Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, motor opgehaald, nieuw kop
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Update; RRC Retrofit ! P17
jah oké maar er zijn wel meerdere onderdelen van de e36, die nog even op de e46 hebben gezeten (stuurmodel bijvoorbeeld)
>>>>Showroom E36's<<<<
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Update; RRC Retrofit ! P17
Klopt Danny, de eerste E46ers zijn met dezelfde sleutel geleverd, vrij snel daarna kwam de diamandvormige die oplaad in het contactslot,
Het verhaal dat deze uit een 5-er komt kan een kern van waarheid hebben, 5-ers E39 hebben de zelfde sleutels als 3-ers E36, het enige verschil is dat bij de 5 de derde toets de kofferbak ontgrendeld, en bij de 3 schakelt de derde toets de binnenverlichting aan, wat daar het nut van is mag Joost weten maar dit is hoe het zit! De stelling dat iedere E36 die deze sleutel heeft ook vanzelf alarm heeft is ook niet waar. 013 kan in ieder geval nagaan of de sleutel van zijn oude 99er van een 5 of een 3 komt
Het verhaal dat deze uit een 5-er komt kan een kern van waarheid hebben, 5-ers E39 hebben de zelfde sleutels als 3-ers E36, het enige verschil is dat bij de 5 de derde toets de kofferbak ontgrendeld, en bij de 3 schakelt de derde toets de binnenverlichting aan, wat daar het nut van is mag Joost weten maar dit is hoe het zit! De stelling dat iedere E36 die deze sleutel heeft ook vanzelf alarm heeft is ook niet waar. 013 kan in ieder geval nagaan of de sleutel van zijn oude 99er van een 5 of een 3 komt
BMW E36 320i Cabrio, M-Pakket = Freude am Fahren
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Update; RRC Retrofit ! P17
Hier nog even een sticker die ik los aantrof in de spiegel na ontvangst, ik schudde de spiegel heen en weer om te horen of er niet iets los zat, tot mijn schrik hoorde ik iets rammelen, maar dat bleek gelukkig deze sticker die in de loop der jaren is losgelaten, ik kon deze door wat gepriegel zonder demontage uit de spiegel halen
leuk om te zien is dus ook dat er een datum op staat, 1995
ook zie je rcd NL, die laatste twee letters doen mij meestal denken aan een land waar het te veel regent en koud is, maar dezelfde tekst combinatie staat op exact dezelfde wijze op de achterkant van mijn sleutel, zou NL op een andere indicatie wijzen, of is dit simpelweg Nederlandse markt? lijkt me opzich stug gezien de spiegel uit Duitsland komt en mijn VIN# van de E36 bij BMW ook herkent word als een auto voor de Duitse markt ( gezien het een import is ) bij het bestellen van de sleutel,
rcd brengt mij in eerste gedachten op; Radio Controlled Device, NL op Nederland, maar dat laatste lijkt me toch sterk..
ik ben bang dat dit een mysterie blijft,
leuk om te zien is dus ook dat er een datum op staat, 1995
ook zie je rcd NL, die laatste twee letters doen mij meestal denken aan een land waar het te veel regent en koud is, maar dezelfde tekst combinatie staat op exact dezelfde wijze op de achterkant van mijn sleutel, zou NL op een andere indicatie wijzen, of is dit simpelweg Nederlandse markt? lijkt me opzich stug gezien de spiegel uit Duitsland komt en mijn VIN# van de E36 bij BMW ook herkent word als een auto voor de Duitse markt ( gezien het een import is ) bij het bestellen van de sleutel,
rcd brengt mij in eerste gedachten op; Radio Controlled Device, NL op Nederland, maar dat laatste lijkt me toch sterk..
ik ben bang dat dit een mysterie blijft,
BMW E36 320i Cabrio, M-Pakket = Freude am Fahren
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Update; RRC Retrofit ! P17
Ik had de kofferklep op de afstandbediening stond ook afgebeeld op de sleutel. Klopt mijn 2002-er heeft een diamant vormige. Helaas heb ik de auto al heel lang niet meer dus sleutel kan ik niet na laten kijken. Maar goed wel weer wat geleerd/\/\ats schreef:Klopt Danny, de eerste E46ers zijn met dezelfde sleutel geleverd, vrij snel daarna kwam de diamandvormige die oplaad in het contactslot,
Het verhaal dat deze uit een 5-er komt kan een kern van waarheid hebben, 5-ers E39 hebben de zelfde sleutels als 3-ers E36, het enige verschil is dat bij de 5 de derde toets de kofferbak ontgrendeld, en bij de 3 schakelt de derde toets de binnenverlichting aan, wat daar het nut van is mag Joost weten maar dit is hoe het zit! De stelling dat iedere E36 die deze sleutel heeft ook vanzelf alarm heeft is ook niet waar. 013 kan in ieder geval nagaan of de sleutel van zijn oude 99er van een 5 of een 3 komt
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Update; RRC Retrofit ! P17
BMW E36 320i Cabrio, M-Pakket = Freude am Fahren
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Update; RRC Retrofit ! P17
goh jij ook al voor een witte wrap gegaan?
