Bob's E36 Sedan - "End of Story"

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
BimmerBob

Re: Bob's E36 Sedan - OEM M-Tech achterbumper + Nieuwe armst

Bericht door BimmerBob » 09 jan 2013, 02:17

Hier nog een foto serie uit november van de wagen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De auto was voor mij zo goed als af, ik wilde de wagen enkel nog wegbrengen om de achterbumper bij te maken en verder netjes onderhouden. Vervolgens wilde ik wat geld sparen om de auto in maart-april te koop te zetten en daarna een BMW E36 325 of 328 cabriolet te halen.

Het mocht niet baten :nee: :'( :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik reed deze S bocht met de toegestane snelheid bergopwaarts, en bij het insturen van de bocht heb ik waarschijnlijk te fel gas gegeven, waardoor de auto achter uitbrak. Ik kende de auto wel (ook met uitbreken) maar deze keer was het anders, normaal brak die uit en corrigeerde die zich vrij rap door een gebrek aan power, deze keer bleef die uitbreken, en ik moest handelen anders zou ik waarschijnlijk een lantaarnpaal in vliegen. Ik druk dus in een reflex op de rem (alles wat ik nooit had moeten doen), en trek het stuur de andere kant op...vanaf daar was het helemaal een drama, ik had al geen grip, maar toen was ik hem helemaal kwijt, de auto trekt de andere kant op, en trekt zichzelf door de snelle verschuiving van gewicht de andere kant op, en knalt een lantaarnpaal omver(hoe ironisch :emo: ) en de behuizing van een stroomkastje. Volgens mij had ik de duivel weer een keer op de achterbank :emo:

Ik kreeg de deuren niet meer open, en moest aan de andere kant uitstappen, ik had wat foto's gemaakt en ging er vanuit dat die total los was. Na de foto's bekeken te hebben had ik de hoop dat het enkel de dwarsbalk was, en dat de rest in tact was. Nadat de auto door het takelbedrijf bij mijn schoonvader afgezet werd, zakte me de moed al vrij snel in de schoenen :| De carroserie is zo krom als een hoepel, de dwarsbalk is gescheurd, de kokerbalk tussen de deuren is zo krom als een hoepel(en daar hing vanaf of die gemaakt kon worden of niet), het dak is licht krom, aan de niet beschadigde kant... kan ik nu mijn vinger tussen de deuren steken (1cm). k*t! Het is dus nu écht voorbij, heb nog gekeken voor een schade wagen, precies zoals deze die misschien een schade had, waarvoor deze als donor kon dienen, maar die was er niet.

Jammer dat de carroserrie zo beschadigd is, maar er zitten nog superveel goede onderdelen op de auto, de auto had 2 jaar apk, omdat die van te voren nog TUV gekeurd is door mijn vader (woont in duitsland), hiervoor is veel vervangen en de auto kwam zonder gebreken door de tuv. Ik heb dus nog voor honderden euro's rekeningen bij de auto( die sinds Januari op de auto zitten, en dan heeft die ook nog 4 maanden stil gestaan in de garage, omdat ik mijn rijbewijs nog niet had), motor loopt nog goed, electra doet het nog, versnellingsbak is normaal, interieur is perfect, enkel de schokbreker voor is verder nog kapot.

Aanstaande vrijdag komen 2 heren kijken om het wrak eventueel over te kopen, mits dit bod redelijk is ga ik hiermee akkoord, omdat ik binnenkort weinig tijd heb om de wagen zelf in onderdelen te verkopen. Echter als ik geen redelijk bod krijg op het wrak, dan zoek ik of iemand anders ervoor, of ik probeer met deze heren overeen te komen dat ik tegen provisie een plekje in hun loods krijg om de auto te demonteren.

Daarnaast ben ik nu flink aan het sparen voor een E36 318i cabrio, de 325's en 328's ben ik vanaf omdat ik mijn bijna 3 schadevrije jaren kwijt ben. Ik spaar wel wat langer door en wil dan een hele mooie cabrio uit Duitsland halen (over het algemeen beter onderhouden) en dan het liefst een Zwarte met een beige interieur en lekker in de opties, of een estoril blauwe met zwart, beige of grijs interieur (Geen idee of het dat geeft op een 4 cil).

kortom- voorlopig end of story - flink k*t- life is a bitch, just smile back- flink sparen en op naar een nette caab
:amen:

BimmerBob

Re: Bob's E36 Sedan - "End of Story"

Bericht door BimmerBob » 09 jan 2013, 02:28

Heb wel nog een leuk cabrio filmpje gevonden, voor de liefhebbers :)
Laatst gewijzigd door Rene08 op 09 jan 2013, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Youtube film ingesloten

bmw brian

Bericht door bmw brian » 09 jan 2013, 08:09

damm heftig verhaal denk je je auto te kenne niet dus balen was een mooie wagen man veel succes met verkopen en sparen voor de volgen de bimmer gr
Mijn 318I '91
Afbeelding
BMW pure sweedness

Mr._T-Rex

Bericht door Mr._T-Rex » 09 jan 2013, 08:46

ah, dat is balen bob!
Succes met de zoektocht voor een vervanger.

