In mijn voorstel-rondje gaf ik al aan dat we achter onze BMW 540i sedan de caravan willen hangen en het vakantieseizoen zit er nu natuurlijk aan te komen. Dus heb ik enige tijd geleden voor mijn E39 aan de hand van het typeplaatje, via een automaterialenzaak, bij Bosal een nieuwe afneembare trekhaakkogel besteld. Alleen de losse kogel dus, want de trekhaak zit er al volledig onder, alleen was toen ik de auto een paar maanden geleden kocht de kogel zoek.
Na vijf weken (!) wachten, kwam deze woensdagmiddag binnen. Afgelopen donderdag wilde ik hem eens proberen, maar mooi niet dat de geleverde kogel ging passen.

Dus kogel retour afzender en samen met die automaterialenzaak nagekeken wat er mis kon zijn gegaan. De kogel was geleverd a.d.h.v. het typeplaatje van Bosal (art.nr. 021-443) en dat was ook overal goed overgenomen. De vraag ligt nu, via die zaak, bij Bosal zelf en ik ben erg nieuwsgierig naar wat daar voor reactie uit komt. Ik baal er flink van, want als ik weer zo lang op een nieuwe kogel moet wachten is -ie nooit op tijd binnen voor we een eerste weekendje met de caravan op pad gaan. Daar is wel een oplossing voor te bedenken, maar die houdt wel in dat ik niet lekker in de Vijf een weekendje weg ga...

Hieronder om het verhaal nog wat duidelijker te maken een paar plaatjes bij de praatjes:
De kogel-ingang aan de auto:
- Spoiler: Laat zien

En als ik eens heel brutaal ben, dan vraag ik het ook maar gewoon: heeft er hier iemand héél toevallig net zo'n trekhaak als ik? Zo ja, zou ik eventueel jouw kogel (als levering van de juiste te lang op zich laat wachten) mogen lenen? Dat zou heel tof zijn. Ik hoor het graag...