Hallo iedereen
Deze voormiddag telefoon gekregen van de BMW-garage met de mededeling dat er een nieuwe versnellingsbak in moet of dat de oude gereviseerd moet worden...
De man zei me meteen ook wat een nieuwe bak kost... Ik viel wel even achterover. 3400euro, exclusief btw en zonder plaatsing.
De man raadde me aan om hem ergens anders te laten reviseren, zelf doen ze dat niet en dat zou goedkoper zijn dan een nieuwe bak. Ik besloot dus de auto vanavond terug op te halen.
Deze middag had ik plots een idee en belde ik zelf naar de garage om te vragen of ze de blokering van de contactsleutel niet konden uitschakelen zodat ik voorlopig nog even kon rijden. (Want rijden doet hij perfect).
De man zei dat ze dat gingen proberen.
Enkele uren later opnieuw telefoon van de garage om te zeggen dat ze goed nieuws hadden en er aan de versnellingsbak niets aan is, maar dat er een hefboom van de keuzeschakelaar niet goed meer werkte... Dat is gemaakt nu.
Morgen krijgt hij zijn groot onderhoud en mag ik hem weer gaan halen.
Groetjes
Kevin
Automaat wil niet meer in de P-stand
Re: Automaat wil niet meer in de P-stand
Dat staat trouwens ook ergens in het haynes werkplaatshandboek.postbus24 schreef:afstelling kabeltje vanaf de pook naar de bak mischien
Stel je voor dat je niet gebeld had om dat te vragen, €4000 kwijt voor niets
Gelukkig dat ze nog even verder hadden gekeken, je ziet nu de gevolgen van een te makkelijke/snelle diagnose, had je een verrekte hoop met geld kunnen kosten! Mooi dat het zo afgelopen is.
Tja, toch zou ik daar niet blij mee zijn. Voor hetzelfde geld had je de bak vervangen voor niets...
Altijd een second opinion dus.
Altijd een second opinion dus.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
het wil niet zeggen dat als je remlichten aangaan je geen probleem kan hebben met in p te gaan je duwt het pedaal in en het remlicht gaat branden maar je moet net iets verder duwen om de computer het signaal te geven dat hij in p mag gaan.ik heb ooit een soort geval gehoord dat het (pinnetje vast zat die het signaal doorgeeft aan de computer om in p te kunnen gaan meschien moet je eens goed hard op je pedaal duwen en kijken wat hij doet of buig je eens naar het pedaal toe en kijk als er iets ongewoon te zien is.je versnellingsbak zal niet stuk zijn dat lijkt me wel echt sterk,het is zo een klein dingetje dat weer moelijk doet
oei ik zie nu pas dat het opgelost is nu ik zat er niet ver naast zie ik ben blij voor je