LPI Vialle
LPI Vialle
Sindskort stottert mijn auto op gas,
Ik ben al naar de gasboer geweest in Eindhoven, hierbij hebben ze het systeem nagekeken en bleek dat alles goed was..
Soms loopt de auto op 3 cilinder, soms valt hij tijdens het rijden gewoon uit, de afgelopen 2 weken heeft hij goed gefunctioneerd.
Maar sinds vandaag begint de ellende weer.
Wanneer ik overschakel naar benzine, rijd die goed..
Ikzelf denk dat het aan de lpg injectoren ligt, hoe kan ik deze het beste schoonkrijgen? of heeft er iemand anders een oplossing?
mvg
Fanow
Ik ben al naar de gasboer geweest in Eindhoven, hierbij hebben ze het systeem nagekeken en bleek dat alles goed was..
Soms loopt de auto op 3 cilinder, soms valt hij tijdens het rijden gewoon uit, de afgelopen 2 weken heeft hij goed gefunctioneerd.
Maar sinds vandaag begint de ellende weer.
Wanneer ik overschakel naar benzine, rijd die goed..
Ikzelf denk dat het aan de lpg injectoren ligt, hoe kan ik deze het beste schoonkrijgen? of heeft er iemand anders een oplossing?
mvg
Fanow
Re: LPI Vialle
Als je nu wel weer problemen hebt is het misschien handig om toch nog ff langs de gasboer te rijden, waarschijnlijk vinden ze de dader dan wel.
Reinigen van een gasinjector weet ik zo 1,2,3 niet maar denk eerder dat er iets niet jofel meer werkt anders doet ie het niet de ene keer wel en de andere keer niet. Bij een slechte injector zou ie continu slecht moeten lopen, denk eerder iets in slechte contacten of verhoogde weerstand bij vochtig weer.
Reinigen van een gasinjector weet ik zo 1,2,3 niet maar denk eerder dat er iets niet jofel meer werkt anders doet ie het niet de ene keer wel en de andere keer niet. Bij een slechte injector zou ie continu slecht moeten lopen, denk eerder iets in slechte contacten of verhoogde weerstand bij vochtig weer.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
Re: LPI Vialle
ik ben al naar de gasboer langsgegaan..hy constateerde dat het gassysteem goed functioneerd..
€ 60,- betaald voor een diagnose..
bougies zijn vervangen, daar kan het niet aan liggen.. ik denk dat het aan de injectoren ligt.. bobine kan het niet zijn..want op benz rijd die goed..
gassysteem is volgens wallinga eindhoven goed.. eerste wat bij mij opkomt zijn de injectoren..
morgen maar es onder de motorkap kijken..
€ 60,- betaald voor een diagnose..
bougies zijn vervangen, daar kan het niet aan liggen.. ik denk dat het aan de injectoren ligt.. bobine kan het niet zijn..want op benz rijd die goed..
gassysteem is volgens wallinga eindhoven goed.. eerste wat bij mij opkomt zijn de injectoren..
morgen maar es onder de motorkap kijken..
Re: LPI Vialle
Beste Fanow,
Ik heb het zelfde gehad bij mijn Bmw 323i met LPI. Uiteindelijk bleken het toch de bobines. Het rijden op benzine vraagt natuurlijk wel een goede vonk maar bij het rijden op gas vraagt het een krachtige en vrij forse vonk omdat het gas wat moeilijk tot vebranding komt. Bij mij werd er een overslag op de bobines geconstateerd waardoor bij het rijden op gas er een onvoldoende sterke vonk werd afgegeven. Bobines vervangen en probleem opgelost..
Wanneer je de bobines even loshaalt kun je de overslag zien aan de sporen die dit heeft achtergelaten.
Succes.
Ik heb het zelfde gehad bij mijn Bmw 323i met LPI. Uiteindelijk bleken het toch de bobines. Het rijden op benzine vraagt natuurlijk wel een goede vonk maar bij het rijden op gas vraagt het een krachtige en vrij forse vonk omdat het gas wat moeilijk tot vebranding komt. Bij mij werd er een overslag op de bobines geconstateerd waardoor bij het rijden op gas er een onvoldoende sterke vonk werd afgegeven. Bobines vervangen en probleem opgelost..
Wanneer je de bobines even loshaalt kun je de overslag zien aan de sporen die dit heeft achtergelaten.
Succes.
