Inmiddels zit ik al een tijdje op dit forum maar heb me eigenlijks nooit echt voorgesteld, daarom beter laat dan nooit ;-)
Ergens in December 2009 heb ik deze auto gekocht van een particulier, het was toentertijd één van de netste auto's die ik kon vinden en alhoewel de kilometerstand wel hoog was voor een 4 pittertje (253.000) heb ik hem toch gekocht, puur met de gedachte liever een hogere stand met goed onderhoud dan een afgetrapte bak zonder historie met lage stand. Momenteel staat de teller rond de 300.000.
De auto is in Februari 1994 nieuw geleverd waarna de broer van de verkoper de auto kocht, zodoende ben ik nu de vierde (en waarschijnlijk laatste) eigenaar. Ik heb de auto nu dus bijna 4 jaar, en in al die tijd heb ik natuurlijk wel de nodige problemen/onkosten gehad.
- Geknapte koelpijp.
- Nieuwe draagarmen voor.
- Uitlaat gelast (door ontbreken van een klem was deze gescheurd) en nieuwe klem geplaatst.
- Hele hoop gedonder gehad met het alarm dat vooral in de winter zonder aanleiding afging, was het wel zat om midden in de nacht bij -15 in mijn pyjama naar buiten te lopen dus heb het alarm laten uitschakelen bij de dealer, tevens is toen de startonderbreker verwijderd (was een ouderwets systeem met een stick die je op een contact punt moest drukken).
- En nu aan beide kanten nieuwe deur sensoren omdat de ramen soms flipten en niet goed open en dicht gingen.
Hier een foto van hoe de auto er bij stond toen ik hem kocht.

De velgen vond ik er op zich prima onder passen, en heb ik dus zo gelaten de banden waren net nieuw toen ik de auto kocht en zitten er nog steeds onder. Wel had ik de wens om angel eyes te hebben, ik heb toen een setje complete units besteld bij skg-carstyling, heb daar een tijdje mee rond gereden maar die ringen zag je overdag voor geen meter, en het deed af aan de originele look.
Dat zag er zo uit:

Eind 2011 heb ik echter besloten om Xenon te monteren, en heb toen direct de originele koplampen voorzien van 6000k ringen van HL-Automotive, ik weet dat niet iedereen dat mooi vind maar dat is persoonlijk zullen we maar zeggen. Ik moest over donkere plattelandsweggetjes en de standaard verlichting is nou eenmaal niet zo best.
Verder heb ik weinig mods gedaan, er ligt wel een aardig geluidssysteempje in, ik heb een armleuning gemonteerd, en de auto had toen ik hem kocht al een lederen sportstuur, een maandje geleden heb ik led kentekenverlichting geplaatst en sindsdien vind ik het wel goed zo.
En zo staat de auto er vandaag bij, op stalen velgen met winter banden.

Helaas begint de auto nu wel wat te roesten, en ik ben zelf niet zo handig dat te kunnen stoppen.
Naast de gebruikelijke steenslag op de motorkap heb ik het rare dat er roest begint te vormen in het geultje tussen het dak en de ramen. Dit wil ik nog wel proberen op te lossen door komende zomer met een dremel de roest weg te schuren en dan de boel af plakken en spuiten.
Aanstaande maandag begin ik echter met een nieuwe baan, dit heeft wel als gevolg dat ik iedere dag 200km moet rijden. Vandaar dat ik nu overweeg om misschien toch over te stappen op een diesel, al weet ik niet of ik dan ook daadwerkelijk goedkoper uit ben. Als ik een andere auto koop wil ik wel wat meer power, het zal dan dus minimaal een 2,5 - 3.0 liter worden (ben erg gecharmeerd van de E60). Maar aangezien die auto's rond de 1500KG zitten waar deze slechts 1150KG weegt vraag ik mij af of dat wel rendabel is. Momenteel betaal ik zo'n 120euro per kwartaal aan wegenbelasting, 40 euro per maand belasting, kost een volle tank benzine mij zo'n 100 euro en daar doe ik dan ongeveer 750km mee.
Wellicht kunnen jullie mij daarin wat adviseren.