>>>>Showroom E36's<<<<
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Vooruitzichten.
Inderdaad danny, gelukkig is die bende alweer vertrokken
De techneuten onder ons zullen weten dat ik een topic had geopend in het techniek gedeelte betreft mijn katalysator, voor degene die het gemist hebben, hij is kaputt! optrekken doet ie niet meer, en toen laatst een Opel Corsa me ging inhalen was de maat vol, sindsdien rijd ik niet meer in de auto en doet vaders' Volvo V50 2.0D even invallen.
( de echte reden is natuurlijk uit voorzorg; je cilinders krijgen een grotere tegendruk omdat de uitlaatgassen niet snel genoeg afgevoerd kunnen worden, dit kan leuke grappen veroorzaken zoals het sneuvelen van de koppakking )
Na wat rondkijken kwam ik erachter dat op BMWfans.info de prijs van een nieuwe katalysator €1.000,- is, waarbij meer komt als je het daadwerkelijk besteld bij de dealer. Dit was uiteraard niet de oplossing en ben toen op een sport-katalysator gekomen: betere doorstroming, dus meer PK's en toepasbaar tot 6500CC en 650 PK. Ruim binnen de grens met mijn luttele 150 PK, het zal gedaan worden door JMTuning in Dirkshorn, voor sommige een bekende.
verstopping krijg je niet zomaar en komt door jaren aan opbouw van uitlaatgassen rotzooi, ik ben dus erg benieuwd hoe de auto straks zal presteren.
Verder heb ik contact met een forumlid over de aanschaf van knappe deurpanelen ( ook achter ) en een volledige zwarte achterbank, zodra ik meer weet staat het hier.
Ergens in maart word de auto gespoten, alle mankementen die eerder beschreven en gefotografeerd zijn zullen worden aangepakt zoals ook de storende pit in de motorkap, tegen die tijd ben ik wel weer even geschikt voor de zomer en reken erop dat ik aanwezig ben bij de zomerwielen meet! even kijken hoe het valt qua werk, maar als ik nergens heenga dan ben ik van de partij.
De slechte punten op de auto;
De techneuten onder ons zullen weten dat ik een topic had geopend in het techniek gedeelte betreft mijn katalysator, voor degene die het gemist hebben, hij is kaputt! optrekken doet ie niet meer, en toen laatst een Opel Corsa me ging inhalen was de maat vol, sindsdien rijd ik niet meer in de auto en doet vaders' Volvo V50 2.0D even invallen.
( de echte reden is natuurlijk uit voorzorg; je cilinders krijgen een grotere tegendruk omdat de uitlaatgassen niet snel genoeg afgevoerd kunnen worden, dit kan leuke grappen veroorzaken zoals het sneuvelen van de koppakking )
Na wat rondkijken kwam ik erachter dat op BMWfans.info de prijs van een nieuwe katalysator €1.000,- is, waarbij meer komt als je het daadwerkelijk besteld bij de dealer. Dit was uiteraard niet de oplossing en ben toen op een sport-katalysator gekomen: betere doorstroming, dus meer PK's en toepasbaar tot 6500CC en 650 PK. Ruim binnen de grens met mijn luttele 150 PK, het zal gedaan worden door JMTuning in Dirkshorn, voor sommige een bekende.
- Spoiler: Laat zien
verstopping krijg je niet zomaar en komt door jaren aan opbouw van uitlaatgassen rotzooi, ik ben dus erg benieuwd hoe de auto straks zal presteren.
Verder heb ik contact met een forumlid over de aanschaf van knappe deurpanelen ( ook achter ) en een volledige zwarte achterbank, zodra ik meer weet staat het hier.
