Mijn E36 316i Coupé
Mijn E36 316i Coupé
Hallo allen,
Inmiddels zit ik al een tijdje op dit forum maar heb me eigenlijks nooit echt voorgesteld, daarom beter laat dan nooit ;-)
Ergens in December 2009 heb ik deze auto gekocht van een particulier, het was toentertijd één van de netste auto's die ik kon vinden en alhoewel de kilometerstand wel hoog was voor een 4 pittertje (253.000) heb ik hem toch gekocht, puur met de gedachte liever een hogere stand met goed onderhoud dan een afgetrapte bak zonder historie met lage stand. Momenteel staat de teller rond de 300.000.
De auto is in Februari 1994 nieuw geleverd waarna de broer van de verkoper de auto kocht, zodoende ben ik nu de vierde (en waarschijnlijk laatste) eigenaar. Ik heb de auto nu dus bijna 4 jaar, en in al die tijd heb ik natuurlijk wel de nodige problemen/onkosten gehad.
- Geknapte koelpijp.
- Nieuwe draagarmen voor.
- Uitlaat gelast (door ontbreken van een klem was deze gescheurd) en nieuwe klem geplaatst.
- Hele hoop gedonder gehad met het alarm dat vooral in de winter zonder aanleiding afging, was het wel zat om midden in de nacht bij -15 in mijn pyjama naar buiten te lopen dus heb het alarm laten uitschakelen bij de dealer, tevens is toen de startonderbreker verwijderd (was een ouderwets systeem met een stick die je op een contact punt moest drukken).
- En nu aan beide kanten nieuwe deur sensoren omdat de ramen soms flipten en niet goed open en dicht gingen.
Hier een foto van hoe de auto er bij stond toen ik hem kocht.
De velgen vond ik er op zich prima onder passen, en heb ik dus zo gelaten de banden waren net nieuw toen ik de auto kocht en zitten er nog steeds onder. Wel had ik de wens om angel eyes te hebben, ik heb toen een setje complete units besteld bij skg-carstyling, heb daar een tijdje mee rond gereden maar die ringen zag je overdag voor geen meter, en het deed af aan de originele look.
Dat zag er zo uit:
Eind 2011 heb ik echter besloten om Xenon te monteren, en heb toen direct de originele koplampen voorzien van 6000k ringen van HL-Automotive, ik weet dat niet iedereen dat mooi vind maar dat is persoonlijk zullen we maar zeggen. Ik moest over donkere plattelandsweggetjes en de standaard verlichting is nou eenmaal niet zo best.
Verder heb ik weinig mods gedaan, er ligt wel een aardig geluidssysteempje in, ik heb een armleuning gemonteerd, en de auto had toen ik hem kocht al een lederen sportstuur, een maandje geleden heb ik led kentekenverlichting geplaatst en sindsdien vind ik het wel goed zo.
En zo staat de auto er vandaag bij, op stalen velgen met winter banden.
Helaas begint de auto nu wel wat te roesten, en ik ben zelf niet zo handig dat te kunnen stoppen.
Naast de gebruikelijke steenslag op de motorkap heb ik het rare dat er roest begint te vormen in het geultje tussen het dak en de ramen. Dit wil ik nog wel proberen op te lossen door komende zomer met een dremel de roest weg te schuren en dan de boel af plakken en spuiten.
Aanstaande maandag begin ik echter met een nieuwe baan, dit heeft wel als gevolg dat ik iedere dag 200km moet rijden. Vandaar dat ik nu overweeg om misschien toch over te stappen op een diesel, al weet ik niet of ik dan ook daadwerkelijk goedkoper uit ben. Als ik een andere auto koop wil ik wel wat meer power, het zal dan dus minimaal een 2,5 - 3.0 liter worden (ben erg gecharmeerd van de E60). Maar aangezien die auto's rond de 1500KG zitten waar deze slechts 1150KG weegt vraag ik mij af of dat wel rendabel is. Momenteel betaal ik zo'n 120euro per kwartaal aan wegenbelasting, 40 euro per maand belasting, kost een volle tank benzine mij zo'n 100 euro en daar doe ik dan ongeveer 750km mee.