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:35
- Locatie: pingjum
Re: LPI Vialle
viewtopic.php?f=33&t=29736&p=428021&hilit=lpg#p428021
Misschien heb je daar wat aan. ik heb namelijk et zelfde probleem gehad. kan aan de injectoren liggen of aan de schoentjes waar de injectoren inzitten. bij mij lag et aan de schoentjes 1 was stuk. nadeel bij mij was dat de hele inlaat eraf moest omdat ik er anders niet bij de injectoren kon komen.
gr
Misschien heb je daar wat aan. ik heb namelijk et zelfde probleem gehad. kan aan de injectoren liggen of aan de schoentjes waar de injectoren inzitten. bij mij lag et aan de schoentjes 1 was stuk. nadeel bij mij was dat de hele inlaat eraf moest omdat ik er anders niet bij de injectoren kon komen.
gr
Re: LPI Vialle
Het is me vandaag opgevallen dat hij die gaspomp af en toe niet aanstuurt..
Wanneer hij em niet aanstuurd hoor je een tik geluid ergens bij et motorruim.. wanneer hij em wel aanstuurd hoor je de gaspomp effe 3 sec een geluidje maken en dan rijd ie ook op gas..
Wanneer hij em niet aanstuurd ( tik geluid ) onder motorkap valt de auto ook uit wanneer ie op gas overschakelt.
Waar zou dit aan kunnen liggen? computer??
Wanneer hij em niet aanstuurd hoor je een tik geluid ergens bij et motorruim.. wanneer hij em wel aanstuurd hoor je de gaspomp effe 3 sec een geluidje maken en dan rijd ie ook op gas..
Wanneer hij em niet aanstuurd ( tik geluid ) onder motorkap valt de auto ook uit wanneer ie op gas overschakelt.
Waar zou dit aan kunnen liggen? computer??
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 11 okt 2010, 15:48
- Locatie: Bellingwolde
Re: LPI Vialle
heb zo'n probleem hier van een klant ook al eens gehad en na flink wat speurwerk bleek dat het systeem ( wat door een erkent bedrijf was in gebouwd) dus blauwe verbinding (knijpers) stekkers had gebruikt en er een paar waren die bij t bewegen van de auto ,dan wel en dan weer niet contact maakten..
Dus zet de bmw op contact en begin onder de motorkap of onder t dashboard eens elke kabel langs te gaan totdat je de boosdoender hebt gevonden..
Op deze manier ben ik er na alles na gelopen te hebben, erachter gekomen dat er 3 waren die door het heen en weer bewegen de pomp dan wel en niet van stroom gingen voorzien
Dus zet de bmw op contact en begin onder de motorkap of onder t dashboard eens elke kabel langs te gaan totdat je de boosdoender hebt gevonden..
Op deze manier ben ik er na alles na gelopen te hebben, erachter gekomen dat er 3 waren die door het heen en weer bewegen de pomp dan wel en niet van stroom gingen voorzien
BMW L.A.CarParts
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen
Re: LPI Vialle
kan het daardoor zijn dat de auto op gas af en toe stotterd?
dat hij effe geen contact maakt en dan weer wel?
dat hij effe geen contact maakt en dan weer wel?
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 11 okt 2010, 15:48
- Locatie: Bellingwolde
Re: LPI Vialle
Ja daar had die andere ook last van totdat deze een tijdje niet meer over schakelde naar gas..
Toen de klant met de auto kwam schakelde die ineens weer over op gas..
Klant vetelde inderdaad dat deze met rijden dan haperde(stotterde) onder t rijden en de bekende klik wel en dan weer niet hoorde..
Toen de klant met de auto kwam schakelde die ineens weer over op gas..
Klant vetelde inderdaad dat deze met rijden dan haperde(stotterde) onder t rijden en de bekende klik wel en dan weer niet hoorde..
BMW L.A.CarParts
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen
Re: LPI Vialle
als de auto een uurtje stilstaat en em dan weer start op benzine dan begint ie op benzine ook moeilijk te lopen.. dit gaat dan 30 sec zo door en rijd op benzine weer goed..
ik heb nu sterk het gevoel dat ie op benzine een neetke inhoud.. wannee ik overschakel naar gas rijd hy een minuut goed en begint dan weer te stotteren waarna hy de neiging heeft om dan uit te vallen..
als ik em dan weer overschakel naar benzine rijd hy weer goed..
zou het dan toch aan de bobine liggen?
ik heb overigens vanmiddag onder de motorkap gekeken en werd er niet veel wijzer op..
heb eens de stekker van gascomputer losgemaakt en er weer op gezet maar ben nergens een blauw connector tegen gekomen..
ik heb nu sterk het gevoel dat ie op benzine een neetke inhoud.. wannee ik overschakel naar gas rijd hy een minuut goed en begint dan weer te stotteren waarna hy de neiging heeft om dan uit te vallen..
als ik em dan weer overschakel naar benzine rijd hy weer goed..
zou het dan toch aan de bobine liggen?
ik heb overigens vanmiddag onder de motorkap gekeken en werd er niet veel wijzer op..
heb eens de stekker van gascomputer losgemaakt en er weer op gezet maar ben nergens een blauw connector tegen gekomen..
