Aangezien het vorige topic een ongeorganiseerde bende aan het worden was heb ik besloten een nieuw topic te openen met daarin in de openingspost alle informatie omtrent BMW Scanner 1.40. Het door ons geliefde programma waarmee je bepaalde opties voor niks kan activeren. We zullen ook een lijst gaan bijhouden waar men terecht kan om GRATIS opties aan te laten zetten. We houden van het merk BMW en het forum is ook GRATIS opgericht. Waarom dan geld vragen voor een klein rot vinkje?
Waar kan je terecht in jouw omgeving om bepaalde opties aan te zetten? ( Let op, dit is wel op eigen risico. Noch ik, noch de bezitter van BMW Scanner 1.40 is verantwoordelijk voor zijn gedane acties. Alles gebeurd op vrijwillige basis. De kans dat er iets fout gaat is minimaal, maar mocht er iets fout gaan dan is dat de autoeigenaar zijn eigen verantwoordelijkheid! ) BMW Scanner 1.40 is alleen geschikt voor de volgende chassis:
Wil jij in de lijst toegevoegd worden reply dan op dit topic op de volgende manier:
Zuid-Holland, Delft, Boink – BMW Scanner 1.40, INPA
Zo is het duidelijk voor men waar het in de buurt is en in welke provincie het ligt.
Wil je het zelf proberen? Dat kan natuurlijk ook. Bestel dan op ebay.com. Zoek hierbij op bmw scanner 1.40. Sorteer daarna op price + shipping: lowest First. De Goedkoopste gaan weg voor rond de 45$. Omgerekend zo’n 35 euro. Op http://www.xcar360.com/bmw-scanner-1-4- ... -tool.html Kun je hem voor 34$ dollar bestellen. Omgerekend zo’n 22 euro. In beide gevallen geen geld voor het plezier wat je ervan hebt! Voor de oudere modellen heb je een ronde stekker. Deze zijn ook op ebay te vinden voor 10$ ongeveer.
Waar kan ik terecht voor het inschakelen van functies?
Kijk op deze kaart waar voor jou de dichtstbijzijnde locatie is!
http://goo.gl/maps/dEIU1
Tips:- Ben je lang bezig met uitlezen en programmeren leg je auto dan aan een acculader. Het programmeren vreet veel stroom!
- Zorg dat de kabel goed ligt en er niets kan gebeuren met de aansluitingen. Niets zo vervelend als die tijdens het programmeren ontkoppeld wordt. Gevolgen weet ik niet maar denk niet dat de computer het leuk vind.
- Bij sommige auto’s zit de OBD aansluiting onder het stuur. Bij anderen in het motorcompartiment. Werkt de aansluiting onder het stuur maar beperkt dan moet je degene onder de motorkap hebben.
- OBD1 + OBDII overgang. OBD2 leest alleen DME, OBDI leest gewoon alles
- Afbreken tijdens programmeren kan leiden tot een corrupte eeprom. Met wat geluk kun je overschrijven, anders dealer. DME eeprom error is meestal einde verhaal, ritje dealer.
- Houdt er rekening mee dat 2 van de 5 kabels uit China defect zijn.
- Software zijn kopieén van PA Soft. Deze zijn dus aangepast om met deze kabel te werken. De originele software gaat niet werken, ook niet proberen.
- Je kunt NIET de kilometerstand in je IKE wijzigen bij wagens > 1998. Vanaf dat jaar is er een write once chip geplaatst. In nieuwe IKE kun je wel de stand zetten. maar dat doet de dealer meestal.
- Kilometerstanden in LCM worden automatisch overgenomen vanuit IKE en EWS.
BMW Scanner op Windows 7
Om het programma op Windows 7 64 bit te laten werken het volgende doen: FTDI stuurprogramma versie 2.8.14.0 installeren, zit al standaard in windows. En vervolgens het programma in compabiliteitsmodus voor xp servicepack 2 zetten!
Bijgevoegd een aantal screenshots van mogelijke opties. Heb je nog vragen, stel deze dan. Er is altijd wel iemand die je vraag kan beantwoorden. Vragen zullen ook verzameld worden in de openingspost met het juiste antwoord erbij voor de overzichtelijkheid! Kijk dus eerst of je vraag niet eerder gesteld is. Zo kunnen we een goede databank maken over BMW Scanner 1.40!
Vragen:
Hoe kan ik bepaalde opties activeren?
Druk twee keer op de bepaalde module, in dit geval de LCM module voor de lichten. Druk vervolgens op coding data en vervolgens op reprogram. Het scherm met de vinkjes komt nu tevoorschijn waar je je opties kan activeren of deactiveren. Ben je klaar, druk dan op write. De opties worden in de computer van de BMW weggeschreven. Vaak werken de opties meteen, maar mocht dit niet het geval zijn sluit de auto dan af en open hem opnieuw.
Wat gebeurt er bij het inschakelen van EU lights?
De lampen gaan dan uit wanneer je je auto uitschakelt ongeacht hij op de lichten aan stand staat. Ideaal dus als je altijd met je lichten aan rijdt.
Mijn EWS of IKE module is vervangen, kan ik de kilometerstand rechttrekken?
Ja, dit kan door middel van de EWS module aan te klikken en bij reprogramming de gewenste optie te selecteren.