Hoogste Km stand 320D(e46)
Re: Hoogste Km stand 320D(e46)
Thermostaat is vervangen, EGR thermostaat nog niet. Die wil ik eigenlijk verwijderen, want mijn EGR is toch uitgeschakeld.
Ik twijfel ook nog op ik een dop/plaatje laat maken, zodat ik de EGR direct op het uitlaatspruitstuk afdop. en de EGR-pijp dus weg kan laten.
Tellerringen staan nog op het todo lijstje.... maar dat komt er elke keer niet van.
Ik twijfel ook nog op ik een dop/plaatje laat maken, zodat ik de EGR direct op het uitlaatspruitstuk afdop. en de EGR-pijp dus weg kan laten.
Tellerringen staan nog op het todo lijstje.... maar dat komt er elke keer niet van.
-- Houdoe wanne --
-
Het komt van een oud bompatje Ik ben nog maar 17 maar heb deze voor 4500 kunnen kopen , carpass, onderhoud, 17" velgen , winterbanden en originele velgen met allemaal nieuwe banden. en jha 97k , ik hoop dat het nog wel een paar 100 000 bijkunnenQuadrantz schreef:@Andy: 97K maar?? dat is wel erg weinig voor '99er! Werd (/wordt) die alleen met mooi weer gebruikt?
320d 2004
kilometerstand : 287935
rijdt nog als een tierelier niks inhouden of tikken of iets dergelijks
het is met een BMW diesel goed bijhouden, beurten geven en storingen oplossen en hij gaat een mooi aantal kilometertjes mee
kilometerstand : 287935
rijdt nog als een tierelier niks inhouden of tikken of iets dergelijks
het is met een BMW diesel goed bijhouden, beurten geven en storingen oplossen en hij gaat een mooi aantal kilometertjes mee
Zit met mijn Bmw 320d touring 8-2001 nu op 337000 km, gekocht op 272000 in 2009
Mag ik meedoen met een 330d Touring? Denk dat hier geen topic over is. En uiteindelijk scheelt het maar 2 cilinders hé :-)
330d touring oktober 2001
Gekocht met 158.000km in 2008
Nu 220.000km
Vervangen: Volledige koppeling
Motorsteunen
Hogedrukpomp
Darmpje gescheurd van servopomp
Electrisch dak schuift niet meer open ( enkel kantelstand, goed genoeg) wordt niet vervangen (ca. 1000 euro :-( )
Achterveren
Ben nog altijd supertevreden en hoop nog veel kilometers te kunnen rijden.
330d touring oktober 2001
Gekocht met 158.000km in 2008
Nu 220.000km
Vervangen: Volledige koppeling
Motorsteunen
Hogedrukpomp
Darmpje gescheurd van servopomp
Electrisch dak schuift niet meer open ( enkel kantelstand, goed genoeg) wordt niet vervangen (ca. 1000 euro :-( )
Achterveren
Ben nog altijd supertevreden en hoop nog veel kilometers te kunnen rijden.
2004 320d 296.000 km.
Veel vervangen in de drie maanden die ik hem heb, o.a. om een bonk/trilling eruit te krijgen die er nu nog in zit, a.s. donderdag wordt de hardy schijf vervangen. Dat was gebeurd zei mijn garage, maar op de brug bij een andere garage was duidelijk te zien dat de schijf naar de eeuwige jachtvelden is.
Dus het vervangen van de cardanas, vliegwiel, complete koppeling, differentieel en lagers was wellicht niet nodig geweest.
Neemt niet weg dat ik het een vreselijk fijne auto vind. 1 op 17 in de stad, i.p.v. 1 op 9 op benzine met mijn vorige auto. En super comfortabel is hij, daarnaast, met alle nieuwe onderdelen, rijdt hij wel erg lekker. Plan is om minimaal de 4 ton te gaan halen.