Hoezo ben je nu je schadevrije jaren kwijt? Vanwege de schade aan de lantaarnpaal enzo?
'05 M3 CS coupé - Showroom
'01 530i touring - daily

'02 330i M-tech II sedan - Sold
'95 328i M-tech coupé - Sold

BMW316TI

Bericht door BMW316TI » 09 jan 2013, 08:55

Pffff dát is K*T! Zonde man, was een hele mooie wagen... Maar denk niet dat je de eerste bent die zò een einde aan zn bmw gemaakt heeft hoor... Ik rij nu een half jaar bmw en moet zeggen dat ik nog lang niet zo hard door bochten en rotondes durf te gaan als ik met mijn vorige hyundai coupe deed. Die auto deed altijd hetzelfde, namelijk ondersturen bij nat wegdek iets meer dan bij droog wegdek, maar de bmw met achterwielaandrijving én z'n zwaardere gewicht zit vol met verrasingen. Ik zie op de foto dat het wegdek nat was, als je dan eenmaal gaat moet je veel geluk hebben. Balen man, hoop dat je snel weer iets nieuws vind!
Geld moet rollen, en wat rolt er nu beter dan een BMW?

DeTonny

Bericht door DeTonny » 09 jan 2013, 09:14

Balen man, sh** happens. Maar waarom inderdaad je schadevrije jaren weg? Toch nog een auto geraakt in de drift?

BMW316TI

Bericht door BMW316TI » 09 jan 2013, 09:20

Ik vermoed dat de lantaarnpaal en het stroomkastje vergoed worden door de verzekering... Dat is waarom mensen vaak doorrijden na het aanrijden van gemeentegoed, je wilt niet weten wat zo`n paal kost :bang:
Geld moet rollen, en wat rolt er nu beter dan een BMW?

BimmerBob

Bericht door BimmerBob » 09 jan 2013, 11:20

Bedankt voor jullie medeleven, en inderdaad iik vermoed mij schadevrije jaren kwijt te zijn aan de vergoeding van de lantaarnpaal en de behuizing van een stroomkast, het schijnt nogal duur te zijn. Natuurlijk niet duurder als in een bmw m3 klappen, maar dat maakt voor de schadevrije jaren niks uit.

Het probleem met deze weg is dat er boomwortels onder lopen, die ervoor zorgen dat de weg vrij hobbelig is, de hobbeligheid en het natte wegdek hebben denk ik ervoor gezorgd dat de auto in zo'n heftige slip raakte.
De week daarvoor schijnt aan de andere kant van de weg ook iemand zijn auto total loss gereden te hebben op een lantaarnpaal na een slip.

Wegrijden was nogal aso, want mensen hadden me zien vliegen èn het is bij mijn moeder om de hoek.

BMW Clubsport

Bericht door BMW Clubsport » 09 jan 2013, 11:26

Owhshit kerel,

Dat ziet er inderdaad erger uit dan ik verwacht had!
Zelf niks eraan over gehouden?

Tot vrijdag.

BimmerBob

Bericht door BimmerBob » 09 jan 2013, 11:47

Nee ik zelf heb niks, meer geluk als verstand zullen we maar zeggen.
Het frame kun je weggooien ja haha, maar voor onderdelen is die eigenlijk nog prima, de meeste dingen zijn intact.

tot vrijdag.

318isloco

Bericht door 318isloco » 09 jan 2013, 12:10

Wow dit is wel heel heftig! zonde van je auto man. Sterkte ermee!

Ramon 325 Vanos

Bericht door Ramon 325 Vanos » 09 jan 2013, 17:24

Boh echt klote man.
Is echt jammer van je wagen.
Sterkte en veel sucses met je zoektocht na een leuker vervanger

AtlasTelamon

Bericht door AtlasTelamon » 09 jan 2013, 18:02

Ik zou pogen om de gemeente (gedeeltelijk) aansprakelijk te stellen als die boomwortels duidelijk zijn. Is ook zo gebeurd bij die motorrijder die onlangs is overleden door dit soort hobbels en gebrek aan grip.

Spaar lekker door en opnieuw beginnen. sh** happens. Laat het los. Klote wegdek, nattigheid en een S-bocht omhoog.... niets om je voor te schamen.

BimmerBob

Bericht door BimmerBob » 09 jan 2013, 18:39

Bedankt voor het medeleven mannen, ik heb erover gedacht om de gemeente aansprakelijk te stellen, zeker omdat de week van te voren iemand aan de andere kant van de weg zijn auto total loss op een lantaarnpaal reed... En op die weg zowiezo veel ongelukken gebeuren... Het probleem is alleen dat ik de auto vlak voor taxatie kapot gereden heb, en ik dus nietmmeerkan aaantonen dat mijn auto in bijzondere staat verkeerde en beduidend meer waard was dan de dagwaarde. Dan heb ik de proceskosten, de advocaatkosten en het risico dat ik het proces verlies en dat voor 600 Euro dagwaarde, ja mijn schadevrije jaren zou ik terug kunnen winnen... Dat zou het opzich wel nog waard zijn.

PJ-328i

Bericht door PJ-328i » 09 jan 2013, 20:36

he bob, egt zonde van je mooie bimmer... heb je al een nieuwe bimmer op het oog of dat nog niet?
suc6 met je dode bimmer en je toekomstige nieuwe.

Gesloten

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”