Verbruik 330i
Re: Verbruik 330i
hier zit hij ook rond de 9 a 9,5. Met handbak met 5 versnellingen
Iets wat heel erg helpt is om slick 50 in de motor te doen, hierdoor is het verbruik heel erg gedaalt.
Iets wat heel erg helpt is om slick 50 in de motor te doen, hierdoor is het verbruik heel erg gedaalt.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Zolang alles naar behoren werkt gaat er bij mij niks anders dan olie en bezine de motor in
Dat hoeft dan ook niet aangezien je op hetzelfde verbruik zit
Andere grote verschil is dat het blok heel stil en trillingsloos is bij stationair lopen, en dat hij gewoon veel beter loopt.
Andere grote verschil is dat het blok heel stil en trillingsloos is bij stationair lopen, en dat hij gewoon veel beter loopt.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
Is wel met grotendeels snelweg he.. Het verbruik in de stad is 1 op 8 tot 10.
Denk dat het vooral te maken heeft met de rechtervoet. Terwijl ik ook best een sportieve rijder ben.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Nee, juist weinig snelweg. Af en toe naar Friesland, maar grotendeels regionale wegen.....
Afgelopen zondag naar Spa franchorchamps geweest met de cabrio:
In de ochtend volgetankt in Rotterdam (niet tot randje, maar de klik).
In de nacht weer getankt in Amsterdam.
Op een tank dus 629.3 km gehaald met een gemiddeld verbruik van 8.8L/100km 1: op 11.4. Hij was echt leeg toen.(streepjes)
Ben er zelf content mee. Heen weg 130-140 constant gereden. 1 uitschieter naar 260, daarna paar keer naar 180. 4 rondjes Spa. Terugweg rustiger gereden rond 120 130.
In de ochtend volgetankt in Rotterdam (niet tot randje, maar de klik).
In de nacht weer getankt in Amsterdam.
Op een tank dus 629.3 km gehaald met een gemiddeld verbruik van 8.8L/100km 1: op 11.4. Hij was echt leeg toen.(streepjes)
Ben er zelf content mee. Heen weg 130-140 constant gereden. 1 uitschieter naar 260, daarna paar keer naar 180. 4 rondjes Spa. Terugweg rustiger gereden rond 120 130.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Wel grappig als je bedenkt dat er 63 liter tot aan het randje in gaat... Als je dan 629Km haalt is dat in mijn ogen 1:10....
Ach ja, maakt niet uit, ik ben happy met inmiddels gemiddeld 1:9,5 (met de winterbanden).
Ach ja, maakt niet uit, ik ben happy met inmiddels gemiddeld 1:9,5 (met de winterbanden).
-
Ik tank zelf of euro 98 of Vpower. loopt het net allemaal wat soepeler en feller op. en niet te vergeten met korte stukjes een klein beetje zuiniger.
ik zit altijd met mijn 325 op 1 op 10. en dan zowel korte stukjes als snelweg. en enkele keer zelfs een uitschieter naar 1 op 11.
ik zit altijd met mijn 325 op 1 op 10. en dan zowel korte stukjes als snelweg. en enkele keer zelfs een uitschieter naar 1 op 11.
Tank zelf ook altijd 98, ben bang bij 95 voor stotteren en inhouden van de auto!
En het scheelt een misschien 2 euro op een volle tank dus. goedkoop rijd je toch al niet
En het scheelt een misschien 2 euro op een volle tank dus. goedkoop rijd je toch al niet
323CI executive
Hij zegt tot de streepjes op zijn, dat is meestal nog 2-3 liter over hevon jot schreef:Wel grappig als je bedenkt dat er 63 liter tot aan het randje in gaat... Als je dan 629Km haalt is dat in mijn ogen 1:10....
Ik dacht dat hij daarmee de nog te rijden afstand bedoelde tot de tank leeg was. ALs je tank helemaal leeg is geeft de BC dan streepjes aan?
629 / 60 = 10,48.... Nog lang geen 11,4.
Maar mooi dat je dat haalt; ik zit momenteel op 1:9.8 op de winterbanden, geen snelweg. Let wel, ik heb een automaat, dus het verbruik is altijd hoger dan een handbak. Ik ben er tevreden mee....
Maar mooi dat je dat haalt; ik zit momenteel op 1:9.8 op de winterbanden, geen snelweg. Let wel, ik heb een automaat, dus het verbruik is altijd hoger dan een handbak. Ik ben er tevreden mee....
Mijn 330ci verbruikt bij korte afstanden en stadsverkeer gemiddeld 9,5L/100km. Daarbij trap ik 'em heel soms door om even de zes-pitter te horen. Niet zo heel veel lijkt me. Op lange afstanden en op cc heb ik weleens 7,9L/100km zien staan, maar ik moet zeggen dat ik weinig lange afstanden rij.