Eindelijk, hij is binnen: E60 545i *Gechipt*
Re: Eindelijk, hij is binnen: E60 545i *M-Pakket*
Wow.........,supervet Bjorn.
Echt een mooie bimmer man.
Echt een mooie bimmer man.
bjorn,
wat een heerlijke dikke 545 is het geworden!! Veel werk...veel geld...maar als je hem start helemaal top!!!!
droomuitvoering zo!!
wat een heerlijke dikke 545 is het geworden!! Veel werk...veel geld...maar als je hem start helemaal top!!!!
droomuitvoering zo!!
thanks again
Na bijna een jaar blijft de V8 me verbazen, wat een kracht en souplesse en dan is het "maar'' een 545. Je gaat er zeker van genieten Kai!
Na bijna een jaar blijft de V8 me verbazen, wat een kracht en souplesse en dan is het "maar'' een 545. Je gaat er zeker van genieten Kai!
Mooi mooi mooi.
Morgen maar eens in het echt zien!
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Bjorn,
Bedankt voor de complimenten.
Vraagje je gaf aan de auto uitgelijnd te hebben. Mag ik vragen waar je het gedaan hebt en of je tevreden bent?
Bedankt voor de complimenten.
Vraagje je gaf aan de auto uitgelijnd te hebben. Mag ik vragen waar je het gedaan hebt en of je tevreden bent?
Mooie e60 en natuurlijk waanzinnig fijne motor !
Je hebt er een LPG G3 in laten leggen ?
Interessant met de huidige ontwikkelingen qua brandstofprijzen.
Ik heb er wel eens over gedacht, maar bij BMW waren ze daar niet erg enthousiast over.
Qua verbruik kom ik gemiddeld rond de 12 a 13 liter op de 100 km uit, bij een lange afstandsrit lukt 10 liter ook nog wel.
Ik ben benieuwd of je over de V8 icm LPG tevreden bent gebleven.
Veel rijplezier met deze supersedan.
PS Dan zit ik met bijna 42 qua leeftijd wat hoger ...
Je hebt er een LPG G3 in laten leggen ?
Interessant met de huidige ontwikkelingen qua brandstofprijzen.
Ik heb er wel eens over gedacht, maar bij BMW waren ze daar niet erg enthousiast over.
Qua verbruik kom ik gemiddeld rond de 12 a 13 liter op de 100 km uit, bij een lange afstandsrit lukt 10 liter ook nog wel.
Ik ben benieuwd of je over de V8 icm LPG tevreden bent gebleven.
Veel rijplezier met deze supersedan.
PS Dan zit ik met bijna 42 qua leeftijd wat hoger ...
- Melkdjefer
Hey,
Dat kleurverschil in het oriëntblauw is juist hoor.
Ik heb daar ook wat last van gehad.
Dan goed en dan niet goed. Het is een van de moeilijkste kleuren om goed te krijgen.
Maar nu dat het er bij mij een jaartje op zit is het zo goed als weg.
Komt door de verwering van de vernis.
In ieder geval knap werk, en toch zo veel beter met een M-kitje.
groeten Melkdjefer
Dat kleurverschil in het oriëntblauw is juist hoor.
Ik heb daar ook wat last van gehad.
Dan goed en dan niet goed. Het is een van de moeilijkste kleuren om goed te krijgen.
Maar nu dat het er bij mij een jaartje op zit is het zo goed als weg.
Komt door de verwering van de vernis.
In ieder geval knap werk, en toch zo veel beter met een M-kitje.
