Ryo 530d e61 [regenafvoer fix & mpakket p4]
Re: Ryo 530d e61 [regenafvoer fix & mpakket p4]
Ik had sinds enkele dagen last van een happerende automaat. Vooral merkbaar bij snelheden onder 100km/u op cruise control. Alsof ie niet wist welke versnelling te pakken. Vanochtend een reset gedaan. Geen last meer van gehad onderweg naar werk. En rijd sowieso een stuk beter. Ook ik raad het iedereen aan met een automaat dit te doen!
Grappig, heb ik vanochtend ook toevallig gedaan en hij schakelt weer als fluweel. Toch maar vaker doen.
Ryo,
Hoe heb je precies de reset gedaan en weet je mogelijk welke zekering het precies was? Bij mij werkt de AB ook niet sinds een paar dagen en wil eerst alles uitsluiten voordat ik aan de bekabeling begin.
Hoe heb je precies de reset gedaan en weet je mogelijk welke zekering het precies was? Bij mij werkt de AB ook niet sinds een paar dagen en wil eerst alles uitsluiten voordat ik aan de bekabeling begin.
Reset:
1: sleutel in contact en draaien naar 2e stand (dus niet starten)
2: gas helemaal indrukken (voorbij klik)
3: na 30 seconden loslaten
4: auto starten en klaar
doet je AB het helemaal niet of dichtbij spoiler wel.
als bij spoiler wel doet is je antenneversterker kapot of je hebt een kabelbreuk. als ie het helemaal niet meer doet dan zou het zekering kunnen zijn of je batterij in sleutel is leeg (dat weet ik niet zeker). welke zekering weet ik niet meer. Was volgens mij ergens 2e rij richting de binnenkant van auto.
1: sleutel in contact en draaien naar 2e stand (dus niet starten)
2: gas helemaal indrukken (voorbij klik)
3: na 30 seconden loslaten
4: auto starten en klaar
doet je AB het helemaal niet of dichtbij spoiler wel.
als bij spoiler wel doet is je antenneversterker kapot of je hebt een kabelbreuk. als ie het helemaal niet meer doet dan zou het zekering kunnen zijn of je batterij in sleutel is leeg (dat weet ik niet zeker). welke zekering weet ik niet meer. Was volgens mij ergens 2e rij richting de binnenkant van auto.
Bedankt voor de info!
Mijn AB doet het helemaal niet meer, ook niet dicht bij de spoiler.
Zekering heb ik, zover mogelijk, na kunnen kijken. Helaas kan ik nergens een schema vinden (ook niet aan de binnenkant van de klep) van het zekeringenschema. Wat ik zo op internet heb kunnen vinden zou het (naar mijn mening uitgaande van de afbeelding) zekering 66 moeten zijn maar die is in orde. Deze zekering zit echter op de 2e rij (3e vanaf de achterklep).
Ik ben in ieder geval vandaag bij een kennis geweest welke bij de motorafdeling werkt bij BMW. Die wist weer een monteur die eea na zou kunnen/willen kijken. Met hem in ieder geval afgesproken dat ik zelf kijk of het de antenneversterker is of de kabelboom (op de rood/witte draad zou altijd spanning moeten staan). Zou het de kabelboom zijn was hij genegen mij te helpen.
Dus het komt goed, alleen is de vraag wanneer.....
Mijn AB doet het helemaal niet meer, ook niet dicht bij de spoiler.
Zekering heb ik, zover mogelijk, na kunnen kijken. Helaas kan ik nergens een schema vinden (ook niet aan de binnenkant van de klep) van het zekeringenschema. Wat ik zo op internet heb kunnen vinden zou het (naar mijn mening uitgaande van de afbeelding) zekering 66 moeten zijn maar die is in orde. Deze zekering zit echter op de 2e rij (3e vanaf de achterklep).
Ik ben in ieder geval vandaag bij een kennis geweest welke bij de motorafdeling werkt bij BMW. Die wist weer een monteur die eea na zou kunnen/willen kijken. Met hem in ieder geval afgesproken dat ik zelf kijk of het de antenneversterker is of de kabelboom (op de rood/witte draad zou altijd spanning moeten staan). Zou het de kabelboom zijn was hij genegen mij te helpen.
Dus het komt goed, alleen is de vraag wanneer.....