Wellicht kunnen jullie mij daarin wat adviseren.
Inmiddels zit ik al een tijdje op dit forum maar heb me eigenlijks nooit echt voorgesteld, daarom beter laat dan nooit ;-)
Ergens in December 2009 heb ik deze auto gekocht van een particulier, het was toentertijd één van de netste auto's die ik kon vinden en alhoewel de kilometerstand wel hoog was voor een 4 pittertje (253.000) heb ik hem toch gekocht, puur met de gedachte liever een hogere stand met goed onderhoud dan een afgetrapte bak zonder historie met lage stand. Momenteel staat de teller rond de 300.000.
De auto is in Februari 1994 nieuw geleverd waarna de broer van de verkoper de auto kocht, zodoende ben ik nu de vierde (en waarschijnlijk laatste) eigenaar. Ik heb de auto nu dus bijna 4 jaar, en in al die tijd heb ik natuurlijk wel de nodige problemen/onkosten gehad.
- Geknapte koelpijp.
- Nieuwe draagarmen voor.
- Uitlaat gelast (door ontbreken van een klem was deze gescheurd) en nieuwe klem geplaatst.
- Hele hoop gedonder gehad met het alarm dat vooral in de winter zonder aanleiding afging, was het wel zat om midden in de nacht bij -15 in mijn pyjama naar buiten te lopen dus heb het alarm laten uitschakelen bij de dealer, tevens is toen de startonderbreker verwijderd (was een ouderwets systeem met een stick die je op een contact punt moest drukken).
- En nu aan beide kanten nieuwe deur sensoren omdat de ramen soms flipten en niet goed open en dicht gingen.
Hier een foto van hoe de auto er bij stond toen ik hem kocht.
De velgen vond ik er op zich prima onder passen, en heb ik dus zo gelaten de banden waren net nieuw toen ik de auto kocht en zitten er nog steeds onder. Wel had ik de wens om angel eyes te hebben, ik heb toen een setje complete units besteld bij skg-carstyling, heb daar een tijdje mee rond gereden maar die ringen zag je overdag voor geen meter, en het deed af aan de originele look.
Dat zag er zo uit:
Eind 2011 heb ik echter besloten om Xenon te monteren, en heb toen direct de originele koplampen voorzien van 6000k ringen van HL-Automotive, ik weet dat niet iedereen dat mooi vind maar dat is persoonlijk zullen we maar zeggen. Ik moest over donkere plattelandsweggetjes en de standaard verlichting is nou eenmaal niet zo best.
Verder heb ik weinig mods gedaan, er ligt wel een aardig geluidssysteempje in, ik heb een armleuning gemonteerd, en de auto had toen ik hem kocht al een lederen sportstuur, een maandje geleden heb ik led kentekenverlichting geplaatst en sindsdien vind ik het wel goed zo.
En zo staat de auto er vandaag bij, op stalen velgen met winter banden.
Helaas begint de auto nu wel wat te roesten, en ik ben zelf niet zo handig dat te kunnen stoppen.
Naast de gebruikelijke steenslag op de motorkap heb ik het rare dat er roest begint te vormen in het geultje tussen het dak en de ramen. Dit wil ik nog wel proberen op te lossen door komende zomer met een dremel de roest weg te schuren en dan de boel af plakken en spuiten.
