gerommel uit voortrein bij dieper liggende putdeksels 330i

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Gebruikersavatar
Hugo M
Berichten: 519
Lid geworden op: 03 mar 2012, 22:13
Locatie: Nunspeet

Re: gerommel uit voortrein bij dieper liggende putdeksels 33

Bericht door Hugo M » 05 jul 2012, 22:06

Afbeelding
de linker is vervangen. :duimen:

de rechter gaat zaterdag gebeuren, de binnenste moer schijnt erg vast te zitten en slecht bereikbaar (30gr.draaien telkens) te zijn... :gek:
en eerst ook nog veel regen. :roll:
arme broer van me :X

Afbeelding
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...

Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)

Gebruikersavatar
Sensenmann
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 jan 2011, 14:46

Re: gerommel uit voortrein bij dieper liggende putdeksels 33

Bericht door Sensenmann » 07 jul 2012, 18:09

Ja ja, bestuurderszijde was een half uurtje / 3 kwartier ...
Ben nu nog steeds met de rechter bezig, krijg die K moer niet er af van de binnenste fusee kogel .... Wat een gemartel.

Ik denk dat ik er maar een moer splijter op ga zetten en het kreng zo los ga maken.
Niet zeuren, gewoon gas geven ....
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Gebruikersavatar
Hugo M
Berichten: 519
Lid geworden op: 03 mar 2012, 22:13
Locatie: Nunspeet

Re: gerommel uit voortrein bij dieper liggende putdeksels 33

Bericht door Hugo M » 08 jul 2012, 00:10

Gaan we woensdag samen maar eens voormekaar maken broer! :h:
Met 1 nieuwe arm is het ook niet echt wat.....
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...

Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)

Gebruikersavatar
Hugo M
Berichten: 519
Lid geworden op: 03 mar 2012, 22:13
Locatie: Nunspeet

Re: gerommel uit voortrein bij dieper liggende putdeksels 33

Bericht door Hugo M » 11 jul 2012, 20:03

De binnenste moer hebben we aan 2 kanten stevig in geflext, helaas kon ik hem net niet helemaal doorflexen. (subframe zou dan meegaan...)
Daarna wilde hij wel los met hele kleine slaagjes...
Nog een vork met vuistje geleend om de kogel uit de fusee te beuken, die zat ook erg vast.
Aan deze kant zat de originele arm nog met origineel oortje met oliegevuld rubber.
De andere kant die vorige week vervangen was, is een febi van 2008.
De fuseekogel is erg ingedrukt en kan weinig bewegen. (advies geen Febi voor de E46).
Morgen laten uitlijnen, stuur staat nu scheef (vorige armen waren niet hetzelfde merk en waarschijnlijk iets afwijkend in maat.
Ben er weer blij mee.

De boosdoener. :X
Afbeelding
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...

Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)

Gebruikersavatar
Sensenmann
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 jan 2011, 14:46

Re: gerommel uit voortrein bij dieper liggende putdeksels 33

Bericht door Sensenmann » 11 jul 2012, 21:21

Jep, die MF hebben we mooi te grazen genomen Afbeelding Afbeelding

En nog effe de achterveertjes gedaan, mazzel met het weer. Top dagje weer zo
Niet zeuren, gewoon gas geven ....
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Gebruikersavatar
Hugo M
Berichten: 519
Lid geworden op: 03 mar 2012, 22:13
Locatie: Nunspeet

Re: gerommel uit voortrein bij dieper liggende putdeksels 33

Bericht door Hugo M » 12 jul 2012, 10:02

Rondje uitlijnen kon geen kwaad, hij stuurt nu weer zoals het hoort. :///m:

Bij Keyl in Oldebroek zit je altijd goed :duim:

is wel nodig:
askanteling voor is niet instelbaar en is 1,1gr minder dan specificatie.( is 4,16gr ipv 5,06-6,06gr)
Dit geeft iets minder rechtuit stabiliteit, maar iets snellere stuurrespons. (in theorie)
dit zal aan de Meyle HD armen liggen lijkt me (fuseekogel positionering)
Afbeelding

infrarood sensoren erop:
Afbeelding

De rechterkant (wielvlucht) wilde niet los, maar stond op zich goed (1.47 en mag 1.30-2.00 zijn)
Afbeelding

losbranden maar:
Afbeelding

ook de andere kant losbranden maar:
Afbeelding
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...

Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)

Gebruikersavatar
Hugo M
Berichten: 519
Lid geworden op: 03 mar 2012, 22:13
Locatie: Nunspeet

Re: gerommel uit voortrein bij dieper liggende putdeksels 33

Bericht door Hugo M » 12 jul 2012, 10:03

eindresultaat:
Afbeelding
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...

Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)

Gebruikersavatar
Hugo M
Berichten: 519
Lid geworden op: 03 mar 2012, 22:13
Locatie: Nunspeet

Re: gerommel uit voortrein bij dieper liggende putdeksels 33

Bericht door Hugo M » 27 jul 2012, 13:49

Ja, en dan denk je dat alles goed zit....... :gek:
De bovenste veerschotel tikt/ramt/schaaft tegen de buitenste ring van het toplager....
Die supersport veerschotels zijn te hoog dus, wat een rotzooi....
Ben ik de enige die dit probleem heeft??

Na de vakantie maar een setje eibach pro icm de originele veerschotels monteren.
Jammer, kost weer geld en moeite.

Zal de leverancier van die schotels aansprakelijk moeten stellen hiervoor...

Voor de rest een heerlijke auto voor de autostrade en autobahn :///m:
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...

Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)

Roen
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jul 2012, 06:24

Re: gerommel uit voortrein bij dieper liggende putdeksels 33

Bericht door Roen » 27 jul 2012, 22:25

Goed om te lezen dat na al het uitzoek werk en sleutelen je wel resultaat hebt. :duim:

Gebruikersavatar
Sensenmann
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 jan 2011, 14:46

Re: gerommel uit voortrein bij dieper liggende putdeksels 33

Bericht door Sensenmann » 27 jul 2012, 23:00

Broer, OEM kopen, dan heb je dit gezeik niet. Zet die veerschotelhap maar op een Golf 3, geen centje pijn, maar niet op een doordachte auto. Tot gauw weer, ik zoek het effe voor je uit met die veren.
Niet zeuren, gewoon gas geven ....
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Gebruikersavatar
Hugo M
Berichten: 519
Lid geworden op: 03 mar 2012, 22:13
Locatie: Nunspeet

Re: gerommel uit voortrein bij dieper liggende putdeksels 33

Bericht door Hugo M » 08 aug 2012, 19:04

De veren zijn binnen en ik terug van vakantie, hoop dat ze er snel onder kunnen.

De veerschotels doen 10mm wat ik bijna overal lees, die gaan zowiezo retour.
De originele schotels komen er weer op.
De veren zijn veren bedoeld voor de 330D met 30mm verlaging, op mijn 330i zou dit max 20mm betekenen. :///m:
Ideetje van Ron@promaxx.
Ik hoop dat de theorie in praktijk uitkomt. :///m:

Afbeelding
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...

Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)

Gebruikersavatar
Hugo M
Berichten: 519
Lid geworden op: 03 mar 2012, 22:13
Locatie: Nunspeet

Re: gerommel uit voortrein bij dieper liggende putdeksels 33

Bericht door Hugo M » 27 aug 2012, 23:37

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Helemaal goed nu.
De veren zijn iets stugger, maar dat doet hem goed!

3 uurtjes werk voor 2 kanten:
:duimen:
Afbeelding

ze hadden de buitenkant van m'n toplager al aardig afgeschaaft.... :gek:
Afbeelding

de supersport veerschotels, zie de gruis ligt er in, en de schaven zijn duidelijk te zien. :gek:
ze zaten echt goed gemonteerd zoals op de oem tekening, en ales zat goed vast.
Afbeelding
Afbeelding
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...

Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)

Gebruikersavatar
Hugo M
Berichten: 519
Lid geworden op: 03 mar 2012, 22:13
Locatie: Nunspeet

Re: gerommel uit voortrein bij dieper liggende putdeksels 33

Bericht door Hugo M » 28 aug 2012, 08:42

Optisch resultaat, fractie lager aan de voorkant.
Staat er perfect bij :///m:

Afbeelding
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...

Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)

jporter
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 aug 2011, 13:56

Re: gerommel uit voortrein bij dieper liggende putdeksels 33

Bericht door jporter » 28 aug 2012, 10:52

Vraagje, je hebt er nu meyle's onder gezet als ik het goed lees, je had FEBI... Hoe rijd het nu met die meyle hd?
2005 BMW 330i e90 N52
1994 Mercedes E280 M104
Ex- 2001 BMW 330i e46 M54

Gebruikersavatar
Hugo M
Berichten: 519
Lid geworden op: 03 mar 2012, 22:13
Locatie: Nunspeet

Re: gerommel uit voortrein bij dieper liggende putdeksels 33

Bericht door Hugo M » 28 aug 2012, 14:29

jporter schreef:Vraagje, je hebt er nu meyle's onder gezet als ik het goed lees, je had FEBI... Hoe rijd het nu met die meyle hd?



1febi en 1 origineel......

de meyle stuurt perfect. en ziet er veel degelijker uit.
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...

Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)

Gesloten

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”