LPI Vialle

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
fanow

LPI Vialle

Bericht door fanow » 04 nov 2012, 21:59

Sindskort stottert mijn auto op gas,
Ik ben al naar de gasboer geweest in Eindhoven, hierbij hebben ze het systeem nagekeken en bleek dat alles goed was..
Soms loopt de auto op 3 cilinder, soms valt hij tijdens het rijden gewoon uit, de afgelopen 2 weken heeft hij goed gefunctioneerd.
Maar sinds vandaag begint de ellende weer.

Wanneer ik overschakel naar benzine, rijd die goed..

Ikzelf denk dat het aan de lpg injectoren ligt, hoe kan ik deze het beste schoonkrijgen? of heeft er iemand anders een oplossing?

mvg

Fanow

Gebruikersavatar
bmwpeter
Berichten: 934
Lid geworden op: 04 feb 2008, 11:51
Locatie: Brabant

Re: LPI Vialle

Bericht door bmwpeter » 05 nov 2012, 09:09

Als je nu wel weer problemen hebt is het misschien handig om toch nog ff langs de gasboer te rijden, waarschijnlijk vinden ze de dader dan wel.

Reinigen van een gasinjector weet ik zo 1,2,3 niet maar denk eerder dat er iets niet jofel meer werkt anders doet ie het niet de ene keer wel en de andere keer niet. Bij een slechte injector zou ie continu slecht moeten lopen, denk eerder iets in slechte contacten of verhoogde weerstand bij vochtig weer.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

fanow

Re: LPI Vialle

Bericht door fanow » 05 nov 2012, 10:42

ik ben al naar de gasboer langsgegaan..hy constateerde dat het gassysteem goed functioneerd..
€ 60,- betaald voor een diagnose..
bougies zijn vervangen, daar kan het niet aan liggen.. ik denk dat het aan de injectoren ligt.. bobine kan het niet zijn..want op benz rijd die goed..
gassysteem is volgens wallinga eindhoven goed.. eerste wat bij mij opkomt zijn de injectoren..
morgen maar es onder de motorkap kijken..

mevoerman
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 dec 2008, 07:46

Re: LPI Vialle

Bericht door mevoerman » 05 nov 2012, 12:10

Beste Fanow,
Ik heb het zelfde gehad bij mijn Bmw 323i met LPI. Uiteindelijk bleken het toch de bobines. Het rijden op benzine vraagt natuurlijk wel een goede vonk maar bij het rijden op gas vraagt het een krachtige en vrij forse vonk omdat het gas wat moeilijk tot vebranding komt. Bij mij werd er een overslag op de bobines geconstateerd waardoor bij het rijden op gas er een onvoldoende sterke vonk werd afgegeven. Bobines vervangen en probleem opgelost..
Wanneer je de bobines even loshaalt kun je de overslag zien aan de sporen die dit heeft achtergelaten.
Succes.

egbert jan
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:35
Locatie: pingjum

Re: LPI Vialle

Bericht door egbert jan » 05 nov 2012, 18:20

viewtopic.php?f=33&t=29736&p=428021&hilit=lpg#p428021

Misschien heb je daar wat aan. ik heb namelijk et zelfde probleem gehad. kan aan de injectoren liggen of aan de schoentjes waar de injectoren inzitten. bij mij lag et aan de schoentjes 1 was stuk. nadeel bij mij was dat de hele inlaat eraf moest omdat ik er anders niet bij de injectoren kon komen.

gr

fanow

Re: LPI Vialle

Bericht door fanow » 06 nov 2012, 00:56

Het is me vandaag opgevallen dat hij die gaspomp af en toe niet aanstuurt..
Wanneer hij em niet aanstuurd hoor je een tik geluid ergens bij et motorruim.. wanneer hij em wel aanstuurd hoor je de gaspomp effe 3 sec een geluidje maken en dan rijd ie ook op gas..

Wanneer hij em niet aanstuurd ( tik geluid ) onder motorkap valt de auto ook uit wanneer ie op gas overschakelt.

Waar zou dit aan kunnen liggen? computer??

BMWE39FREAK
Berichten: 259
Lid geworden op: 11 okt 2010, 15:48
Locatie: Bellingwolde

Re: LPI Vialle

Bericht door BMWE39FREAK » 06 nov 2012, 01:20

heb zo'n probleem hier van een klant ook al eens gehad en na flink wat speurwerk bleek dat het systeem ( wat door een erkent bedrijf was in gebouwd) dus blauwe verbinding (knijpers) stekkers had gebruikt en er een paar waren die bij t bewegen van de auto ,dan wel en dan weer niet contact maakten..

Dus zet de bmw op contact en begin onder de motorkap of onder t dashboard eens elke kabel langs te gaan totdat je de boosdoender hebt gevonden..
Op deze manier ben ik er na alles na gelopen te hebben, erachter gekomen dat er 3 waren die door het heen en weer bewegen de pomp dan wel en niet van stroom gingen voorzien
BMW L.A.CarParts
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen

fanow

Re: LPI Vialle

Bericht door fanow » 06 nov 2012, 01:51

kan het daardoor zijn dat de auto op gas af en toe stotterd?

dat hij effe geen contact maakt en dan weer wel?