Aanstaande maandag begin ik echter met een nieuwe baan, dit heeft wel als gevolg dat ik iedere dag 200km moet rijden. Vandaar dat ik nu overweeg om misschien toch over te stappen op een diesel, al weet ik niet of ik dan ook daadwerkelijk goedkoper uit ben. Als ik een andere auto koop wil ik wel wat meer power, het zal dan dus minimaal een 2,5 - 3.0 liter worden (ben erg gecharmeerd van de E60). Maar aangezien die auto's rond de 1500KG zitten waar deze slechts 1150KG weegt vraag ik mij af of dat wel rendabel is. Momenteel betaal ik zo'n 120euro per kwartaal aan wegenbelasting, 40 euro per maand belasting, kost een volle tank benzine mij zo'n 100 euro en daar doe ik dan ongeveer 750km mee.
Wellicht kunnen jullie mij daarin wat adviseren.
E36 316i Coupé (1994 - 308.000km Verkocht)
Momenteel E46 320i sedan (1998 - 190.000km)
Momenteel E46 320i sedan (1998 - 190.000km)
Re: Mijn E36 316i Coupé
in de eerste plaats welkom als nog
en met de rest haak ik al
ma succes met beslissen
en met de rest haak ik al
ma succes met beslissen
Re: Mijn E36 316i Coupé
Even een update, denk dat ik voorlopig nog geen andere auto aan zal schaffen. De weg die ik nu rij is maximaal 100km/h en ik heb de afgelopen week gewoon 500km op een halve tank kunnen doen (was vreselijk saai rijden met schakelen voor 2500 toeren maar goed ik wilde het eens testen).
Echter hoorde ik mijn uitlaat wat rommelen, heb hem vandaag op de brug gehad en de eind demper is redelijk overleden. De rest was gelukkig nog netjes dus ben ik mij een beetje aan verdiepen in einddempertjes, zodoende kwam ik via Dcreator zijn showroom bij de uitlaten van JOM. Nu kon ik zijn demper niet vinden maar is mijn oog wel gevallen op de volgende: http://www.jom.de/products/gb/Special-O ... -ABE1.html
Vraag is echter, gaat deze passen met mijn huidige bumper of moet ik er in zagen / m3 diffuser kopen?
Echter hoorde ik mijn uitlaat wat rommelen, heb hem vandaag op de brug gehad en de eind demper is redelijk overleden. De rest was gelukkig nog netjes dus ben ik mij een beetje aan verdiepen in einddempertjes, zodoende kwam ik via Dcreator zijn showroom bij de uitlaten van JOM. Nu kon ik zijn demper niet vinden maar is mijn oog wel gevallen op de volgende: http://www.jom.de/products/gb/Special-O ... -ABE1.html
Vraag is echter, gaat deze passen met mijn huidige bumper of moet ik er in zagen / m3 diffuser kopen?
E36 316i Coupé (1994 - 308.000km Verkocht)
Momenteel E46 320i sedan (1998 - 190.000km)
Momenteel E46 320i sedan (1998 - 190.000km)
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: Mijn E36 316i Coupé
Dat wordt zagen, of M-diffuser, of 325/328 diffuser scoren, laatste weet ik niet helemaal zeker.
Ik zou toch voor no.3 gaan, denk dat het daarin wel gaat passen.
Puur omdat je wagen zo origineel als wat is, dan moet je er niet een m-diffuser in zetten, imo.
Ik zou toch voor no.3 gaan, denk dat het daarin wel gaat passen.
Puur omdat je wagen zo origineel als wat is, dan moet je er niet een m-diffuser in zetten, imo.
Re: Mijn E36 316i Coupé
Op marktplaats en hier vind ik zo snel geen 325/328 diffuser dus zal denk ik maar een M-diffuser nemen.