Re: LPI Vialle
Als het een oud type is (LPE6 zwarte ovale schakelaar): mogelijk een slecht contact door oxidatie in stekker van zekeringenkast van LPI installatie of stekker van injector onderbreek module. Ook de onderbreek module zelf is een verdachte. Deze module kan ook problemen veroorzaken tijdens rijden op benzine ivm mogelijk incidenteel dubbel-mengsel. Een defect aan de LPG injectoren lijkt me niet passen in dit beeld.
Gr XLR8
Gr XLR8
Re: LPI Vialle
Hoe kan ik zien of het een LPE6 schakelaar is of hoe ziet deze eruit? op de tank staat wel het jaar 1999 op..
Het is me vandaag indd opgevallen dat het starten op benzine ook moeizaam gaat, naar mijn gevoel houd deze op benzine ook in.
Wanneer die op gas rijd en flink het pedaal intrapt trekt hij normaal op, wanneer je geleidelijk het gaspedaal intrapt begint hij te stotteren..
Is er hier eventueel sprake van een defecte pomp? of denken jullie dat het ergens anders aan ligt?
In de meeste gevallen hoor je de pomp draaien, kan af en toe zijn dat je em niet hoort draaien..( rij je enkele km's op benzine en dan overschakelen naar gas, hoor je de pomp weer ). Welke indd na een aantal meter weer begint te stotteren.
Het is me vandaag indd opgevallen dat het starten op benzine ook moeizaam gaat, naar mijn gevoel houd deze op benzine ook in.
Wanneer die op gas rijd en flink het pedaal intrapt trekt hij normaal op, wanneer je geleidelijk het gaspedaal intrapt begint hij te stotteren..
Is er hier eventueel sprake van een defecte pomp? of denken jullie dat het ergens anders aan ligt?
In de meeste gevallen hoor je de pomp draaien, kan af en toe zijn dat je em niet hoort draaien..( rij je enkele km's op benzine en dan overschakelen naar gas, hoor je de pomp weer ). Welke indd na een aantal meter weer begint te stotteren.
Re: LPI Vialle
LPE6 schakelaar:
http://www.autogasparts.eu/webshop/docs ... de=16706.4
Heeft de tank een rechthoekige aluminiumkast op de tank of een ronde aluminium deksel?
Heb je de stekkers van de zekeringenkast / onderbreek module al gecontroleerd?
Gr XLR8
http://www.autogasparts.eu/webshop/docs ... de=16706.4
Heeft de tank een rechthoekige aluminiumkast op de tank of een ronde aluminium deksel?
Heb je de stekkers van de zekeringenkast / onderbreek module al gecontroleerd?
Gr XLR8
Re: LPI Vialle
Probleem is opgelost, ben vandaag toch naar wallinga eindhoven gegaan want ik kon zo niet doorrijden..
Werd al snel geconstateerd dat de pomp defect was..
2 weken geleden vertelde dezelfde man die mij hielp dat de gasinstallatie goed was..dus ik ging ervan uit dat er iets anders mis was met de auto.
Bleek dus toch de pomp te zijn, al met al vandaag € 600,- lichterrrr
Werd al snel geconstateerd dat de pomp defect was..
2 weken geleden vertelde dezelfde man die mij hielp dat de gasinstallatie goed was..dus ik ging ervan uit dat er iets anders mis was met de auto.
Bleek dus toch de pomp te zijn, al met al vandaag € 600,- lichterrrr
Re: LPI Vialle
Mooi dat het nu toch gefixed is
1 Tip wat betreft de pomp, rij de gastank nooit helemaal leeg want hier zijn de Vialle pompen erg gevoelig voor.
Beter is wanneer je niet direct gas kunt tanken een stukkie op benzine (na handmatig overschakelen) verder te rijden ondanks dat de pomp automatisch afslaat en de motor op benzine overgaat.
Bij mij staat er nu 210.000 op de teller en is gelukkig nog de eerste pomp
1 Tip wat betreft de pomp, rij de gastank nooit helemaal leeg want hier zijn de Vialle pompen erg gevoelig voor.
Beter is wanneer je niet direct gas kunt tanken een stukkie op benzine (na handmatig overschakelen) verder te rijden ondanks dat de pomp automatisch afslaat en de motor op benzine overgaat.
Bij mij staat er nu 210.000 op de teller en is gelukkig nog de eerste pomp
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER