BMW M5 kopen
- Schmiedmann530
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10
BMW M5 kopen
Zit te denken om aankomend zomer een M5 te kopen, maar heb wel erg veel twijfels.
O.a, het onderhoud, lees veel op internet dat rond de 100.000 km bij sommigen een nieuwe motor in zit de andere een nieuwe SMG bak en dat de V10 nauwelijks in onderhoud verschil maakt met een Ferrari 360 modena.
Heb uiteraard wel wat over voor de onderhoud, maar zit niet echt te wachten dat ik plots na 1 maand moet verwachten dat er een nieuwe blok erin moet komen. Een is bedoeld om lekker pittig rond te scheuren en dat is dus ook wat ik wil, lekker veel pk's onder de kap. Uit ervaring met mijn eerdere bmw en ook in de familie verschillende te hebben gehad weet ik dat BMW toch wel gevoelig is met het een en ander.Wil geen goedkope maar ook niet de duurste nemen.
Over het tank gebeurden maakt het mij niet uit dat hij veel verbruikt, als ik krijg wat ik wil mag hij best 1 op 1 rijden
Paar punten wat ik zeker wel wil, is dat hij max rond de 120.000 km op de teller mag hebben.
Hij moet zwart van kleur zijn.
Uit ervaring weet ik ook dat de remmen van BMW gewoon niet goed genoeg zijn voor sportief rijden dus komen er Brembo grand turismo big brake kit's eronder
Liefst wil ik het bij een erkend dealer i.c.m. een bovag garantie.
Hoor graag de ervaringen van de rijders
O.a, het onderhoud, lees veel op internet dat rond de 100.000 km bij sommigen een nieuwe motor in zit de andere een nieuwe SMG bak en dat de V10 nauwelijks in onderhoud verschil maakt met een Ferrari 360 modena.
Heb uiteraard wel wat over voor de onderhoud, maar zit niet echt te wachten dat ik plots na 1 maand moet verwachten dat er een nieuwe blok erin moet komen. Een is bedoeld om lekker pittig rond te scheuren en dat is dus ook wat ik wil, lekker veel pk's onder de kap. Uit ervaring met mijn eerdere bmw en ook in de familie verschillende te hebben gehad weet ik dat BMW toch wel gevoelig is met het een en ander.Wil geen goedkope maar ook niet de duurste nemen.
Over het tank gebeurden maakt het mij niet uit dat hij veel verbruikt, als ik krijg wat ik wil mag hij best 1 op 1 rijden
Paar punten wat ik zeker wel wil, is dat hij max rond de 120.000 km op de teller mag hebben.
Hij moet zwart van kleur zijn.
Uit ervaring weet ik ook dat de remmen van BMW gewoon niet goed genoeg zijn voor sportief rijden dus komen er Brembo grand turismo big brake kit's eronder
Liefst wil ik het bij een erkend dealer i.c.m. een bovag garantie.
Hoor graag de ervaringen van de rijders
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: BMW M5 kopen
blij dat je dit topic opstart,
Ik wil aankomend zomer ook evt een echte m5 halen.
Eerst had ik de gedachte een e39 m5 te halen maar vind het model toch wat verouderd ondanks dat ik het top auto blijf vinden ga ik toch voor de e60.
IK ga dit volgen.... mis mijn bmw nml wel heel erg ondanks alle problemen een rijgenot van hier tot tokio
Ik wil aankomend zomer ook evt een echte m5 halen.
Eerst had ik de gedachte een e39 m5 te halen maar vind het model toch wat verouderd ondanks dat ik het top auto blijf vinden ga ik toch voor de e60.
IK ga dit volgen.... mis mijn bmw nml wel heel erg ondanks alle problemen een rijgenot van hier tot tokio
- Schmiedmann530
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10
Re: BMW M5 kopen
Vind de e39 ook een prachtige auto, jammer dat het alleen in handgeschakeld is gemaakt.