groeten Melkdjefer
No Risk No Fun
Showroom http://www.bimmerportal.nl/showroom-f12 ... 19714.html
Showroom http://www.bimmerportal.nl/showroom-f12 ... 19714.html
@hn500001 Uitlijnen heb ik bij velgenland in vijfhuizen laten doen voor 60 euro. Hebben ze prima gedaan, maar ik geloof dat uitlijnen niet zo spannend is hoor. De één zal niet veel van de ander verschillen
@RSRay Thanks, hij rijdt heerlijk inderdaad, ook op LPG, ben er zeer tevreden over. Ik heb het wel getroffen met de inbouwer. Hij heeft het systeem mede-ontwikkeld dus weet als geen ander hoe het in te bouwen en zo optimaal mogelijk af te stellen. Dat BMW het niet zal toejuicen begrijp ik wel, maar feit is dat alle niet-direct ingespoten benzine motoren prima op gas kunnen. Mijn gemiddelde verbruik (met sportieve rijstijl) is 13,4L op de 100km
Melkdjefer Goed om te horen van die verwering. Hoewel het me niet (meer) stoort, baalde ik toch wel een beetje van die spuiter, maar twijfel nu of het wel aan hem ligt. Bij anderen orientblue e60 zag ik het verschil ook afgelopen zondag, zelfs bij 1 met standaard bumperwerk af-fabriek , misschien nieuwe bumper door schade
@RSRay Thanks, hij rijdt heerlijk inderdaad, ook op LPG, ben er zeer tevreden over. Ik heb het wel getroffen met de inbouwer. Hij heeft het systeem mede-ontwikkeld dus weet als geen ander hoe het in te bouwen en zo optimaal mogelijk af te stellen. Dat BMW het niet zal toejuicen begrijp ik wel, maar feit is dat alle niet-direct ingespoten benzine motoren prima op gas kunnen. Mijn gemiddelde verbruik (met sportieve rijstijl) is 13,4L op de 100km
Melkdjefer Goed om te horen van die verwering. Hoewel het me niet (meer) stoort, baalde ik toch wel een beetje van die spuiter, maar twijfel nu of het wel aan hem ligt. Bij anderen orientblue e60 zag ik het verschil ook afgelopen zondag, zelfs bij 1 met standaard bumperwerk af-fabriek , misschien nieuwe bumper door schade
Heb 'm vandaag laten chippen. Hij is een soort van dubbel gechipt; apart voor op benzine en apart voor op LPG. Ik moet zeggen dat het verschil niet mega is, maar je merkt dat ie wat alerter reageert in het lage toerengebied en in z'n algemeenhied hangt ie wat lekkerder aan het gas. Lijkt ook wel dat ie wat eerder terugschakelt. Kortom hij is weer fijn
- GenuinePaul
Re: Eindelijk, hij is binnen: E60 545i *Gechipt*
Hey Bjorn,
Gaaf dat je dit gedaan hebt. Nu is mijn vraag meteen:
Loopt ie nu harder als die begrensde snelheid? Zoja zelf gereden getest ?
Dat zou namelijk mijn enigste reden zijn om hem te laten chippen.
Volgens de geleerde zou je 545i nu 288km/h moeten halen. De 288 is vanwege de versnelingsbak heb ik me laten informeren.
Have fun ermee!!
Gaaf dat je dit gedaan hebt. Nu is mijn vraag meteen:
Loopt ie nu harder als die begrensde snelheid? Zoja zelf gereden getest ?
Dat zou namelijk mijn enigste reden zijn om hem te laten chippen.
Volgens de geleerde zou je 545i nu 288km/h moeten halen. De 288 is vanwege de versnelingsbak heb ik me laten informeren.
Have fun ermee!!
Driving an BMW makes you smile everyday!
Thanks Lexie
Ha Paul, de begrenzer is er af inderdaad. 2 weken geleden heb ik 'm al laten chippen maar kon toen geen fotootjes schieten en gisteren terug voor wat fine tuning.
Vorig weekend kreeg ik 't (in Duitsland) aan de stok met een e46 330i Allebei op de linkerbaan gas erop en toen hij naar rechts ging, kon ik vol gas geven en met ongeveer 200 er redelijk rap voorbij. Vanwege verkeer ben ik van m'n gas gegaan toen V= 267 km/u aangaf. Eerder werd ie tegen gehouden op V=256 km/u. Denk dat er nog wel 10-15km/u in zat, want hij roffelde zo naar 267 Hoe is 't met die van jou, still going strong?
Ha Paul, de begrenzer is er af inderdaad. 2 weken geleden heb ik 'm al laten chippen maar kon toen geen fotootjes schieten en gisteren terug voor wat fine tuning.
Vorig weekend kreeg ik 't (in Duitsland) aan de stok met een e46 330i Allebei op de linkerbaan gas erop en toen hij naar rechts ging, kon ik vol gas geven en met ongeveer 200 er redelijk rap voorbij. Vanwege verkeer ben ik van m'n gas gegaan toen V= 267 km/u aangaf. Eerder werd ie tegen gehouden op V=256 km/u. Denk dat er nog wel 10-15km/u in zat, want hij roffelde zo naar 267 Hoe is 't met die van jou, still going strong?
Bij mij is de begrenzer er ook af, nog niet kunnen testen in Nederland. Aan de foto's te zien ben je toch niet bij chipmeister geweest?
Ik had afgesproken met chipmeister Ries, maar die zat zo te rommelen met z'n afspraken. Eerst kreeg ik een SMS waar ik bleef met m'n audi A4 , terwijl ik pas zaterdag een week later had afgesproken. Toen kreeg ik die volgende vrijdag een SMS (?!) even voor zessen, dat de afspraak niet door kon gaan vanwege een begrafenis. Alsof je dat 4-5 dagen van tevoren niet weet....
Toen datatechnics opgebeld en kon ik dezelfde dag terecht, wel iets duurder maar prima service!
Toen datatechnics opgebeld en kon ik dezelfde dag terecht, wel iets duurder maar prima service!