Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, motor opgehaald, nieuw kop

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Leen
BimmerPortal Team

Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Foto's van na het spuiten

Bericht door Leen » 27 mar 2012, 22:35

Zo dat is een partijtje lekker geworden zeg :kwijl: :kwijl: :duimen:
BMW E88 135i DCT + Lexus GS450h F-sport line

/\/\ats

Bericht door /\/\ats » 28 mar 2012, 18:02

Thanks mannen!

Inmiddels is de nieuwe OEM grille binnen zowel als al het eerder genoemd spul, deze week het weekend door werken maar daarna lekker een weekje vrij! Dan ga ik hem weer helemaal in orde maken :)

@ Jeroen: kan je velgen schoonmaken dan?? :+
Afbeelding
BMW E36 320i Cabrio, M-Pakket = Freude am Fahren :W

/\/\ats

Bericht door /\/\ats » 01 apr 2012, 17:11

RS lip besteld voor onder de vers gespoten M bumpert! De oude had wat beschadigingen, wel op te knappen maar als er andere opties zijn, meteen een nieuwe die iets langer is!

Hoop hem woensdag binnen te hebben
Afbeelding

Ramon 325 Vanos

Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Update!

Bericht door Ramon 325 Vanos » 01 apr 2012, 21:35

Hey mats.

Bent goed op weg lees ik.
Maar wat doe je met die oude?
laat me even wat weten in een pb.

/\/\ats

Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Update!

Bericht door /\/\ats » 02 apr 2012, 23:46

Zo mannen, vandaag een lange lange dag achter de rug om de BMW weer op te bouwen met alle kleine details. Vanmorgen eerst even naar Brezan gereden om wat spuitbussen te halen, daarna richting Alkmaar ( Maaral ) om de bestelde onderdelen af te halen. Toen door naar de sleutellocatie; Dirkshorn.

Als eerst heb ik maar de achterklep plaatselijk goed schoon gemaakt, en het nieuwe embleem opgeplakt. Achter bestaat deze uit 2 pinnen enkel voor de centratie, en verder rondom een plakring:
Afbeelding

Toen deze intens zware klus achter de rug was, heb ik het volgende zakje erbij gepakt; 2x verwarmde voorruit sproeiers

Afbeelding

Eenmaal op plaats, moet ze nog wel even afstellen want ze spuiten de hele boel onder, schrok wel even van het feit dat er 2 aansluitingen op zaten, en op mn vorige sproeiers maar 1. Gelukkig blijkt dat als ik er 1 aansluit de ander niets doet, dus dat is weer mooi!

Afbeelding

De sproeiers zijn weer aangesloten door gebruik te maken van de originele slangenklemmen, had er 2 nodig maar toch 6 besteld, eerst even wat proberen hoe ze zich het best laten samenknijpen, kleine punttang blijkt ideaal:

Afbeelding

Nu even een stapje terug, een week ongeveer geleden heb ik wat bedacht voor de grill in de bumper en dat begon zo:

Afbeelding

Werd een dag later:

Afbeelding

Is een paar dagen later geworden:

Afbeelding

Heb toen gisteren de nieuwe grill binnen gekregen:

Afbeelding

Afbeelding

En vandaag de tijd genomen om alles samen te brengen :D Hier heb ik één van de beugels gepast, en afgetekend waar het te boren gat moest komen

Afbeelding

Aan de andere kant is hetzelfde gebeurt, en toen heb ik de bumperbalk en de bumper van elkaar gescheiden. Daarna ben ik de gaten gaan boren, rustig steeds een maatje groter dus geen ramwerk

Afbeelding

Toen dat achter de rug was de nieuwe gaten voorzien van een laagje primer, waarna zwart. Ook 2 in het midden, die moesten ook vergroot worden; reden wordt straks duidelijk

Afbeelding

Afbeelding

De beugels ook mooi zwart gespoten:

Afbeelding

En terug gezet:

Afbeelding

Toen de delen weer bij elkaar gebracht, en dat ziet er zo uit; let op de 2 plaatjes in het midden, heb hier niet al te veel foto's van

Afbeelding

Een licht gebogen plaatje drukt de grill op zijn plaats,

Afbeelding

Met als resultaat; konijnen en hazen kunnen maar beter 2 keer kijken met oversteken; dit dikke RVS laat zich moeilijk bewerken en de grill zit als een huis.