Zat te twijfelen tussen Breyton Race GTS of Styling 128. Uiteindelijk voor de laatste gegaan.
9j voor 245 banden, 10j achter, 275 banden

9j voor 245 banden, 10j achter, 275 banden

Blijven hele brute velgen die 128'ers. Vooral die diepte achter. Top 

Alleen uitkijken voor de slechte imitaties.

After All It's Only A Weed That Turns To A Flower In Your Mind
Gewoon even lassen en ze zijn weer als nieuw Dess
@ Ryosuke: de velgen (en de hele auto trouwens) zien/ziet er echt geweldig uit !!
Oh ja, je geeft een paar reacties terug aan dat, om de automaat te resetten, dat de sleutel in het contact moet en vervolgens draaien naar 2e stand. Echter ik kan wel de sleutel in het contact duwen (en daarna evt via de startknop starten) maar er echt niet mee draaien..... Ik neem aan dat ik dus gewoon mijn "sleutel" in het contact moet duwen totdat de lampjes op het dashboard aan gaan en vervolgens de handelingen vanaf stap 2 moet volgen?

@ Ryosuke: de velgen (en de hele auto trouwens) zien/ziet er echt geweldig uit !!

Oh ja, je geeft een paar reacties terug aan dat, om de automaat te resetten, dat de sleutel in het contact moet en vervolgens draaien naar 2e stand. Echter ik kan wel de sleutel in het contact duwen (en daarna evt via de startknop starten) maar er echt niet mee draaien..... Ik neem aan dat ik dus gewoon mijn "sleutel" in het contact moet duwen totdat de lampjes op het dashboard aan gaan en vervolgens de handelingen vanaf stap 2 moet volgen?
Sleutel insteken en daarna op start duwen zonder de rem in te duwen.
Laatst gewijzigd door tom_il op 25 jun 2012, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI
Bedankt voor je snelle reactie Tom !
ik heb je topic nu al 3 keer doorgelezen om te zien waar je het hebt over de "regenafvoer fix" die je in de titel noemt, maar ik vind niks - lees ik er nou overheen ?
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
@chicco, mooi dat het gelukt is. ik heb nog de oude sleutel zonder start knop
@dess, wow... jouw velg? hoe is dat gebeurd? Stoep geraakt?
@frank, het forum is gek geworden. Ik mis al meer posts, waaronder deze. Gekke is dat je via "berichten van gebruiker" de posts wel ziet. Maar als je erop klikt is ie er niet search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&auth ... 2&start=15. Bug in forum dus.
Maar even voor je opgezocht. Lang leve google cache:
http://webcache.googleusercontent.com/s ... =firefox-a
@dess, wow... jouw velg? hoe is dat gebeurd? Stoep geraakt?
@frank, het forum is gek geworden. Ik mis al meer posts, waaronder deze. Gekke is dat je via "berichten van gebruiker" de posts wel ziet. Maar als je erop klikt is ie er niet search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&auth ... 2&start=15. Bug in forum dus.
Maar even voor je opgezocht. Lang leve google cache:
http://webcache.googleusercontent.com/s ... =firefox-a
Ah ik snap de bug in forum al.
@webmaster: je paginering staat per 15, dus start 0, 15, 30, 45, ...
maar het probleem is dat je maar 10 berichten per pagina toont.
@frank: hier de posts missende posts:
viewtopic.php?f=120&t=23052&start=40
dus start 40, ipv start 45
@webmaster: je paginering staat per 15, dus start 0, 15, 30, 45, ...
maar het probleem is dat je maar 10 berichten per pagina toont.
@frank: hier de posts missende posts:
viewtopic.php?f=120&t=23052&start=40
dus start 40, ipv start 45
Hee, waren de foto's laatst nog gelukt? (ik ben die ene 318i die langskwam rijden). Was wel een mooie plek in ieder geval. Ik had je nog een pb gestuurd, maar weet niet of die is aangekomen. Vette bak in ieder geval!