BMWE39FREAK
Berichten: 259
Lid geworden op: 11 okt 2010, 15:48
Locatie: Bellingwolde

Re: LPI Vialle

Bericht door BMWE39FREAK » 06 nov 2012, 12:24

Ja daar had die andere ook last van totdat deze een tijdje niet meer over schakelde naar gas..
Toen de klant met de auto kwam schakelde die ineens weer over op gas..
Klant vetelde inderdaad dat deze met rijden dan haperde(stotterde) onder t rijden en de bekende klik wel en dan weer niet hoorde..
BMW L.A.CarParts
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen

fanow

Re: LPI Vialle

Bericht door fanow » 06 nov 2012, 19:44

als de auto een uurtje stilstaat en em dan weer start op benzine dan begint ie op benzine ook moeilijk te lopen.. dit gaat dan 30 sec zo door en rijd op benzine weer goed..
ik heb nu sterk het gevoel dat ie op benzine een neetke inhoud.. wannee ik overschakel naar gas rijd hy een minuut goed en begint dan weer te stotteren waarna hy de neiging heeft om dan uit te vallen..
als ik em dan weer overschakel naar benzine rijd hy weer goed..

zou het dan toch aan de bobine liggen?
ik heb overigens vanmiddag onder de motorkap gekeken en werd er niet veel wijzer op..
heb eens de stekker van gascomputer losgemaakt en er weer op gezet maar ben nergens een blauw connector tegen gekomen..

xlr8
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 aug 2012, 01:07
Locatie: Geldrop

Re: LPI Vialle

Bericht door xlr8 » 06 nov 2012, 23:00

Als het een oud type is (LPE6 zwarte ovale schakelaar): mogelijk een slecht contact door oxidatie in stekker van zekeringenkast van LPI installatie of stekker van injector onderbreek module. Ook de onderbreek module zelf is een verdachte. Deze module kan ook problemen veroorzaken tijdens rijden op benzine ivm mogelijk incidenteel dubbel-mengsel. Een defect aan de LPG injectoren lijkt me niet passen in dit beeld.

Gr XLR8

fanow

Re: LPI Vialle

Bericht door fanow » 06 nov 2012, 23:42

Hoe kan ik zien of het een LPE6 schakelaar is of hoe ziet deze eruit? op de tank staat wel het jaar 1999 op..

Het is me vandaag indd opgevallen dat het starten op benzine ook moeizaam gaat, naar mijn gevoel houd deze op benzine ook in.
Wanneer die op gas rijd en flink het pedaal intrapt trekt hij normaal op, wanneer je geleidelijk het gaspedaal intrapt begint hij te stotteren..

Is er hier eventueel sprake van een defecte pomp? of denken jullie dat het ergens anders aan ligt?
In de meeste gevallen hoor je de pomp draaien, kan af en toe zijn dat je em niet hoort draaien..( rij je enkele km's op benzine en dan overschakelen naar gas, hoor je de pomp weer ). Welke indd na een aantal meter weer begint te stotteren.

xlr8
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 aug 2012, 01:07
Locatie: Geldrop

Re: LPI Vialle

Bericht door xlr8 » 07 nov 2012, 20:42

LPE6 schakelaar:
http://www.autogasparts.eu/webshop/docs ... de=16706.4
Heeft de tank een rechthoekige aluminiumkast op de tank of een ronde aluminium deksel?

Heb je de stekkers van de zekeringenkast / onderbreek module al gecontroleerd?

Gr XLR8

fanow

Re: LPI Vialle

Bericht door fanow » 09 nov 2012, 01:14

Probleem is opgelost, ben vandaag toch naar wallinga eindhoven gegaan want ik kon zo niet doorrijden..
Werd al snel geconstateerd dat de pomp defect was..
2 weken geleden vertelde dezelfde man die mij hielp dat de gasinstallatie goed was..dus ik ging ervan uit dat er iets anders mis was met de auto.
Bleek dus toch de pomp te zijn, al met al vandaag € 600,- lichterrrr

Gebruikersavatar
bmwpeter
Berichten: 934
Lid geworden op: 04 feb 2008, 11:51
Locatie: Brabant

Re: LPI Vialle

Bericht door bmwpeter » 09 nov 2012, 11:26

Mooi dat het nu toch gefixed is :duimen:

1 Tip wat betreft de pomp, rij de gastank nooit helemaal leeg want hier zijn de Vialle pompen erg gevoelig voor.

Beter is wanneer je niet direct gas kunt tanken een stukkie op benzine (na handmatig overschakelen) verder te rijden ondanks dat de pomp automatisch afslaat en de motor op benzine overgaat.

Bij mij staat er nu 210.000 op de teller en is gelukkig nog de eerste pomp :duim:
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”