Keuze Intravee of Dension?

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
doezel
Contacteer:

Re: Keuze Intravee of Dension?

Bericht door doezel » 16 apr 2008, 15:34

ramio schreef:@doezel,
Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Als ik het goed begrijp gebruik je dus knopje 1 t/m 6 om de eerste 6 mappen op je stick te benaderen.
Maar hoe zal dit dan gaan bij het behouden van mijn cd-wisselaar?
Ik meen eens ergens gelezen te hebben dat je dan knopje 5 moet hebben om de USB te benaderen. Ik vraag me dan af of je dan ook door meerdere mappen kunt browsen.
En lijkt me idd lastig om steeds 2x next/prev in te moeten drukken.
Hallo,

nee, met de cd- keuze knoppen bepaal je de functie (ik probeerde aan te geven dat ik een aantal cd's op de stick gekopieerd heb, per cd heb ik een mapje aangemaakt)

de handleiding van de gateway staat hier

de cd keuze knoppen gebruik je om de de functie te bepalen. Daarna kun je met de next/prev knoppen browsen door de folders of de nummers.

doezel
Contacteer:

Bericht door doezel » 17 apr 2008, 09:05

Hier wat foto's van de inbouw:

Hier hoe de stekker onder de armsteun uitkomt:
Afbeelding

Sigaretten aansteker heb ik losgemaakt en onder de asbak gelegd:
Afbeelding

Aansteker hangt gewoon in dat gat; raak ik hem niet kwijt:
Afbeelding

Hier een poging om te laten zien dat ik in de aansteker een splitter heb gestoken. Daarin heb ik de nokia lader gehangen die naar mijn telefoon gaat. In de andere steekt de lader voor de gps ontvanger:
Afbeelding

Hier zie je links de Dension zitten (bestuurderskant) de gps ontvanger zit rechts:
Afbeelding

Hier de plek waar de kabel uit het dashboard komt. Incl. de brodit houder voor een nokia 5500 (6310i past ook)
Afbeelding

Tekstdisplay geactiveerd zodat ik zie welk nummer er van de USB stick speelt:
Afbeelding

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 17 apr 2008, 09:46

Oh, je hebt de USB onder de armsteun hangen, ik dacht dat je hem erin had.
Mooie oplossing zo, Thnx voor de foto's !
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

doezel
Contacteer:

Bericht door doezel » 17 apr 2008, 10:16

Opt1mus schreef:Oh, je hebt de USB onder de armsteun hangen, ik dacht dat je hem erin had.
Mooie oplossing zo, Thnx voor de foto's !
Ik had ook gezegd dat ie eronder lag! ;)

Vond die plek handiger dan hem in/boven het dashboardkastje te monteren. Had er nog aan gedacht om hem IN de radio te monteren zodat ik de USB stick in het gat kon steken waar normaal de casettes in moesten (ik heb helemaal geen cassettes meer) maar dan had ik dus altijd een USB stick uit m'n dashboard steken.

Daarnaast vind ik het fijn als het allemaal standaard uitziet, dan wil ook niemand m'n auto in om iets eruit te halen.

doezel
Contacteer:

Bericht door doezel » 17 apr 2008, 10:44

Kwam trouwens net het volgende tegen:

http://www.mini2.com/forum/interior-ice ... 0-a-2.html
en
http://www.car-audiosystems.com/support ... 0,16,30,70

Met firmware 2.06 schijnt de Dension een stuk beter te functioneren in een BMW. Ik ga het vanavond eens uitproneben.

Heb nog geen changelist gevonden, weet dus niet precies wat er nieuw is in deze firmware....

Edit: heb een vraag aan Dension gesteld of er een nieuwe firmware is en of het probleem met het 2x moeten drukken van knopjes erin opgelost is.

ramio

Bericht door ramio » 17 apr 2008, 13:47

Jij bent lekker bezig Doezel ! Klasse :amen:

wimo

Bericht door wimo » 17 apr 2008, 15:06

Ook ik heb een dension 300 met usb stick. Ik krijg het alleen niet fatsoenlijk aan de gang! Volgens de handleiding moet ik 4 mappen maken en die als volgt noemen :

1bla
2bla
3blalbla
4blalalbalbla

Vervolgens zou ik met de knoppen 1/4 die map kunnen kiezen. Dat werkt dus niet ! Ik kan met cd 1 'kiezen' tussen de verschillende mappen. Eerst druk op op 1 , daarna begint ie idd bij map 1. Als ik daarna meteen op next druk begint ie bij het 1e nummer van de 2e map ?!

