Ik heb alleen een probleem gehad met de airbagmodule, maar die is hetzelfde als in een 530 e.d. Dus dat ligt niet aan een

5
Een

5 moet je natuurlijk netjes warm rijden en netjes onderhoud geven. De

5 is natuurlijk niet alleen door liefhebbers gekocht maar ook door "rijke lui" met een groot budget, die er mee omgegaan zijn als een standaard leasebak. Het zou mooi zijn als je de hele voorgeschiedenis van de auto zou kennen.
Als je de techniek van de M5 onder de loep neemt, zal je zien dat deze niet onder doet voor een exotische sportwagen. Er zijn mensen die hun exotische sportwagen koesteren: alleen bij warm, droog weer naar buiten en 200 km "warm rijden"
De M5 ziet er uit als een standaard gezinsauto met wat brede bandjes..

. De neiging om er ook zo mee om te gaan is dus groot.
Ik ben er van overtuigd dat wanneer de M5 louter door liefhebbers gereden werden, er veel minder problemen zouden optreden.
Op de kilometerstand zou ik me niet zo blindstaren; de auto kan beter een 10 a 15K per jaar op de snelweg gereden hebben dan 5K in de stad. Veel Ferrari's bijvoorbeeld hebben problemen omdat er veel te weinig mee gereden wordt.
Ik heb mijn M5 alleen verkocht omdat ik het totale financiële plaatje te hoog vond voor een dagelijkse auto. Ik vond en vind het een super auto met alleen 1 klein minpuntje: de SMG bak. In de stad moet je echt je best doen (spelen met je gas) om de schakelingen soepel te laten verlopen. Wanneer de SMG bak op z'n bruutst staat (alleen met TC compleet uit) dat ben je bang dat je bak er onder vandaan flikkert door die brute klappen.
Maar als je gaat knallen met een M5 is dat echt een feest, het mooiste komt echter wel pas in de laatste 2000 toeren. Heb nu een 545i (met Hartge sportdemper

), die de eerste meters redelijk zal meekomen. uiteraard is de M5 sneller, maar daar moet je dan ook meer voor werken (en zo hoort het bij een sportwagen

)
Mijn advies: Als je budget het toelaat en je hebt het geld er voor over: Lekker doen!
Wel weten wat je koopt, liever een door een liefhebber gereden exemplaar met 130.000 km dan een afgeragde bak met 85.000. Probeer dus de historie te achterhalen.
Succes!
Downsizing..... waar gaat dat heen met BMW.......