P.s. Afgelopen week een brandnieuwe Fors Focus als leenauto gehad. Wat weet je je eigen auto dan weer te waarderen
Veel vervangen in de drie maanden die ik hem heb, o.a. om een bonk/trilling eruit te krijgen die er nu nog in zit, a.s. donderdag wordt de hardy schijf vervangen. Dat was gebeurd zei mijn garage, maar op de brug bij een andere garage was duidelijk te zien dat de schijf naar de eeuwige jachtvelden is.
Dus het vervangen van de cardanas, vliegwiel, complete koppeling, differentieel en lagers was wellicht niet nodig geweest.
Neemt niet weg dat ik het een vreselijk fijne auto vind. 1 op 17 in de stad, i.p.v. 1 op 9 op benzine met mijn vorige auto. En super comfortabel is hij, daarnaast, met alle nieuwe onderdelen, rijdt hij wel erg lekker. Plan is om minimaal de 4 ton te gaan halen.
P.s. Afgelopen week een brandnieuwe Fors Focus als leenauto gehad. Wat weet je je eigen auto dan weer te waarderen
2006 BMW E91 330XD Touring
- looneytune
Natuurlijk wel een beetje appels met peren vergelijken, denk dat zo'n RS ook wel leuk islennart schreef:2004 320d 296.000 km.
Kijk ook eens naar de motorsteunen, Lennart. Als die gaar zijn kan dat ook een bonk opleveren.
- rick.bosch
Ik denk ik vraag het maar even hier, leek me de beste plek. Zit aan een gemiddeld verbruik van 1:13 ongeveer. Rijd redelijk wat op de binnenwegen maar ook wel wat snelweg. Als ik zo her en der lees, moet dit zuingiger kunnen met een 320d? Zal het zijn dat er ergens iets niet goed is?
BMW 120d | 2007 | 163pk
Ik heb zes versnellingen en ik rij 1:14, dit is gemiddeld met veel binnendoor. Nu moet ik wel zeggen dat mijn opvoerpomp lek bleek te zijn. De diesel stroomde dwars door het aluminiumhuis heen. En dat was met de huidige tank ontdekt. Dus ik ben hoopvol
@Mikkie ik ben vreselijk belazerd door mijn garage. Toen ik de auto kocht zei ik: hardy schijf. N naar andere garage en die zei: hardy schijf. Deze is vervangen (nu echt) en mijn auto rijdt als nieuw. Wat de vorige garage met mijn nieuw aangeschafte hardy schijf gedaan heeft is een raadsel, maar hij is nooit onder mijn auto gekomen.
Sorry topic starter, back on topic! Er moeten vaste meer dieselaars zijn
@Mikkie ik ben vreselijk belazerd door mijn garage. Toen ik de auto kocht zei ik: hardy schijf. N naar andere garage en die zei: hardy schijf. Deze is vervangen (nu echt) en mijn auto rijdt als nieuw. Wat de vorige garage met mijn nieuw aangeschafte hardy schijf gedaan heeft is een raadsel, maar hij is nooit onder mijn auto gekomen.
Sorry topic starter, back on topic! Er moeten vaste meer dieselaars zijn
2006 BMW E91 330XD Touring
a;s ik mag met 318D mee doen dan e46 uit 2004 362145
niks bijzonders vervangen
krukaspoelie
nu is buurt van de koppeling set.
niks bijzonders vervangen
krukaspoelie
nu is buurt van de koppeling set.
- rick.bosch
Is het normaal dat de koppeling rond de 180.000 raar gaat doen?
BMW 120d | 2007 | 163pk
Het is er naar hoe er met de auto gereden is. Over het algemeen houden ze het toch zeker 250 tot 300.000 km vol. Andere liggen er bij 60.000 al uit. Dus het is niet super zeldzaam te noemen. Laat het in elk geval even controleren, wellicht ben je aan een nieuwe toe. (verder is dit topic niet voor dit soort vragen bestemd denk ik?)
Ondertussen staat hij op 305K,en wegens andere baan binnenkort 120Km per dag.
Olieverbruik is over ruim 10K nog geen halve liter
Olieverbruik is over ruim 10K nog geen halve liter