Opzich kan ik er best mee leven .. maar nu moet ik steeds wachten tot het 1e nummer van de map afgelopen is voordat ik next kan drukken. Als ik voor die tijd op next druk springt ie gewoon naar map 2 (|

Kun je mij die usb config file toesturen waarmee ik cdtext krijg?

doezel
Contacteer:

Bericht door doezel » 17 apr 2008, 20:43

wimo schreef: Kun je mij die usb config file toesturen waarmee ik cdtext krijg?
die kun je downloaden op de support site van dension: http://support.dension.com

moet je wel even uitzoeken of je een v1 of v2 versie hebt. (v1 versie heeft video out, daar hangt zo'n gele tulpstekker aan)

Heb net die v2.06 firmware geïnstalleerd. het lijkt allemaal een stuk beter te gaan. moet wel nog 2x op het next knopje drukken voor een volgend nummer. weet iemand hoe ik fast-forward doe op een business cassettespeler?

doezel
Contacteer:

Bericht door doezel » 22 apr 2008, 08:11

Net bericht van Dension gekregen. Het schijnt dat de laatste firmwares hier staan.

Deze url heb ik NERGENS kunnen vinden als bron voor firmware updates. Het blijkt dus dat er voor de v2 versie van de gw300 al versie 2.09 uit is. Ga deze vanavond maar eens proberen.

Zou het handig zijn om deze post ook nog eens apart in ICE te plaatsen, andere mensen willen misschien ook updaten. (misschien hoef ik dan niet 2x op een knopje te drukken als ik iets wil bedienen met m'n gw300)

doezel
Contacteer:

Bericht door doezel » 22 apr 2008, 21:21

Heb deze site nog gevonden. Blijkt dat de intravee ook last heeft van het "double-key" probleem.

Ben nu op zoek naar een andere cassette speler, tenzij ik iets kan vinden waardoor ik een bmw e39 mid display op de plek van mijn airco paneeltje kan zetten (mocht dat passen qua breedte en hoogte)

dan zet ik de airco een vakje naar beneden.

Afbeelding

edit: het lijkt erop dat het display hierboven dezelfde 17-pins connector heeft als mijn cassettespeler, volgens deze pagina:
http://www.mp3car.com/vbulletin/show-of ... puter.html

Edit: alle cassettespelers schijnen dit probleem te hebben (of niet eens een wisselaar aansluiting). Daarom ben ik nu op zoek naar een (evt. defecte) cd frontlader om de taak van het bedienen van de dension op zich te nemen.

Klobster

Bericht door Klobster » 24 apr 2008, 20:50

Ik heb de Dension er in zitten, werkt goed, maar heb nog geen text. Aux in en USB werken goed. Ik heb er nu een 160 Gb HDD op zitten en daar staan een paar nummers op. Ga nu nog opzoek naar een IPod, want dat werkt eigenlijk het mooist zeggen ze.

dpower717

Bericht door dpower717 » 09 jun 2008, 16:37

Nu heb ik bij de sponsor aanbiedingen gezien dat het Intravee II setje in de "aanbieding is".
Alleen welke kabel heb ik nodig om dit aan te sluiten want dit werkt toch op je cd wisselaar? (deze heb ik niet)

Heb wel een cd wisselaar gekocht en wil deze ook behouden dus ook nog de vraag of je je cd wisselaar in moet ruilen voor de ipod of kan dat er ook nog bij :P

en laatste vraag : is de aansluiting ook voor een ipod nano 2nd gen. (ofwel aluminium behuizing)
BMW is a pleasure that you never can measure

wimo

Bericht door wimo » 09 jun 2008, 16:58

Aargh, die dension van mij fluit echt als een gek.. heb de losse massadraad al naar voren getrokken om een schoon punt vanuit de motorruimte te pakken .. hielp niks :( Iemand nog tips ?

Dnl

Bericht door Dnl » 09 jun 2008, 18:11

wimo schreef:Aargh, die dension van mij fluit echt als een gek.. heb de losse massadraad al naar voren getrokken om een schoon punt vanuit de motorruimte te pakken .. hielp niks :( Iemand nog tips ?
Bedoel je fluiten over de speakers? Want ik heb dat soms ook (bij sommige nummers), maar dacht dat dat lag aan me Parrot.

wimo

Bericht door wimo » 09 jun 2008, 22:09

Dnl schreef:
wimo schreef:Aargh, die dension van mij fluit echt als een gek.. heb de losse massadraad al naar voren getrokken om een schoon punt vanuit de motorruimte te pakken .. hielp niks :( Iemand nog tips ?
Bedoel je fluiten over de speakers? Want ik heb dat soms ook (bij sommige nummers), maar dacht dat dat lag aan me Parrot.
Ja.. continu gefluit over de speakers. Ik heb er ook een parrot tussen zitten .. heb dit : BMw--> iso --> parrot -->iso --> bmw--> dension-> bmw ... dus ja.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”