Nieuwe lid: Art

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
ArtV

Nieuwe lid: Art

Bericht door ArtV » 16 aug 2012, 09:21

Hallo,

Ik ben Art. Heb mijn eerste beemer een 92 325i (m50b25) uit Duitsland geïmporteerd. Wou iets achterwiel aangedreven hebben wat potentieel heeft om te driften. De auto had maar een eigenaar gehad, een 60 jarige man. Hier en daar wat lichte roestplekjes maar voor de rest was die prima. Mechanisch had er wel een en ander moeten gebeuren, maar ik dacht dat ik het wel aankan, ik wil namelijk leren aan de auto te sleutelen. Had ook aardig wat gereedschap gekocht. :gekdoen:

Heb al de volgende ermee gedaan:

kleppendeksel pakking vervangen
olie verversen
olie filter
lucht filter
bougies
hydraulische besturing vul tank/filter vervangen, met de korte slang (moet nog de lange met koelelement doen)
benzine filter vervangen, met de slang (wat een prestatie zeg, die van mij zit in de motorruimte bij't stuurhuis)
MAF schoongemaakt met isopropanol
op lekkage gecontroleerd met carb cleaner

to do:
koelsysteem verversen
wiellagers (vooral de voorste hubs)
starter vervangen (maakt soms geluid, bij terugkoppelen denk ik)
bushes vervangen
achter subframe eraf, en de bevestiging punten verstevigen
ebay coilies
LSD!!!
een of andere sportstoel waar ik dagelijks mee kan leven
e34 bbs ;) en wat oefen velgen

Motor loopt een beetje stroef. Soms hapert ie bij lage toeren, en soms klinkt't alsof die misfired. Ik hoor ook kleine tikkende geluid van de eerste cilinder vandaan komen bij stationair. Ik denk dat het de knocksensor kan zijn, of de bobine, of mss zelfs de benzine pomp, want als ik weinig in de tank heb, lijkt t wel erger te zijn. Ik moet nog de ICV schoonmaken en ooit eens de injectoren schoon laten maken(das nogal duur vind ik). Ik wil de beemer nog ergens uitlezen, dus als iemand iemand kent in de buurt van Maastricht, zou geweldig zijn. Stealer vraagt er 80 euro voor (das een nieuwe wiellager :P). Hopelijk zal ik binnenkort er wat geld in kunnen stoppen want wil graag beter leren driften. Ben laatst in Frankrijk bij Circuit de l'Auxois geweest op een Franse drift dag. Had paar rondjes geprobeerd te driften maar krijg alleen maar onderstuur :gek: Een maat had daar een track e36, met wat lichte mods, en dat voelde super aan, dus wil zo snel mogelijk mijn oudje op die niveau krijgen. Als iemand nog een adresje kent waar ik terecht kan in Zuid Limburg, want kan niet alles zelf doen, zoals lassen en wiellager eruit halen, want heb geen trekkers of grote momentsleutels en geen skill.

Mucho gracias voor de aandacht.

verkopers pics:
Afbeelding

Rene08

Re: Nieuwe lid: Art

Bericht door Rene08 » 16 aug 2012, 14:13

Welkom Art! :zwaai:

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 16 aug 2012, 21:40

Welkom!

Ziet eruit als een auto in onberispelijke staat, wees er zuinig op!

jeffrey82

Bericht door jeffrey82 » 17 aug 2012, 06:21

Welkom hier.

ArtV

Bericht door ArtV » 19 aug 2012, 19:31

dankje, ik probeer er zeker zuinig mee om te gaan. Die zuip alleen veel.

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”