Mijn voorkeur voor de BMW M5 is toch dat het een v10 is en een supper geluid heeft. En de e60 kortweg een prachtige lijn heeft.Mooiste BMW ooit gemaakt (mijn mening)
Een BMW rijder houd van lekker stevig doorrijden, zodra je het gaspedaal indrukt een glimlach krijgt, en bij het uitstappen toch even omkijkt. Met een is dit dus een heerlijk gevoel. Uiteraard zijn de andere ook goed te doen, maar in een voel je je toch THE KING ON THE ROAD.
Helaas schrik 'echt' over de kosten. Ik wil best veel geld uitgeven en een goede BMW maar dan verwacht ik wel de algemene onderhoud en natuurlijk wat kleine dingetjes. Lees hier op de fora en via google veel verhalen over de M5 en krijg ik veel vraagtekens. Motormanagemant lampje gaat vaak aan vermogenverlies treed veel op. Wil dus niet denken na het intrappen naar de 300 of het wel goed gaat komen.
Ik lees ook zelfs rijders in Amerika die nauwelijk meer durven te planken om strax weer aan de kant te staan pech.
Vind het maar klote als ik een M5 rijd en om de maand of zelfs eerder telkens naar de dealer moet met dan weer een probleem en nu weer een andere
Mijn voorkeur voor de BMW M5 is toch dat het een v10 is en een supper geluid heeft. En de e60 kortweg een prachtige lijn heeft.Mooiste BMW ooit gemaakt (mijn mening)
Een BMW rijder houd van lekker stevig doorrijden, zodra je het gaspedaal indrukt een glimlach krijgt, en bij het uitstappen toch even omkijkt. Met een is dit dus een heerlijk gevoel. Uiteraard zijn de andere ook goed te doen, maar in een voel je je toch THE KING ON THE ROAD.
Helaas schrik 'echt' over de kosten. Ik wil best veel geld uitgeven en een goede BMW maar dan verwacht ik wel de algemene onderhoud en natuurlijk wat kleine dingetjes. Lees hier op de fora en via google veel verhalen over de M5 en krijg ik veel vraagtekens. Motormanagemant lampje gaat vaak aan vermogenverlies treed veel op. Wil dus niet denken na het intrappen naar de 300 of het wel goed gaat komen.
Ik lees ook zelfs rijders in Amerika die nauwelijk meer durven te planken om strax weer aan de kant te staan pech.
Vind het maar klote als ik een M5 rijd en om de maand of zelfs eerder telkens naar de dealer moet met dan weer een probleem en nu weer een andere
- fastfisico
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 10:50
Re: BMW M5 kopen
Ik heb alleen een probleem gehad met de airbagmodule, maar die is hetzelfde als in een 530 e.d. Dus dat ligt niet aan een 5
Een 5 moet je natuurlijk netjes warm rijden en netjes onderhoud geven. De 5 is natuurlijk niet alleen door liefhebbers gekocht maar ook door "rijke lui" met een groot budget, die er mee omgegaan zijn als een standaard leasebak. Het zou mooi zijn als je de hele voorgeschiedenis van de auto zou kennen.
Als je de techniek van de M5 onder de loep neemt, zal je zien dat deze niet onder doet voor een exotische sportwagen. Er zijn mensen die hun exotische sportwagen koesteren: alleen bij warm, droog weer naar buiten en 200 km "warm rijden"
De M5 ziet er uit als een standaard gezinsauto met wat brede bandjes.. . De neiging om er ook zo mee om te gaan is dus groot.
Ik ben er van overtuigd dat wanneer de M5 louter door liefhebbers gereden werden, er veel minder problemen zouden optreden.
Op de kilometerstand zou ik me niet zo blindstaren; de auto kan beter een 10 a 15K per jaar op de snelweg gereden hebben dan 5K in de stad. Veel Ferrari's bijvoorbeeld hebben problemen omdat er veel te weinig mee gereden wordt.
Ik heb mijn M5 alleen verkocht omdat ik het totale financiële plaatje te hoog vond voor een dagelijkse auto. Ik vond en vind het een super auto met alleen 1 klein minpuntje: de SMG bak. In de stad moet je echt je best doen (spelen met je gas) om de schakelingen soepel te laten verlopen. Wanneer de SMG bak op z'n bruutst staat (alleen met TC compleet uit) dat ben je bang dat je bak er onder vandaan flikkert door die brute klappen.
Maar als je gaat knallen met een M5 is dat echt een feest, het mooiste komt echter wel pas in de laatste 2000 toeren. Heb nu een 545i (met Hartge sportdemper ), die de eerste meters redelijk zal meekomen. uiteraard is de M5 sneller, maar daar moet je dan ook meer voor werken (en zo hoort het bij een sportwagen )
Mijn advies: Als je budget het toelaat en je hebt het geld er voor over: Lekker doen!
Wel weten wat je koopt, liever een door een liefhebber gereden exemplaar met 130.000 km dan een afgeragde bak met 85.000. Probeer dus de historie te achterhalen.
Succes!
Een 5 moet je natuurlijk netjes warm rijden en netjes onderhoud geven. De 5 is natuurlijk niet alleen door liefhebbers gekocht maar ook door "rijke lui" met een groot budget, die er mee omgegaan zijn als een standaard leasebak. Het zou mooi zijn als je de hele voorgeschiedenis van de auto zou kennen.
Als je de techniek van de M5 onder de loep neemt, zal je zien dat deze niet onder doet voor een exotische sportwagen. Er zijn mensen die hun exotische sportwagen koesteren: alleen bij warm, droog weer naar buiten en 200 km "warm rijden"
De M5 ziet er uit als een standaard gezinsauto met wat brede bandjes.. . De neiging om er ook zo mee om te gaan is dus groot.
Ik ben er van overtuigd dat wanneer de M5 louter door liefhebbers gereden werden, er veel minder problemen zouden optreden.
Op de kilometerstand zou ik me niet zo blindstaren; de auto kan beter een 10 a 15K per jaar op de snelweg gereden hebben dan 5K in de stad. Veel Ferrari's bijvoorbeeld hebben problemen omdat er veel te weinig mee gereden wordt.
Ik heb mijn M5 alleen verkocht omdat ik het totale financiële plaatje te hoog vond voor een dagelijkse auto. Ik vond en vind het een super auto met alleen 1 klein minpuntje: de SMG bak. In de stad moet je echt je best doen (spelen met je gas) om de schakelingen soepel te laten verlopen. Wanneer de SMG bak op z'n bruutst staat (alleen met TC compleet uit) dat ben je bang dat je bak er onder vandaan flikkert door die brute klappen.
Maar als je gaat knallen met een M5 is dat echt een feest, het mooiste komt echter wel pas in de laatste 2000 toeren. Heb nu een 545i (met Hartge sportdemper ), die de eerste meters redelijk zal meekomen. uiteraard is de M5 sneller, maar daar moet je dan ook meer voor werken (en zo hoort het bij een sportwagen )
Mijn advies: Als je budget het toelaat en je hebt het geld er voor over: Lekker doen!
Wel weten wat je koopt, liever een door een liefhebber gereden exemplaar met 130.000 km dan een afgeragde bak met 85.000. Probeer dus de historie te achterhalen.
Succes!
Downsizing..... waar gaat dat heen met BMW.......
- Schmiedmann530
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10
Re: BMW M5 kopen
Ik moet zo ie zo de hele geschiedenis weten tot aan het kleinste boutje. En het liefst een 1e of 2e eigenaars auto.
Het zou mooi zijn als er 1 kan vinden bij een liefhebber, maar dan heb ik ook geen garantie.
Zou tof zijn als de 1e eigenaar (liefhebber) het heeft ingerolen en dat ik daar tegen aan stoot.
Zou import een optie kunnen zijn? in duitsland zijn er uiteraard meer dan hier.
Wat ik ook belangrijk vind is dat ik een 5 wil die in zijn hele tijd normale slijtage onderhoud heeft gehad, want strax 1 met een nieuwe motor of een bak doet mij toch denken aan zijn rijgedrag, waarom is het kappot gegaan?, te wild er mee omgegaan?, niet goed warm gereden?, of tog een fabrieks foutje?..
Auto word ook gekeurd (aankoopkeuring) bij de dealer bij aanschaf, dit doe ik altijd omdat ik dan weet wat een auto mankeert en natuurlijk zijn staat. Kost wel wat maar dan weet je ook alle informatie tot aan zijn kleinste schroefje.
Heeeeel veel vraagtekens maar hij komt er echt wel dat is 100% zeker de 545, 550 kunnen misschien wel even snel zijn bij een sprintje maar een is toch anders .
Het zou mooi zijn als er 1 kan vinden bij een liefhebber, maar dan heb ik ook geen garantie.
Zou tof zijn als de 1e eigenaar (liefhebber) het heeft ingerolen en dat ik daar tegen aan stoot.
Zou import een optie kunnen zijn? in duitsland zijn er uiteraard meer dan hier.
Wat ik ook belangrijk vind is dat ik een 5 wil die in zijn hele tijd normale slijtage onderhoud heeft gehad, want strax 1 met een nieuwe motor of een bak doet mij toch denken aan zijn rijgedrag, waarom is het kappot gegaan?, te wild er mee omgegaan?, niet goed warm gereden?, of tog een fabrieks foutje?..
Auto word ook gekeurd (aankoopkeuring) bij de dealer bij aanschaf, dit doe ik altijd omdat ik dan weet wat een auto mankeert en natuurlijk zijn staat. Kost wel wat maar dan weet je ook alle informatie tot aan zijn kleinste schroefje.
Heeeeel veel vraagtekens maar hij komt er echt wel dat is 100% zeker de 545, 550 kunnen misschien wel even snel zijn bij een sprintje maar een is toch anders .
Re: BMW M5 kopen
ik zou als ik jou was maar eens gaan informeren wat een nieuwe motor inclusief inbouw gaat kosten. Ik denk dat je rond de 30 K Euro kunt gaan rekenen bij een V10. Als het al niet meer is. Dan zonder bak.
Zekerheid heb je niet. Ja het afschuiven van pijn als er wat kapot gaat als je aankoopgarantie hebt. In Duitsland heb je zeker heel wat meer M wagens. Dan zie je door de bomen helemaal geen bos meer.
Maar tot op ieder boutje alles weten kan niet. Dan weet je niet hoeveel boutjes en electronica onderdelen op een M5 zitten die allemaal spontaan kapot kunnen gaan. Bij de eerste generaties M5 was dát nog te overzien, maar bij de huidige bomvolle electrowinkel is de kans op kapot gaan groter. Zeker als alles met elkaar communiceert.
Je zult met de M5 hoe dan ook tijden gaan ervaren dat je hem kunt schieten. Over kosten nog niet eens te spreken. Als ook BMW de reserves aanspreekt van motoren gaat het snel achteruit. De krachten wat op zo een blok komen zijn enorm en dat werkt zich uit.
Mensen die een M5 nieuw kopen hebben de poen ervoor en malen niet om een motor meer of minder.
Zekerheid heb je niet. Ja het afschuiven van pijn als er wat kapot gaat als je aankoopgarantie hebt. In Duitsland heb je zeker heel wat meer M wagens. Dan zie je door de bomen helemaal geen bos meer.
Maar tot op ieder boutje alles weten kan niet. Dan weet je niet hoeveel boutjes en electronica onderdelen op een M5 zitten die allemaal spontaan kapot kunnen gaan. Bij de eerste generaties M5 was dát nog te overzien, maar bij de huidige bomvolle electrowinkel is de kans op kapot gaan groter. Zeker als alles met elkaar communiceert.
Je zult met de M5 hoe dan ook tijden gaan ervaren dat je hem kunt schieten. Over kosten nog niet eens te spreken. Als ook BMW de reserves aanspreekt van motoren gaat het snel achteruit. De krachten wat op zo een blok komen zijn enorm en dat werkt zich uit.
Mensen die een M5 nieuw kopen hebben de poen ervoor en malen niet om een motor meer of minder.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
- Schmiedmann530
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10
Re: BMW M5 kopen
Met 'tot op het laatste boutje' bedoel ik dit dus niet letterlijk, maar dat ik weet wanneer wat is vervangen,en niet wat alleen op het onderhoudsboekje voorkomt aan algemene onderhoud.
Bij mijn ex 330d had ik gebroken swirlflaps opgelopen en bij de dealer hing het blokje aan het rekje met een prijskaartje van 7000 ex btw . Dus 30.000 euro zal best wel in de buurt zijn idd.
Hoop dat als ik er een heb niet naar de bank hoef voor een lening voor een nieuwe blokje
Bij mijn ex 330d had ik gebroken swirlflaps opgelopen en bij de dealer hing het blokje aan het rekje met een prijskaartje van 7000 ex btw . Dus 30.000 euro zal best wel in de buurt zijn idd.
Hoop dat als ik er een heb niet naar de bank hoef voor een lening voor een nieuwe blokje
- fastfisico
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 10:50
Re: BMW M5 kopen
ik dacht dat een nieuw blok zo'n 22.000 euro is.
Soms moet je dingen gewoon doen, er zijn altijd wel redenen om het niet te doen. Ik heb ook gewoon zo'n ding ( 5) gekocht en er weinig mee gehad.
Ik had er een Audi RS4 op in geruild, dat ook is ook zo'n auto waarvan men zegt dat je die beter ook niet gebruikt moet kopen..... nooit wat mee gehad
Ik had de auto's wel met garantie gekocht bij een betrouwbaar adres, dat rijdt toch wat lekkerder. Ik heb geen zin om met angst rond te rijden of alles wel heel blijft en zo niet wat het dan gaat kosten.
In mijn vorige reply wilde ik niet zeggen dat mijn huidige 545 net zo snel is als mijn m5, hoor. In tegendeel; een M5 is echt een maatje groter dan een 545/550.
Ik heb zeer zeker van genoten, of ik er ooit weer 1 zou kopen... woaa ik weet het niet.... Soms moeten dingen een mooie herinnering blijven....
Soms moet je dingen gewoon doen, er zijn altijd wel redenen om het niet te doen. Ik heb ook gewoon zo'n ding ( 5) gekocht en er weinig mee gehad.
Ik had er een Audi RS4 op in geruild, dat ook is ook zo'n auto waarvan men zegt dat je die beter ook niet gebruikt moet kopen..... nooit wat mee gehad
Ik had de auto's wel met garantie gekocht bij een betrouwbaar adres, dat rijdt toch wat lekkerder. Ik heb geen zin om met angst rond te rijden of alles wel heel blijft en zo niet wat het dan gaat kosten.
In mijn vorige reply wilde ik niet zeggen dat mijn huidige 545 net zo snel is als mijn m5, hoor. In tegendeel; een M5 is echt een maatje groter dan een 545/550.
Ik heb zeer zeker van genoten, of ik er ooit weer 1 zou kopen... woaa ik weet het niet.... Soms moeten dingen een mooie herinnering blijven....
Downsizing..... waar gaat dat heen met BMW.......
- Schmiedmann530
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10
Re: BMW M5 kopen
Kameraad van me heeft pas zijn Audi S6 v10 2007 ingerolen tegen een Audi A7, Deze S6 kon ik voor een mooi prijsje overnemen, maar vond de audi niet echt lekker zitten, de e60 vind ik toch wel wat ruimer.
De A7
De S6
De A7
De S6
Re: BMW M5 kopen
ben al geruime tijd gelukkig bezitter van een mooie zwarte E60 M5 en het onderhoud, dit doe ik allemaal in me eigen werkplaats valt reuze mee, olie is iets duurder, zit ook 9 liter in. Verder zijn de onderdelen wat duurder.
Tot nu toe in 25.000 km alleen 1 kapotte "idle actuator" gehad was een onderdeel van +550 euro, verder alleen normaal onderhoud, olie, filters, remblokken, remschijven en banden.
Het enige waar je wel heeeel erg rekening mee moet houden is de dorstigheid van de M5, gemiddeld 1 op 5 en dat op euro98
Mijn mooie zwarte M5 staat btw te koop op autoscout
Tot nu toe in 25.000 km alleen 1 kapotte "idle actuator" gehad was een onderdeel van +550 euro, verder alleen normaal onderhoud, olie, filters, remblokken, remschijven en banden.