Hier nog even een zij fototje >_<
Hier nog even een zij fototje >_<
E36 316i Coupé (1994 - 308.000km Verkocht)
Momenteel E46 320i sedan (1998 - 190.000km)
Momenteel E46 320i sedan (1998 - 190.000km)
Re: Mijn E36 316i Coupé
Ik zou zelf wat gaan knutselen aan de diffuser die je nu hebt. Stukje breder maken zal niet zo moeilijk zijn... M-diffuser op je huidige bumper zou ik niet doen. Je krijgt dan verschrikkelijk kleurverschil, en een diffuser die imo niet onder je auto hoort. (Heb het zelf ook geprobeerd op mijn 316, ik vond het geen porum )
Showroom:
viewtopic.php?f=75&t=29637
viewtopic.php?f=75&t=29637
Re: Mijn E36 316i Coupé
Euh, kleurverschil zal het sowieso zijn, omdat de bumperrand grijs is en de difusser zwart. Net als wat hij nu heeft.
Zelf 'knutselen' moet je een vaste hand voor hebben en engelengeduld om het netjes te doen.
Diffuser van een 325/328 zijn er denk ik ook nog wel genoeg op de slopen. Staan zat coupés vaak.
Zelf 'knutselen' moet je een vaste hand voor hebben en engelengeduld om het netjes te doen.
Diffuser van een 325/328 zijn er denk ik ook nog wel genoeg op de slopen. Staan zat coupés vaak.
Re: Mijn E36 316i Coupé
Sloop is inderdaad ook nog een goede suggestie, helaas heb ik momenteel niet zo veel vrije tijd maar ik kan in ieder geval per mail contact op nemen met een aantal sloperijen.
E36 316i Coupé (1994 - 308.000km Verkocht)
Momenteel E46 320i sedan (1998 - 190.000km)
Momenteel E46 320i sedan (1998 - 190.000km)
Re: Mijn E36 316i Coupé
Ik heb volgens mij nog een 328 diffuser in de garage liggen, dus origineel voor dubbele uitlaat. Deze heeft ook de uitneembare uitsparing voor een afneembare trekhaak. Zal ik hem er eens bij zoeken?
330d
Re: Mijn E36 316i Coupé
Hem erbij zoeken mag altijd, ben echter wel een beetje huiverig voor die trekhaak uitsparing aangezien ik geen trekhaak heb.
E36 316i Coupé (1994 - 308.000km Verkocht)
Momenteel E46 320i sedan (1998 - 190.000km)
Momenteel E46 320i sedan (1998 - 190.000km)
Re: Mijn E36 316i Coupé
Je kan deze toch ook gewoon iets groter maken??
Is zo gedaan lijkt me...
Is zo gedaan lijkt me...
Re: Mijn E36 316i Coupé
Van de week was ik in wat aan het rondkijken naar de nieuwste after market producten voor de e36, toen viel mijn oog op iets dat er zo op het eerste gezicht best aardig uit ziet. Helaas kon ik op internet zo 1,2,3 geen video vinden van het product in actie, maar wel een foto dat de werking demonstreert.
Persoonlijk vind ik deze in tegenstelling tot vele anderen niet eens zo gek, wat vinden jullie ervan?
De balken zijn bij mijn weten de echte verlichting, de leds remlicht, daarnaast zit mistlicht en daarboven achteruit en knipperlicht.
Persoonlijk vind ik deze in tegenstelling tot vele anderen niet eens zo gek, wat vinden jullie ervan?
De balken zijn bij mijn weten de echte verlichting, de leds remlicht, daarnaast zit mistlicht en daarboven achteruit en knipperlicht.
E36 316i Coupé (1994 - 308.000km Verkocht)
Momenteel E46 320i sedan (1998 - 190.000km)
Momenteel E46 320i sedan (1998 - 190.000km)
Re: Mijn E36 316i Coupé
sorry, zichtbare leds verlichting op een e36 kan naar mijn mening echt niet.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Re: Mijn E36 316i Coupé
+1,zeker achter gewoon originele lampen met witte knippers,meer niet.
There is a Fine line between Brilliant and Insane.
Alfa 75 Imola Turbo
Alfa 156 VMR25 Madeno
Fiat Panda 1,2 Dynamic
Alfa 75 Imola Turbo
Alfa 156 VMR25 Madeno
Fiat Panda 1,2 Dynamic