Zo mannen, tijdje niet actief geweest, wegens de telkens terugkerende tegenslagen was de BMW gewoon even niet meer dan vervoer, had de lust een beetje verloren met al die experts zoals je zult begrijpen.
Nieuws is er echter genoeg, heb nu ( voor de 2e keer ) de dopjes 8mm en 10mm in 10-kant ( O.Z. maat ) besteld om de Hartge's uit elkaar te draaien, heb een fantastische deal gesloten met een jongen in Rotterdam. Hij heeft een zaakje in velgranden en wilde graag de maten hebben die ik heb, daardoor heb ik 2 randen kunnen ruilen, die anders dik 250 euro kosten! verder heb ik voor achter wat bredere besteld, waardoor de set straks 8,5 en 9J gaat worden met een ET van 40 rondom, voorzijde komt 205/50/17 ( zelfde hoogte als 225/45/17 ) en achter moet ik nog bepalen maar 215/50/17 is waarschijnlijk.
Je kunt je afvragen waarom 50% maten, dit omdat ik echt totaal geen rijhoogte in kan leveren.
Voorzijde word dus een dikke inch breder, maar wel met een 20mm smallere band, hoop dat dat elkaar een beetje opheft, anders zien we wel verder.
Kan wel weer maten nemen die safe zijn, maar er komt een dag dat je iemand zonder gerolde kasten tegen komt met bredere randen, dan moet en zal ik ook bredere randen dus, beter meteen maar lekker breed!!
De Hartge harten ( zo

) moeten ook nog gespoten worden, een forumlid gaat nog van mij horen

dan nog even bij Hartge nieuwe emblemen bestellen en klaar is kees.. duurt wat langer allemaal, maar ik heb ze ook niet gekocht om ze er meteen op te zetten, eerst maar rustig een dikke set opbouwen en dan een keertje monteren.
Verder heb ik gister met een maatje mn versnellingsbak-olie en benzine filter vervangen. Dit was ongeveer het enige wat niet gedaan was in afgelopen jaren ( althans, volgens mijn grote BMW boek ) en was qua kosten ook de moeite niet, op de gok ATF ( automatic transmission fluid ) gekocht, en toen pas een keer gekeken wat voor sticker er op de bak was geplakt: ATF OIL !
Hij schakelt ietwat soepeler, zeker van 4 naar 5 is duidelijk te merken, moet wel zeggen dat hij ook niet vreselijk zwaar schakelde voorheen, maar het was een mooi klusje wat de wereld niet kostte. Benzine filter is wat dat betreft ook plug en play, merk je overigens niks van.
Nou ik zal eens kijken wanneer ik de dopsleutels binnenkrijg en dan komen er vast en zeker weer foto's aan
De groeten