Het enige waar je wel heeeel erg rekening mee moet houden is de dorstigheid van de M5, gemiddeld 1 op 5 en dat op euro98
Mijn mooie zwarte M5 staat btw te koop op autoscout
Re: BMW M5 kopen
Jongens, ik heb van alles gereden in mijn leven, van gti tot subaru555 van 911 tot touareg v10, maar nu rij ik een 6 weken een M5, en laat me een ding duidelijk maken!!! wat een geweldig machine is dat. ze voor je zelf elk jaar een bedrag aan de kant, dan valt het mee met een grote beurt.
- Schmiedmann530
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10
Re: BMW M5 kopen
Mijn droomauto is Jaguar XK R-S, komt pas onder mijn naam als hij belasting vrij word denk ik
Auto die ik puur voor zijn snelheid wil is de nissan GTR.
Auto die ik puur voor zijn snelheid wil is de nissan GTR.
Re: BMW M5 kopen
Zodra jij een grote beurt bij de dealer gaat doen kan je toch wel is van een koude kermis thuis komen kerel, schijven en blokken voor en achter en je zit al tussen de 1500 & 2000 eurie.Fleuren schreef:Jongens, ik heb van alles gereden in mijn leven, van gti tot subaru555 van 911 tot touareg v10, maar nu rij ik een 6 weken een M5, en laat me een ding duidelijk maken!!! wat een geweldig machine is dat. ze voor je zelf elk jaar een bedrag aan de kant, dan valt het mee met een grote beurt.
Als je veel zelf kan valt het onderhoud mee, is een redelijk makkelijke motor om aan de sleutelen. Maar als je volledig afhankelijk bent van de dealer is het een prijzig auto om mee te rijden.
- Schmiedmann530
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10
Re: BMW M5 kopen
Leden,
Ik heb prachtig nieuws .
Baas van een kennis in Duitsland gaat hoogstwaarschijnlijk tussen april en mei voor 2 jaar terug naar Amerika.
Hij beschikt over een BMW M5 van 2007 die hij weg doet.Kleur Sepang bronze individual met wit leder, helemaal hartge 21'' wielen enz net als onderstaande link km stand 32.000:D . Auto beschikt over alle optie's die je maar kan bedenken maar dan ook 'echt' alles. Ik ben echt heel erg benieuwd ga in het weekend naar rosrath (koln) om de auto te bezichtigen
Prijs vind ik een tikje aan de hoge kant omdat ik deze nog moet invoeren. Hij vraagt er 45.000 euro voor.Maar wie weet misschien kunnen we wel iets omlaag pingelen, moet snel even weten hoe ik de BPM kan berekenen iemand een tip?
mocht iemand geïnteresseerd zijn in mijn 530 hoor ik het wel, gaat rond feb. deur uit.
Ik kan echt niet wachten
http://www.m5board.com/vbulletin/e60-m5 ... ronze.html
Ik heb prachtig nieuws .
Baas van een kennis in Duitsland gaat hoogstwaarschijnlijk tussen april en mei voor 2 jaar terug naar Amerika.
Hij beschikt over een BMW M5 van 2007 die hij weg doet.Kleur Sepang bronze individual met wit leder, helemaal hartge 21'' wielen enz net als onderstaande link km stand 32.000:D . Auto beschikt over alle optie's die je maar kan bedenken maar dan ook 'echt' alles. Ik ben echt heel erg benieuwd ga in het weekend naar rosrath (koln) om de auto te bezichtigen
Prijs vind ik een tikje aan de hoge kant omdat ik deze nog moet invoeren. Hij vraagt er 45.000 euro voor.Maar wie weet misschien kunnen we wel iets omlaag pingelen, moet snel even weten hoe ik de BPM kan berekenen iemand een tip?
mocht iemand geïnteresseerd zijn in mijn 530 hoor ik het wel, gaat rond feb. deur uit.
Ik kan echt niet wachten
http://www.m5board.com/vbulletin/e60-m5 ... ronze.html