Bedankt voor de reacties!
@Han: de E28 heeft een lang verhaal. De koets is zijn leven namelijk begonnen als een 520i. Er is toen een originele M535i uit engeland gekomen, waarmee de 520i is omgebouwd naar M535i. Echt alles wat over gezet kon worden is over gezet, dus technisch is het eigenlijk 100% een M535i. Er zit alleen geen schuifdak in die in de M535i volgens mij standaard was (waardoor hij wel iets stijver is, want een E28 is sowiezo niet echt stijf) en geen ABS. Verder is er weinig verschil. Alleen op het kenteken staat 520i, maar wel met het vermogen, inhoud en gewicht van een M535i.
Wat betreft de staat, het is geen showroom auto. Dit is echt een auto die ik komende jaren steeds mooier wil maken. Qua roest is hij wel keihard, onderstel is ook perfect. Voor het mooie moet hij eigenlijk gespoten worden (veel kleine krasjes en deukjes)
Motor loopt ook als een beer, lekt alleen een beetje en zit een tikje in. (vermoedelijk een tuimelaar) Motor ga ik er binnenkort even uithalen om dat op te lossen en te voorzien van nieuwe pakkingen, keeringen, en wat ik verder tegenkom. Stukje bij beetje moet het dus wel echt een strakke auto worden
![smile ;)](./images/smilies/wink.gif)
Ben ook nog maar student en allang blij dat ik er uberhaupt mee kan rijden! Bovendien slokt de E30 op dit moment vrijwel alles op.
Overigens krijg ik veel leuke reacties op de E28 bij tankstations etc. Heb ook al 3 keer iemand aan m'n raam gehad bij het stoplicht of hij niet tekoop was.
@looneytune:
Dat filmpje is idd bij ons op school opgenomen. komen ook veel bekende docenten/medewerkers van mij langs
Verder vind ik de gereden cyclus wel heel erg kort. Ik denk dat als de motor echt vervuild is het best verschil kan maken. Maar dat is natuurlijk niet na een rit van een halfuurtje..