Ruitenwissers gaan aan met contact
Ruitenwissers gaan aan met contact
En gaan niet uit totdat ik het contact uit draai.
Waar kan dit aan liggen?
Zekering/hendel/motor?!
Waar kan dit aan liggen?
Zekering/hendel/motor?!
It all comes down, to the kickdown!
Re: Ruitenwissers gaan aan met contact
Net waren ze uit, en bleven ze uit.
maar bij het inschakelen stoppen ze niet.
Ook werken ze maar op 1 snelheid(stand 2), in stand 1,2 en 3.
in 4 gaat hij iets sneller.
ook krijg ik geen ruitenvloeistof mee met de hendel.
rara
maar bij het inschakelen stoppen ze niet.
Ook werken ze maar op 1 snelheid(stand 2), in stand 1,2 en 3.
in 4 gaat hij iets sneller.
ook krijg ik geen ruitenvloeistof mee met de hendel.
rara
It all comes down, to the kickdown!
Re: Ruitenwissers gaan aan met contact
Lijkt erop dat relais K10 kapot is. Niks functioneert nog normaal, ook het sproeien niet. En dat gaat ook over K10. Check je zekeringkast voor dit beeld.
Succes.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 


Re: Ruitenwissers gaan aan met contact
ga zo langs de hobbyist, die heeft m waarschijnlijk liggen.
mocht dit het zijn of niet zijn, je hoort het van me!
mocht dit het zijn of niet zijn, je hoort het van me!
It all comes down, to the kickdown!
Re: Ruitenwissers gaan aan met contact
hendel en relais zijn het niet, is er alleen nog de relais/zekering over in de zekeringkast..
It all comes down, to the kickdown!
Re: Ruitenwissers gaan aan met contact
er is alleen K10 die tussen switch, motor en sproeier zit Jestar. Ik weet niet welke andere relais je aan het wisselen bent. 
Tip voor jou: als je een storingsbron zoekt begin je met K10 (het minste werk) en eindig je met het meeste werk (hendel).

Tip voor jou: als je een storingsbron zoekt begin je met K10 (het minste werk) en eindig je met het meeste werk (hendel).

E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 


Re: Ruitenwissers gaan aan met contact
K10 en hendel zijn het niet, nu zit ik nog alleen met de motor.dw70 schreef:er is alleen K10 die tussen switch, motor en sproeier zit Jestar. Ik weet niet welke andere relais je aan het wisselen bent.
Tip voor jou: als je een storingsbron zoekt begin je met K10 (het minste werk) en eindig je met het meeste werk (hendel).
Dit klusje kan ik zelf niet 1 2 3 afhandelen...
It all comes down, to the kickdown!
Re: Ruitenwissers gaan aan met contact
dan kun je nog 1 truukje proberen om te kijken of de massa van je ruitenwissermotor er niet naast ligt:
neem een losse draad (soepel of vaste bedrading maakt niet uit) en leg 1 pootje op de massa waar je batterij ook de massa heeft zitten en het andere einde aan het metaal van de ruitenwissermotor. Zodra je dit doet moet de motor het normaal doen. Doet hij het ineens spontaan weer goed is de massa van de ruitenwissermotor gecorrodeerd of los.
Zou de motor kapot zijn, werkt niks meer. Nu vind de stroom die retour naar massa zou moeten lopen een uitweg via een andere weg (weer over K10 terug) die niet correct is en klopt er niks meer van.
neem een losse draad (soepel of vaste bedrading maakt niet uit) en leg 1 pootje op de massa waar je batterij ook de massa heeft zitten en het andere einde aan het metaal van de ruitenwissermotor. Zodra je dit doet moet de motor het normaal doen. Doet hij het ineens spontaan weer goed is de massa van de ruitenwissermotor gecorrodeerd of los.
Zou de motor kapot zijn, werkt niks meer. Nu vind de stroom die retour naar massa zou moeten lopen een uitweg via een andere weg (weer over K10 terug) die niet correct is en klopt er niks meer van.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 


Re: Ruitenwissers gaan aan met contact
ga nu de motor ophalen en direct inbouwen..
ik rapporteer als ik meer weet!
ik rapporteer als ik meer weet!
It all comes down, to the kickdown!
Re: Ruitenwissers gaan aan met contact
Is helaas met de nieuwe motor het zelfde.... whats next
It all comes down, to the kickdown!
Re: Ruitenwissers gaan aan met contact
goede massa? D.w.z. de massadraad die bij de motor aankomt: 1,5mm2 bruin in de connector meten t.o.v. massa aan de auto. Dit moet 0 ohm zijn. Is dat zo? Spanningsloos meten svp!
De andere 3 draden van deze connector (die bij de motor uitkomt) mogen in spanningsloze toestand geen doorverbinding maken met massa. Dus mag je niks meten je als je een van deze 3 draden t.o.v. massa meet. De connector los van de motor houden natuurlijk.
Meet je hier wel wat op 1 van deze 3 draden moet je de bedrading op de schakelaar losnemen en nog eens meten.
De andere 3 draden van deze connector (die bij de motor uitkomt) mogen in spanningsloze toestand geen doorverbinding maken met massa. Dus mag je niks meten je als je een van deze 3 draden t.o.v. massa meet. De connector los van de motor houden natuurlijk.
Meet je hier wel wat op 1 van deze 3 draden moet je de bedrading op de schakelaar losnemen en nog eens meten.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 

