.
Overigens is het nut van een diesel steeds verder aan het wegzakken met de komst van steeds zuinigere benzine motoren en en het prijsverschil tussen diesel en benzine dat verhoudingsgewijs steeds marginaler wordt. De vraag is of die veel hogere wegenbelasting voor dieselrijders nog wel ergens op slaat.
Ik rij zelf zakelijk gezien iig benzine. En als je zuinger wil rijden kan je ook eens kijken naar de nieuwe 3 serie benzine, dat zijn bijna diesel waardes.
Neem de nieuwe 320i die met 270 Nm en ruim 180 pk maar 6.2l /100 km verbruikt... En dat soort waardes haal ik ook met m'n 118i dus het is geen onzin. Lijkt toch te komen o.a. door de hoge compressie. 1:11 is voor een benzine motor met turbo erg hoog.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: Hoe kan dit????
Dat nieuwe rijden is leuk als je alleen op de weg bent. Voor de overige weggebruikers ben je gewoon een obstokel. Ik maak ze vaak genoeg mee. Lichtje 1 x uit en met 110 naar links. Gevolg is dat de bups erachter mag remmen. Maar ja, jij doet aan het "nieuwe rijden". Stoplichten hetzelfde verhaal, uitrollen en met 30 aanrijden. Dat terwijl licht al lang en breed op groen staat. Maar ja, ik met het "nieuwe rijden" kan net door oranje. De rest mag stoppen.
Verbruik ligt bij mij rond de 13,5/100. Maar is bekend als je
rijd.
Verbruik ligt bij mij rond de 13,5/100. Maar is bekend als je

Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats