Paar kleine vraagjes over mijn ''nieuwe'' bmw 320d
-
Re: Paar kleine vraagjes over mijn ''nieuwe'' bmw 320d
Ik rij met mijn 330d minimaal 800 km met een tank en ik rij echt niet zuinig...
F11 530d 2012
idem met een 320d touring facelift, haal makkelijk 850 op tank, 1 op 15 gemiddeld....
maar langere afstanden 1 op 18 (zonder mijn best te doen en met een lekkere vaart)
maar langere afstanden 1 op 18 (zonder mijn best te doen en met een lekkere vaart)
BMW e91 LCI 320da Individual
De 320D touring facelift (150pk) met automaat doet volgens spritmonitor 1 op 12,6 gemiddeld: http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
Zelf zit ik rond de 1 op 13. Laatste tijd wat lager ivm veel files en weinig snelweg km's.
De handgeschakelde van de hierboven genoemde doet 1 op 14,5. Dat scheelt dus aanzienlijk: http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
Sedan zal nog een stukje zuiniger zijn...
Zelf zit ik rond de 1 op 13. Laatste tijd wat lager ivm veel files en weinig snelweg km's.
De handgeschakelde van de hierboven genoemde doet 1 op 14,5. Dat scheelt dus aanzienlijk: http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
Sedan zal nog een stukje zuiniger zijn...
YepSedan zal nog een stukje zuiniger zijn...

mijn touring is 100 kilo zwaarder en doet dus 1 op 14.5 tot 15 gem,. en 1 op 17.5 a 18 lange afstanden met stevig doorrijden
Wat is dan 'stevig doorrijden', vraag ik me wel eens af? Als ik stevig doorrij, scoor ik meestal eerder richting 1:14 of 1:15 op de hele tank. Maar stevig doorrijden is bij mij flinke stukken 160-170 op de teller, pieken nog hoger. Als iemand anders 130-140 stevig doorrijden vindt, verklaart dat wel de gunstigere cijfers. 1:19 heb ik echt nog nooit gehaald, zelfs niet als ik knalhard m'n best ervoor doe.
stevig doorijden is met een gang van 160-180 km p/u, waarbij je niet iedere gat probeert dicht te trappen maar gelijdelijkt optrekt en afremt als de sitruatie zich hiervoor verleent... dit betekent vooruit kijken en inschatten...uitrollen speelt ook een rol....
p.s. ik heb het over FL dus commonrail die zijn wel zuiniger dat de 136pk versie,
p.s. ik heb het over FL dus commonrail die zijn wel zuiniger dat de 136pk versie,
zelfs mijn indicatie geeft aan dat ik totaal 1000 km kan rijden op een volle tank inc reserve is dat gauw 1 op 16... (de afgelegde 400 km is gemengd verkeer, woonwerk)

op lange afstand geeft hij ruimer aan, in de praktijk verschilt het niet bizar veel met de indicatie..maar is wel iets positief
maar we veruilen nu een beetje de topic van TS
sorry

op lange afstand geeft hij ruimer aan, in de praktijk verschilt het niet bizar veel met de indicatie..maar is wel iets positief

maar we veruilen nu een beetje de topic van TS

sorry

Bij mij zit hij na het tanken ook op 1000+ km. Na 250KM gereden te hebben zit hij rond de 950 nog int totaal.
Als ik 650 heb gereden staat hij alweer een stuk onder de kwart...
Als ik 650 heb gereden staat hij alweer een stuk onder de kwart...