BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
boink

BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]

Bericht door boink » 19 dec 2012, 13:58

BMW SCANNER 1.40!

Aangezien het vorige topic een ongeorganiseerde bende aan het worden was heb ik besloten een nieuw topic te openen met daarin in de openingspost alle informatie omtrent BMW Scanner 1.40. Het door ons geliefde programma waarmee je bepaalde opties voor niks kan activeren. We zullen ook een lijst gaan bijhouden waar men terecht kan om GRATIS opties aan te laten zetten. We houden van het merk BMW en het forum is ook GRATIS opgericht. Waarom dan geld vragen voor een klein rot vinkje?

Waar kan je terecht in jouw omgeving om bepaalde opties aan te zetten? ( Let op, dit is wel op eigen risico. Noch ik, noch de bezitter van BMW Scanner 1.40 is verantwoordelijk voor zijn gedane acties. Alles gebeurd op vrijwillige basis. De kans dat er iets fout gaat is minimaal, maar mocht er iets fout gaan dan is dat de autoeigenaar zijn eigen verantwoordelijkheid! ) BMW Scanner 1.40 is alleen geschikt voor de volgende chassis:
E38(7') E39(5') E46(3') E53(X5) E83(X3) E85(Z4)

Wil jij in de lijst toegevoegd worden reply dan op dit topic op de volgende manier:
Zuid-Holland, Delft, Boink – BMW Scanner 1.40, INPA
Zo is het duidelijk voor men waar het in de buurt is en in welke provincie het ligt.

Wil je het zelf proberen? Dat kan natuurlijk ook. Bestel dan op ebay.com. Zoek hierbij op bmw scanner 1.40. Sorteer daarna op price + shipping: lowest First. De Goedkoopste gaan weg voor rond de 45$. Omgerekend zo’n 35 euro. Op http://www.xcar360.com/bmw-scanner-1-4- ... -tool.html Kun je hem voor 34$ dollar bestellen. Omgerekend zo’n 22 euro. In beide gevallen geen geld voor het plezier wat je ervan hebt! Voor de oudere modellen heb je een ronde stekker. Deze zijn ook op ebay te vinden voor 10$ ongeveer.

Waar kan ik terecht voor het inschakelen van functies?
Kijk op deze kaart waar voor jou de dichtstbijzijnde locatie is!
http://goo.gl/maps/dEIU1

Tips:- Ben je lang bezig met uitlezen en programmeren leg je auto dan aan een acculader. Het programmeren vreet veel stroom!
- Zorg dat de kabel goed ligt en er niets kan gebeuren met de aansluitingen. Niets zo vervelend als die tijdens het programmeren ontkoppeld wordt. Gevolgen weet ik niet maar denk niet dat de computer het leuk vind.
- Bij sommige auto’s zit de OBD aansluiting onder het stuur. Bij anderen in het motorcompartiment. Werkt de aansluiting onder het stuur maar beperkt dan moet je degene onder de motorkap hebben.
- OBD1 + OBDII overgang. OBD2 leest alleen DME, OBDI leest gewoon alles
- Afbreken tijdens programmeren kan leiden tot een corrupte eeprom. Met wat geluk kun je overschrijven, anders dealer. DME eeprom error is meestal einde verhaal, ritje dealer.
- Houdt er rekening mee dat 2 van de 5 kabels uit China defect zijn.
- Software zijn kopieén van PA Soft. Deze zijn dus aangepast om met deze kabel te werken. De originele software gaat niet werken, ook niet proberen.
- Je kunt NIET de kilometerstand in je IKE wijzigen bij wagens > 1998. Vanaf dat jaar is er een write once chip geplaatst. In nieuwe IKE kun je wel de stand zetten. maar dat doet de dealer meestal.
- Kilometerstanden in LCM worden automatisch overgenomen vanuit IKE en EWS.

BMW Scanner op Windows 7
Om het programma op Windows 7 64 bit te laten werken het volgende doen: FTDI stuurprogramma versie 2.8.14.0 installeren, zit al standaard in windows. En vervolgens het programma in compabiliteitsmodus voor xp servicepack 2 zetten!

Bijgevoegd een aantal screenshots van mogelijke opties. Heb je nog vragen, stel deze dan. Er is altijd wel iemand die je vraag kan beantwoorden. Vragen zullen ook verzameld worden in de openingspost met het juiste antwoord erbij voor de overzichtelijkheid! Kijk dus eerst of je vraag niet eerder gesteld is. Zo kunnen we een goede databank maken over BMW Scanner 1.40!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vragen:
Hoe kan ik bepaalde opties activeren?
Druk twee keer op de bepaalde module, in dit geval de LCM module voor de lichten. Druk vervolgens op coding data en vervolgens op reprogram. Het scherm met de vinkjes komt nu tevoorschijn waar je je opties kan activeren of deactiveren. Ben je klaar, druk dan op write. De opties worden in de computer van de BMW weggeschreven. Vaak werken de opties meteen, maar mocht dit niet het geval zijn sluit de auto dan af en open hem opnieuw.
Wat gebeurt er bij het inschakelen van EU lights?
De lampen gaan dan uit wanneer je je auto uitschakelt ongeacht hij op de lichten aan stand staat. Ideaal dus als je altijd met je lichten aan rijdt.
Mijn EWS of IKE module is vervangen, kan ik de kilometerstand rechttrekken?
Ja, dit kan door middel van de EWS module aan te klikken en bij reprogramming de gewenste optie te selecteren.
Laatst gewijzigd door boink op 19 dec 2012, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Quadrantz

Re: BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]

Bericht door Quadrantz » 19 dec 2012, 14:49

NVT ivm verkoop E46 (voor m'n E61 gebruik ik andere software/interface)
Laatst gewijzigd door Quadrantz op 28 mar 2016, 16:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Marcel RSD

Bericht door Marcel RSD » 19 dec 2012, 15:02

Dit heb ik ook al eerder gevraagd
viewtopic.php?f=110&t=19189&hilit=+diagnose

Maar werd helaas afgewezen.

En waarom alleen BMW scanner ? Nee, eerder een algemeen diagnose topic en daar de diverse applicaties in vermelden.

Ik gebruik geen BMWscanner, te beperkt.
Maar daar heb ik wel INPA, DIS, Progman en Navcoder voor in de plaats.

En binnen E46 is er ook al een "Programming voor dummy's"

Dus er moet gewoon een nieuw Diagnose forum opgetuigd worden, niet type gerelateerd. zoekt ook veel makkelijker.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

boink

Bericht door boink » 19 dec 2012, 15:14

Quadrantz schreef:Zuid-Holland, Zoetermeer, Joost (Quadrantz), BMW Scanner 1.40, INPA

:)
Toegevoegd!
Marcel RSD schreef:Dit heb ik ook al eerder gevraagd
viewtopic.php?f=110&t=19189&hilit=+diagnose

Maar werd helaas afgewezen.

En waarom alleen BMW scanner ? Nee, eerder een algemeen diagnose topic en daar de diverse applicaties in vermelden.

Ik gebruik geen BMWscanner, te beperkt.
Maar daar heb ik wel INPA, DIS, Progman en Navcoder voor in de plaats.

En binnen E46 is er ook al een "Programming voor dummy's"

Dus er moet gewoon een nieuw Diagnose forum opgetuigd worden, niet type gerelateerd. zoekt ook veel makkelijker.
Daar ben ik ook voorstander voor. Waarom alleen BMW Scanner in dit geval? Omdat hier de "newbies" op het gebied van programmeren niet om de oren wordt geveegd als ze weer eens een "domme" vraag stellen. Ga je een algemeen topic opzetten dan zijn de ervaren mensen altijd onaardig tegen de nieuwelingen. Ook al stellen ze de derde keer een zelfde vraag. IEdereen moet het leren. De een zoekt het zelf graag uit de ander gaat het wiel niet nog een keer uitvinden. :)

Daarom een apart diagnose forum met daarbij aparte topics voor de verschillende software lijkt me een beter idee :)

Marcel RSD

Bericht door Marcel RSD » 19 dec 2012, 15:28

Lijkt mij idd de oplossing. Een ieder met welk type dan ook kan daar zoeken en posten. Blijft ook alles bij elkaar en heb je de minste vervuiling.

Dus; regelen maar.
Showroom:

Mods:
- Evolve IATS relocate

Vinnie_86

Bericht door Vinnie_86 » 19 dec 2012, 15:33

Utrecht, Houten, Vincent (Vinnie_86), BMW Scanner 1.40. (obd2)(later ook andere programma's en voor mensen langer lid van BP zijn dan een half jaar)
Laatst gewijzigd door Vinnie_86 op 19 dec 2012, 15:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Van 0 naar bekeuring in minder dan 10sec.

E46 320td compact 180pk 431nm.

Marcel RSD

Bericht door Marcel RSD » 19 dec 2012, 15:36

Enkele opmerkingen:

OBD1 + OBDII overgang
OBD2 leest alleen DME, OBDI leest gewoon alles

Afbreken tijdens programmeren kan leiden tot een corrupte eeprom. Met wat geluk kun je overschrijven, anders dealer. DME eeprom error is meestal einde verhaal, ritje dealer.

Houdt er rekening mee dat 2 van de 5 kabels uit China defect zijn.

Software zijn kopieén van PA Soft. Deze zijn dus aangepast om met deze kabel te werken. De originele software gaat niet werken, ook niet proberen.

je kunt NIET de kilometerstand in je IKE wijzigen bij wagens > 1998. Vanaf dat jaar is er een write once chip geplaatst. In nieuwe IKE kun je wel de stand zetten. maar dat doet de dealer meestal.

Kilometerstanden in LCM worden automatisch overgenomen vanuit IKE en EWS.
Showroom:

Mods:
- Evolve IATS relocate

Marcel RSD

Bericht door Marcel RSD » 19 dec 2012, 15:44

Je mag mij er wel bij zetten
Roosendaal, alles muv BMWscanner. En ook voor VW, Audi, Skoda en Seat.
Vanaf € 10 (afhankelijk wat de wensen zijn)
Showroom:

Mods:
- Evolve IATS relocate

boink

Bericht door boink » 19 dec 2012, 15:47

Marcel RSD schreef:Enkele opmerkingen:

OBD1 + OBDII overgang
OBD2 leest alleen DME, OBDI leest gewoon alles

Afbreken tijdens programmeren kan leiden tot een corrupte eeprom. Met wat geluk kun je overschrijven, anders dealer. DME eeprom error is meestal einde verhaal, ritje dealer.

Houdt er rekening mee dat 2 van de 5 kabels uit China defect zijn.

Software zijn kopieén van PA Soft. Deze zijn dus aangepast om met deze kabel te werken. De originele software gaat niet werken, ook niet proberen.

je kunt NIET de kilometerstand in je IKE wijzigen bij wagens > 1998. Vanaf dat jaar is er een write once chip geplaatst. In nieuwe IKE kun je wel de stand zetten. maar dat doet de dealer meestal.

Kilometerstanden in LCM worden automatisch overgenomen vanuit IKE en EWS.

Ik zet ze erbij! :)

Auke

Bericht door Auke » 19 dec 2012, 16:29

Auke uit Arnhem met de volgende softwarepakketten en kabels.
- BMW Scanner
- INPA, DIS, Navcoder, NSCExpert, Progman
- etc.

kotje

Bericht door kotje » 19 dec 2012, 16:36

ik zou ook graag willen als iemand wat aan de auto doet dat die duidelijk kan vertellen aan ons.

heel erg bedankt Boink

gr

kotje

Stijntje

Bericht door Stijntje » 19 dec 2012, 17:01

Bij mij kun je ook terecht als je iets wil instellen met scanner.

Ik heb een OBD 1 en 2 stekker laptop software.

Ik woon in Oss

boink

Bericht door boink » 19 dec 2012, 22:25

Alles geupdate :)

BMWe46Mike

Bericht door BMWe46Mike » 20 dec 2012, 08:39

Zet mij er ook maar bij:

Noord-Holland, Hilversum, BMWe46Mike – BMW Scanner 1.40

Florish

Bericht door Florish » 20 dec 2012, 10:54

Ik wil ook zo'n scanner aanschaffen, mijn 330i (afkomstig duitsland) komt uit 2000. dus ik neem aan met de ronde stekker ? Ik zat op ebay te kijken (zoals beschreven in de TS ) maar ik kan geen scanner met ronde stekker vinden ? jaa voor 180+ Dollar...
Before: E46 330i sedan individual
Current: E83 X3 3.0si M-Sport

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”