Hoe kan dit????

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Bmw 525 Berline
Berichten: 630
Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56

Re: Hoe kan dit????

Bericht door Bmw 525 Berline » 09 mar 2012, 21:06

@DJLeonardo:heb gekeken en nu staat hij op 10,2Km/100Km.. hij is wel gezakt dan tegenover de extreme koude maar is nog altijd wel meer als in het begin.. .

Ik snap het echt niet want toen ik hem gekocht had stond er 8.2 en nadien is hij alleen maar gestegen en ik heb geen velgen ofzo laten zetten of laten chippen ofzo hoor.. hij is gewoon vanzelf gestegen echt raar!?

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Hoe kan dit????

Bericht door tom_il » 09 mar 2012, 21:12

Wel een kwarier laten voorwarmen helpt niet :) , op dat moment is jouw verbruik oneindig.
Laatst gewijzigd door tom_il op 10 mar 2012, 07:44, 1 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI

Mikkie
Berichten: 2200
Lid geworden op: 17 aug 2010, 09:36

Re: Hoe kan dit????

Bericht door Mikkie » 09 mar 2012, 23:21

DJLeonardo schreef:En hoe is het verbruik nu de thermometer weer +6 staat?

Overigens is het nut van een diesel steeds verder aan het wegzakken met de komst van steeds zuinigere benzine motoren en en het prijsverschil tussen diesel en benzine dat verhoudingsgewijs steeds marginaler wordt. De vraag is of die veel hogere wegenbelasting voor dieselrijders nog wel ergens op slaat.
Ik rij zelf zakelijk gezien iig benzine. En als je zuinger wil rijden kan je ook eens kijken naar de nieuwe 3 serie benzine, dat zijn bijna diesel waardes.
Neem de nieuwe 320i die met 270 Nm en ruim 180 pk maar 6.2l /100 km verbruikt... En dat soort waardes haal ik ook met m'n 118i dus het is geen onzin. Lijkt toch te komen o.a. door de hoge compressie. 1:11 is voor een benzine motor met turbo erg hoog.
Helemaal waar, zo gauw je in de nieuwe prijsklasses kan shoppen. Ben je aangewezen op een ouder model, dan is diesel al snel voordeliger.

Overigens betwijfel ik die metingen wel vaak: zijn gewoon geoptimaliseerd voor de testcyclus, praktijk kan behoorlijk schelen. En de steeds kleinere motoren met veel vermogen... ik moet nog zien hoe lang ze meegaan. Leuk als je op één liter benzine 6km verder komt dan eerst, maar als je motor na anderhalve à twee ton de geest geeft, ga je toch ook behoorlijk de boot in.

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Hoe kan dit????

Bericht door tom_il » 10 mar 2012, 07:49

Wagens zijn idd geoptimaliseerd om goed te doen op de tests. Het werkelijk verbruik ligt een stuk hoger. Dit geld zeker ook voor CO2 uitstoot.
525d E61 2007 pre-LCI

Gebruikersavatar
rutger77
Berichten: 58
Lid geworden op: 28 mar 2011, 18:02

Re: Hoe kan dit????

Bericht door rutger77 » 11 mar 2012, 12:29

@ Marcel RSD: zo erg is het bij mij niet. Als ik 'nieuw' rij dan rij ik met het andere verkeer mee, voor mij al een hele verandering. Als ik normaal rij dan ga ik namelijk wat harder dan het andere verkeer ;)
320d (E91)

Hiervoor oa: 525d (E61), 320da touring (E46), A4 TDI Quattro, A4 1.8TFSI, A4 2.0TDI, 900 Turbo Aero, Delta Integrale, ...

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”