Ik heb een bmw 318i uit 2002 (sedan) met het volgende probleem:
Enige tijd geleden begon mijn accu lamp indicator branden en na een tijdje ging deze weer uit.
Nu blijft hij na het starten continu branden (gele kleur). De auto start verder nog steeds prima, maar wil graag dat het probleem van het lampje blijft branden opgelost wordt voordat ik ergens stil sta met een lege accu of iets dergelijks
ik heb bij de accu gekeken en deze geeft een groene kleur aan in het inkijkglas. dus deze zou vol geladen moeten zijn (theoretisch).
Vervolgens heb ik via de On board computer (OBC) de accu waarden gemeten.
Op contact geeft deze 12,5 aan.
Bij starten en lampen , radio aan geeft deze 14 of 14,1 aan.
Als ik vervolgens de airco aanzet en de vooruit verwarming blijft hij ook nog steeds 14 of 14,1 aan
Bij op toeren laten lopen in zijn vrij geeft deze daarna ook nog steeds 14 of 14,1 aan.
Echter als ik de achterruit verwarming ook nog eens aanzet, dan daalt de waarde tot in de 13 of tegen de 13 aan.
Na wat zoeken op het internet zou dit mogelijk kunnen duiden op een dynamo gerelateerd probleem (koolborstels/rotore/spanningsregelaar) of een kachelweerstand probleem dat dit mischien ook zou kunnen veroorzaken.
Een half jaar geleden heb ik overigens een grom mp3 unit aangesloten op de cd-radio speler. Sindsdien stoort de radio erg als ik de achterruitverwarming aan doe. Weet niet of dit mogelijk ook het probleem heeft kunnen veroorzaken (lekstroom of iest dergelijks).
Weet iemand mogelijk wat de exacte oorzaak kan zijn en wat ik het beste kan laten checken alvorens een dynamo of accu te vervangen?:
Accu
Dynamo
kachelweerstand
Grom mp3 unit
Alvast bedankt en hoop op wat reacties