Ergens in maart word de auto gespoten, alle mankementen die eerder beschreven en gefotografeerd zijn zullen worden aangepakt zoals ook de storende pit in de motorkap, tegen die tijd ben ik wel weer even geschikt voor de zomer en reken erop dat ik aanwezig ben bij de zomerwielen meet! even kijken hoe het valt qua werk, maar als ik nergens heenga dan ben ik van de partij.
De slechte punten op de auto;
- Spoiler: Laat zien
BMW E36 320i Cabrio, M-Pakket = Freude am Fahren
- Ramon 325 Vanos
- Berichten: 2277
- Lid geworden op: 04 jul 2011, 18:59
- Locatie: Sint Joost
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Vooruitzichten.
Hey mats.
Ben benieuwt straks hoe die loopt met een race kat.
En met de zomer meet zie ik het reultaat van het spuitwerk ik vindt nu ook echt een mooie caab.
Ben benieuwt straks hoe die loopt met een race kat.
En met de zomer meet zie ik het reultaat van het spuitwerk ik vindt nu ook echt een mooie caab.
- benmaassen
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 24 nov 2010, 14:31
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Vooruitzichten.
Ik zie dat je veel last hebt van roest.
ik zou dit idd maar snel aanpakken.
Misschien een idee om het vast met een roest stopper voor te behandelen?
ik zou dit idd maar snel aanpakken.
Misschien een idee om het vast met een roest stopper voor te behandelen?
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Vooruitzichten.
nee hoor. De frequenties die automobiel fabrikanten mogen gebruiken worden aangewezen. Vrij zenden en ontvangen op vaste frequenties was (zeker in die jaren) geen kwestie van "we nemen deze frequentie wel even". Stel je voor dat je druk op de knop, hulpdiensten op tilt zou brengen mochten zij gebruik maken van dezelfde frequentie./\/\ats schreef:
ik ben bang dat dit een mysterie blijft,
433,92Mhz zal ook in F,B GB, I en zoals voor jouw karretje NL vrijgegeven zijn. Liggen gewoon in het schap in München.
En dan komt de aanvraag vanuit BMW Nederland voor een nieuwe. Duitsland pakt hem op en stuurt middels de juiste sticker op zendapparatuur het ding naar NL.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Vooruitzichten.
Als gelicenceerd zendamateur kan ik je vertellen dat 433,92 MHz zich precies bevindt in de voor ons bedoelde 70cm (430-440 MHz) band. Deze 10 MHz delen we met wat vrije frequensties, CV is er een van. Hulpdiensten zul je hier niet vinden.
In Nederland wordt e.e.a. op naleving gecontroleerd door het Agentschap Telecom. Deze overheidsinstantie reguleert het frequentiespectrum en geeft, net als alle landen om ons heen toestemming om de genoemde frequentie te gebruiken. Dit is tevens de instantie waar je heen gaat als je vermoedt dat er iemand in jouw buurt een signaal genereert waar je CV op reageert.
Evenzogoed is het leuk om te zien welke auto's er reageren op een signaal als je met je apparatuur op een parkeerplaats van bijvoorbeeld de McDonalds staat.
In Nederland wordt e.e.a. op naleving gecontroleerd door het Agentschap Telecom. Deze overheidsinstantie reguleert het frequentiespectrum en geeft, net als alle landen om ons heen toestemming om de genoemde frequentie te gebruiken. Dit is tevens de instantie waar je heen gaat als je vermoedt dat er iemand in jouw buurt een signaal genereert waar je CV op reageert.
Evenzogoed is het leuk om te zien welke auto's er reageren op een signaal als je met je apparatuur op een parkeerplaats van bijvoorbeeld de McDonalds staat.
Present : E87 - 118i / F23n - 218i / F48lci - sDrive20i
Former : E36 - 320i / E46lci -320D / F45 - 218AT
Former : E36 - 320i / E46lci -320D / F45 - 218AT
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Vooruitzichten.
Helemaal niet eigenlijk, dit is het enig stukje op heel de auto maar voorzorg kan nooit kwaad!benmaassen schreef:Ik zie dat je veel last hebt van roest.
BMW E36 320i Cabrio, M-Pakket = Freude am Fahren
- benmaassen
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 24 nov 2010, 14:31
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Vooruitzichten.
Nou dit ziet er niet mooi uit.
Misschien vertekend het op de foto.
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Vooruitzichten.
Het is al een mooie caab, helemaal als stukken straks gespoten zijn
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Vooruitzichten.
mooi is anders, maar voor een e36 van die leeftijd valt dit reuze mee hoor, als je ze af en toe ziet....
>>>>Showroom E36's<<<<