530d slecht starten met koude
-
530d slecht starten met koude
ik heb iets vreemds met deze koude. 's morgen zie ik gloei spiraal bij starten. Hij wil dan niet aanslaan. Na meerdere keren behoorlijk doorstarten slaat hij ineens aan. Hij loopt dan direct goed, geen gehaper oid
Wanneer de bmw de hele dag heeft stilgestaan dan zie ik geen gloeispiraal, maar hij start dan direct. Dus zonder voorgloeien.
wat kan de oorzaak zijn ?
Wanneer de bmw de hele dag heeft stilgestaan dan zie ik geen gloeispiraal, maar hij start dan direct. Dus zonder voorgloeien.
wat kan de oorzaak zijn ?
Re: 530d slecht starten met koude
lampje Gloeispiraal gaat alleen aan bij vriestemp. Zoveel te lager de temp zoveel te langer hij voorgloeit.
Wat niet wil zeggen dat hij niet voorgloeit bij hogere temp, alleen het lampkje gaat dan niet aan.
Mijn wagen had vroeger ook problemen met starten bij heel koude temp, maar dan draaide hij ook onregelmatig de eerste seconden. Oorzaak was dat 5 van de 6 gloeibougies niet meer werkte.
Wat niet wil zeggen dat hij niet voorgloeit bij hogere temp, alleen het lampkje gaat dan niet aan.
Mijn wagen had vroeger ook problemen met starten bij heel koude temp, maar dan draaide hij ook onregelmatig de eerste seconden. Oorzaak was dat 5 van de 6 gloeibougies niet meer werkte.
525d E61 2007 pre-LCI
Hij gloeit maximaal 2.8 seconden (bij -25 graden). Hij gloeit inderdaad altijd alleen zo kort en onder de 0 graden laat hij het niet zien.
Misschien zijn je gloeipluggen op hun eind. Laat je geen nieuw gloeirelais aansmeren want die heeft E60 niet (control module). Wordt nl. met PWM aangestuurd.
Misschien zijn je gloeipluggen op hun eind. Laat je geen nieuw gloeirelais aansmeren want die heeft E60 niet (control module). Wordt nl. met PWM aangestuurd.
F10 N57N
-
6 nieuwe gloeistiften worden gemonteerd à 19,35 euro per stuk en uurtje of twee werk. Universeel bedrijf. Daarna is starten weer probleemloos. BMW dealer zei ook module kapot maar dat geloof ik niet zo 1,2,3.
Kom er wel achter dat de BMW dealer torenhoge prijzen vraagt
Kom er wel achter dat de BMW dealer torenhoge prijzen vraagt
- lekkerwijf1
Vervang ook meteen het gloeirelais.
De hele inlaat moet er nml van af om de bougies te vervangen maar deze gaan ook vaak kapot.
IK zou deze zeker laten vervangen strax heb je alleen de gloeistiften vervangen en helpt het nog niet.... dan zul je alsnog het relais moeten vervangen en moet de inlaat er weer af.
De hele inlaat moet er nml van af om de bougies te vervangen maar deze gaan ook vaak kapot.
IK zou deze zeker laten vervangen strax heb je alleen de gloeistiften vervangen en helpt het nog niet.... dan zul je alsnog het relais moeten vervangen en moet de inlaat er weer af.
Die module word wel eens relais genoemd maar is idd geen echter relais. Gaad wel degelijk stuk wegens slecht plaatsing, olie in de module zou de oorzaak zijn.Lowkey schreef: Laat je geen nieuw gloeirelais aansmeren want die heeft E60 niet (control module). Wordt nl. met PWM aangestuurd.
525d E61 2007 pre-LCI
-
ik heb stekkers nagelopen en hij start weer stukken beter.
ik weet niet of ik ook nog de foutmelding van de defecte gloeibougies heb. zie ik pas bij uitlezen
ik weet niet of ik ook nog de foutmelding van de defecte gloeibougies heb. zie ik pas bij uitlezen
-
Wat bedoel je precies met stekkers nagelopen? Heb je om dat te kunnen doen ook inlaatspruitstuk moeten demonteren??
-
nee, snap het ook niet maar gewoon heen en weer bewogen (met spastisch handje). Ik hoopte dat evt oxidatie / slecht contact zou verdwijnen en hij start nu weer normaal. Heel vreemd maar waar