Afbeelding

(Favoriete houding)

Afbeelding

De alerte kijker ziet dat mijn isolatie aan de binnenzijde van de motorkap ontbreekt, deze moet ik nog ff afhalen bij de spuiter ( ja die is vergeten, hij word niet opnieuw gespoten :+ )

en nog een plaatje van afgelopen zondag op het werk, ook te zien dat die nare plek op de achterbumper verleden tijd is

Afbeelding

Dat was hem weer! krijg morgen de RS lip binnen van Jevitan en zal z.s.m. daar weer een update over plaatsen,

Gr, Mats :W
Afbeelding

benmaassen

Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Grillhouder enz. Veel Foto

Bericht door benmaassen » 03 apr 2012, 08:27

Het ziet er zoals we van jou gewend zijn weer heel professioneel uit! klasse Matz.
BMW = Best Most Wanted
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater

E36 325i cabrio,

/\/\ats

Bericht door /\/\ats » 03 apr 2012, 08:41

Dankje Ben!! is het nog gelukt met je verlaging? en zie ik je ( jullie ) weer op de meet ?

Gr,
Afbeelding

Dcreator

Bericht door Dcreator » 03 apr 2012, 14:18

super werk verricht mats! ziet er degelijk bevestigd uit nu! :duim:

benmaassen

Bericht door benmaassen » 03 apr 2012, 14:24

/\/\ats schreef:Dankje Ben!! is het nog gelukt met je verlaging? en zie ik je ( jullie ) weer op de meet ?

Gr,
Ja we komen op de meet.
De verlaging ga ik er vanavond opzetten.

grt, van ons
BMW = Best Most Wanted
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater

E36 325i cabrio,

AtlasTelamon

Bericht door AtlasTelamon » 03 apr 2012, 17:34

Professioneel gedaan man!

/\/\ats

Bericht door /\/\ats » 04 apr 2012, 20:55

Afbeelding

Ja, ik weet wat jullie gaan zeggen.. maar toch ben ik niet tevreden.
De lip is letterlijk dunner als een DVD hoesje, hij is niet op de originele wijze te bevestigen met de witte plugjes, en heb gaatjes moeten boren in de nieuw gespoten bumper.

Hier zie je allemaal niks van, en zoals jullie van me weten neem ik kwaliteit hoog in het vaandel, toch is de lip na volledige montage nog op en neer te bewegen, en er zullen geen krassen of iets onstaan als je er iets mee raakt, ik ben er vrijwel zeker van dat je de lip dan totaal verwoest. Het is geen onbelangrijk deel van de auto, en soms ligt er wel eens iets op de weg wat hoger ligt als dat mijn auto laag is, denk aan het ijs van afgelopen winter, dieren die overreden zijn en nog op straat liggen, drempeltje stoeprandje enz. enz.

Er zaten voorgeboorde gaten in, maar die kwamen in geen velden of wegen in de buurt van de bumper en moest wel gaten verderop in de lip boren. Ik heb de lip toch vastgemaakt omdat ik hoopte dat de stevigheid zou toenemen. tijdens de laatste rit besefte ik dat een OEM lip onverwoestbaar is en goedkoper te krijgen is. nog erger is dat ik die achteraf liever wilde hebben. Heb na thuiskomst Jevitan gemaild over de situatie, en wacht nu antwoord af.

Zeker na het verzinnen en realiseren van een verschrikkelijk stevig en goed uitziend ophang systeem voor de grill met totale kosten van 10 euro valt deze lip van 79,95 me een beetje verkeerd.

Mocht het goed gaan hoop ik de lip ondanks de ( noodgedwongen ) gemaakte aanpassingen terug te sturen.

Keep you posted,

Mats
Edit:
Inmiddels gemailed met Jevitan, de lip kan gewoon retour! prima service daar. Heb nu een OEM lip besteld, even afwachten wat de post doet op goede vrijdag / tweede paasdag
Afbeelding

OblivioN

Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, RS Lip geplaatst...

Bericht door OblivioN » 05 apr 2012, 22:30

Weet wat je bedoelt... Zeker als je kwaliteit gewend bent is dit nog vele malen slechter dan sommige immi parts...
Zelf is de mijne ingepakt met folie; is dan wel wat stijver... Vind de uitstraling daar in tegen wel super vet! :h:

Jaapi

Bericht door Jaapi » 06 apr 2012, 09:47

Begrijpelijk mats, hopelijk heb je de oem lip snel binnen!

Dcreator

Bericht door Dcreator » 06 apr 2012, 13:59

ik snap je punt inderdaad! maar de looks zijn zeker nice hoor mats! zeker met de andere rims straks denk ik! :h:

/\/\ats

Bericht door /\/\ats » 06 apr 2012, 16:26

Klopt. het staat leuk, maar ben niet echt van de style over functie, het is toch geen ongevoelig onderdeel. als er toch nog eens een dikke lip komt met dezelfde looks en OEM bevestigingswijze hoor ik het wel weer.

@ OblivioN: Snap ik, maar ik had gehoopt de lip te monteren en dat het daarmee klaar was, had zelf wel dingen kunnen maken waardoor de lip stevig was met originele bevestiging, maar koop voor 80 euro een goede lip en geen onderdeel voor een knutselpakket. :+
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”