Ik ben Art. Heb mijn eerste beemer een 92 325i (m50b25) uit Duitsland geïmporteerd. Wou iets achterwiel aangedreven hebben wat potentieel heeft om te driften. De auto had maar een eigenaar gehad, een 60 jarige man. Hier en daar wat lichte roestplekjes maar voor de rest was die prima. Mechanisch had er wel een en ander moeten gebeuren, maar ik dacht dat ik het wel aankan, ik wil namelijk leren aan de auto te sleutelen. Had ook aardig wat gereedschap gekocht.

Heb al de volgende ermee gedaan:
kleppendeksel pakking vervangen
olie verversen
olie filter
lucht filter
bougies
hydraulische besturing vul tank/filter vervangen, met de korte slang (moet nog de lange met koelelement doen)
benzine filter vervangen, met de slang (wat een prestatie zeg, die van mij zit in de motorruimte bij't stuurhuis)
MAF schoongemaakt met isopropanol
op lekkage gecontroleerd met carb cleaner
to do:
koelsysteem verversen
wiellagers (vooral de voorste hubs)
starter vervangen (maakt soms geluid, bij terugkoppelen denk ik)
bushes vervangen
achter subframe eraf, en de bevestiging punten verstevigen
ebay coilies
LSD!!!
een of andere sportstoel waar ik dagelijks mee kan leven
e34 bbs

Motor loopt een beetje stroef. Soms hapert ie bij lage toeren, en soms klinkt't alsof die misfired. Ik hoor ook kleine tikkende geluid van de eerste cilinder vandaan komen bij stationair. Ik denk dat het de knocksensor kan zijn, of de bobine, of mss zelfs de benzine pomp, want als ik weinig in de tank heb, lijkt t wel erger te zijn. Ik moet nog de ICV schoonmaken en ooit eens de injectoren schoon laten maken(das nogal duur vind ik). Ik wil de beemer nog ergens uitlezen, dus als iemand iemand kent in de buurt van Maastricht, zou geweldig zijn. Stealer vraagt er 80 euro voor (das een nieuwe wiellager

Mucho gracias voor de aandacht.
verkopers pics: