Ruiten helemaal open 's morgens..

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Bmw 525 Berline

Ruiten helemaal open 's morgens..

Bericht door Bmw 525 Berline » 18 jan 2013, 21:41

Jongens.. ik weet echt niet wat het is maar onlangs toen ik opstond stonden AL MEN RUITEN omlaag!!!! Eerst dacht ik mss ingebroken in de auto dus kapotgeslagen ofzo maar het was niet zo.. .

Ben het al gewoon dat men koffer regelmatig vanzelf openspringt en dan nu ook nog dit!!! :gek: :whistle: :s

Heb echt geluk gehad dat het niet de hele nacht gesneeuwd heeft ofzo of HARD GEREGEND!!! Want dan had ik echt problemen!!

Heeft iemand deze probleem ook mss en aan wat zou het kunnen liggen???

Alleen serieuze reacties graag,

Dank u,

BMW318I

Re: Ruiten helemaal open 's morgens..

Bericht door BMW318I » 18 jan 2013, 23:12

Gaat het hier om een pre of een facelift ? kan het de probleem de afstandsbediening niet zijn.
ik zal de accupool voor paar minuten loshalen dat de geheugen reset en daarna alle foutcodes wegwissen.

heb je misschien nog een sleutel reserve misschien dat die gekneld zit ergens dat die signaal verstuurd ?
BMW Bayerische Motoren Werke

tom_il

Bericht door tom_il » 18 jan 2013, 23:18

Denk ook dat het je sleutel is. Ben dit probleem nog nooit tegengekomen op een van de fora.
525d E61 2007 pre-LCI

Bmw 525 Berline

Bericht door Bmw 525 Berline » 19 jan 2013, 00:37

BMW318I schreef:Gaat het hier om een pre of een facelift ?
Facelift dus een E60.
BMW318I schreef:kan het de probleem de afstandsbediening niet zijn.
Ik twijfel er toch hard aan want ik kom echt bijna niet meer aan de sleutel éénmaal ik in huis ben.. . Dus het is niet dat het ergens zit ofzo dat iets(tenzij een spook..) tegen de knop kan drukken ofzo he.. .
BMW318I schreef:ik zal de accupool voor paar minuten loshalen dat de geheugen reset en daarna alle foutcodes wegwissen.
Dat is nog zoiets.. heb het onlangs aan een BMW garage gevraagd en 'zomaar loskoppelen' helpt niet.. je moet de '+' en de '-' pool HELEMAAL loskoppelen.. dan zorgen dat die GEKNELD zitten tegen mekaar dus mekaar GOED raken(bijv. met de knijptang van een startkabel).. en dat moet je dan ZEKER een DIK HALF UUR zo laten.. . Dan reset je de foutmeldingen die 'te wissen' zijn.. ,want denk niet dat je met dat ALLES wegkrijgt hé.. .

Heb dit onlangs geprobeerd en heb serieus wat gesukkeld en de eindresultaat was er nog niet.. heb het niet zo kunnen krijgen dat de '+' en de '-' pool mekaar konden raken.. dus heb het maar terug aangesloten zonder de gewenste resultaat.
BMW318I schreef:heb je misschien nog een sleutel reserve misschien dat die gekneld zit ergens dat die signaal verstuurd ?
tom_il schreef:Denk ook dat het je sleutel is. Ben dit probleem nog nooit tegengekomen op een van de fora.
Ik heb nog een reservesleutel in huis 'in bereik van de auto' maar die zit ook in zo'n plaats dat er onmogelijk tegen gedrukt kan worden... . Kijk neem nu dat jij je reservesleutel op de kast legt.. zeg me dan toch niet dat daarvan zo'n dingen kunnen gebeuren hé.. ??

Weet het ook niet meer hoor.. echt rare dingen en eerlijk gezegd ECHT NIET FIJN.. ook als ik ga trainen moet ik regelmatig eens uit de raam kijken of men koffer wel niet weer opengesprongen is want als het hevig moest regenen dan ben ik de klos natuurlijk!!! :s:s:s

tom_il

Bericht door tom_il » 19 jan 2013, 09:15

Berline je heb een pre-Facelift. In 2007 kreeg de E60 een facelift.

2 polen loskoppen en tegenelkaar houden is bullshit. Loskoppelen van de batterij (één pool is genoeg) gaat trouwens niet helpen dit is geen rommel. 2 polen worden tegen elkaar gehouden om condensators te ontlaten, dit zou misschien kunnen in één of ander speeltje maar niet in deze wagens.

Waren je deuren open ?

Is niet mogelijk dat wanneer je naar de wagen loopte het knopje ingedrukt bleef ?
ik zou mij er geen zorgen over maakte tenzij het opnieuw gebeurt.

Waaromr gebruikt je niet een tijdje je reservesleutel ? Kan een probleem met je sleutel zijn. En steek hem een tijdje in een doosje zodat je zeker niet op het knopje kan drukken.
Simple dingen die je kan doen om te achterhalen wat het zou kunnen zijn.
525d E61 2007 pre-LCI

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 19 jan 2013, 13:19

Bij de E46 kan de GM5 module voor gelijke problemen zorgen, ik weet echter niet of de E6x die ook heeft....
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

Bmw 525 Berline

Bericht door Bmw 525 Berline » 19 jan 2013, 20:09

tom_il schreef:Berline je heb een pre-Facelift. In 2007 kreeg de E60 een facelift.
Ok thx!! Goed om te weten! Mijne is van 2004.
tom_il schreef:2 polen loskoppen en tegenelkaar houden is bullshit.
Kijk Tommetje.. ik apprecieër dat je wilt helpen maar.. dit komt wel van iemand die.. AL ZEKER 20 JAAR aan NIETS ANDERS dan BMW werkt in een garage(eigen zaak trouwens) en dit.. van 8u 'S MORGENS TOT SOMS 21U!!!!!! Ik weet het niet hoor... .
tom_il schreef:Loskoppelen van de batterij (één pool is genoeg) gaat trouwens niet helpen dit is geen rommel.
Tja.. ik kan het altijd proberen hé.. wat heb ik te verliezen?? Hoe lang zou ik 1 pool ontkoppeld laten dan??
tom_il schreef:2 polen worden tegen elkaar gehouden om condensators te ontlaten, dit zou misschien kunnen in één of ander speeltje maar niet in deze wagens.
Eerlijk?? Waar haal jij je kennis vandaan?? Is het puur van fora of.. ben je garagist ofzo??
tom_il schreef:Waren je deuren open ?
Eerlijk gezegd ik was zo in shock dat ik daar niet op gelet had maar ik dacht die op slot waren.. .
tom_il schreef:Is niet mogelijk dat wanneer je naar de wagen loopte het knopje ingedrukt bleef ?
Neen.. want die waren echt lang open ik zag het aan hoe koud het binnen in de auto was en er was ook al wat ijs op de deur enzo.. .
tom_il schreef:ik zou mij er geen zorgen over maakte tenzij het opnieuw gebeurt.
Tja.. ik ga wachten.. gebeurt dit nog eens dan ga ik er rechtstreeks mee naar de service!!!! Want geloof me.. de pret gaat er echt snel vanaf hoor.. gelijk ik heb gezegd: zelfs als ik ga trainen moet ik regelmatig tijdens training eens uit de raam 'piepen' om zeker te zijn of dat men koffer nog wel dicht is en men ramen beneden.. : DIT IS OOK MAAR NIKS HE ZEG EERLIJK!!!! :( :( :(
tom_il schreef:Waaromr gebruikt je niet een tijdje je reservesleutel ? Kan een probleem met je sleutel zijn. En steek hem een tijdje in een doosje zodat je zeker niet op het knopje kan drukken.
Simple dingen die je kan doen om te achterhalen wat het zou kunnen zijn.
Tja dat kan ik wel altijd proberen maar enigste reden dat ik men reservesleutel niet gebruik is dat die BMW logo in het midden ervan af is.. en vindt het zonder maar niks hoor!!! ;) :)

Ps: pittig detail.. : nu heb ik bij nieuwjaar ECHT GELUK GEHAD!!! Ik heb bij middernacht na het parkeren van men wagen toen het al enorm fel aan't regenen was.. MEN SLEUTEL IN EEN PLAS WATER laten vallen.. . Ik was bijna geshockeerd en onmiddelijk het eruit gehaald en ik dacht echt dat ik niet meer in de auto kon stappen want het was ver van men huis.. . Ik heb het drek goed afgedroogd en geprobeerd en het werkte niets minder als ervoor dus dat vond ik wel een pluspunt... DE SLEUTELS ZIJN WATERBESTENDIG!!! Wat niet wil zeggen natuurlijk dat je ermee moet gaan zwemmen.. :whistle: :roll: :)
Opt1mus schreef:Bij de E46 kan de GM5 module voor gelijke problemen zorgen, ik weet echter niet of de E6x die ook heeft....
Kan er altijd mee te maken hebben.. . Ik ga er nog even mee wachten tot het nog eens gebeurt dan ga ik ermee naar de service!!!

Bedankt allemaal voor de tips!!

Gr,

tom_il

Bericht door tom_il » 19 jan 2013, 20:32

Dit is een algemeen gegeven bij electronica. Deze gaat een tijdje doorwerken nadat de spanning weg is omdat de condensators nog opgeladen zijn. Door het korstluiten van de voeding worden deze sneller ontladen.
Daarom dat je een tijdje moet wachten, maar dit is geen uren. Waarom denk je dat bv het lampje van je TV nog een tijdje nabrand ?
Voor Airbags word een grotere veiligheidsmarge genomen, je bent hier nu eenmaal met sprinstoffen bezig.

Het is niet omdat een garagist al 20jaar met BMW werkt dat hij daarom goed op de hoogte is van electronica. Zij zijn perfect op de hoogte van mechanica en weten elk boutje staan maar zodra ze met electronica geconfronteerd worden hebben zij het moeilijker, dit is voor hun nieuw. Ik bedoel hier niks verkeerd mee en heb alle respect voor hen.
Heel een jonge gast erbij en die gaat waarschijnlijk het omgekeerde probleem hebben, op de hoogte van electronica maar moet nog veel bijleren over mechanica.

Sry maar alle respect maar als een garagist tegen mij zegt dat kortsluiten van de polen het probleem zou oplossen dan stel ik mij serieus vragen hoe goed deze op de hoogte is van electronica.
525d E61 2007 pre-LCI

Bmw 525 Berline

Bericht door Bmw 525 Berline » 22 jan 2013, 02:18

tom_il schreef:Het is niet omdat een garagist al 20jaar met BMW werkt dat hij daarom goed op de hoogte is van electronica.

Ik zeg niet dat hij (elektronisch) evengoed als een ECHTE BMW garage is die officieel voor BMW werkt want hij is een onafhankelijke BMW garage maar toch.. . In de ergste onoplosbare elektronische problemen MOET JE willen of niet naar een OFFICIËLE BMW garage gaan die.. je blauwe sterretjes gaan laten zien qua facturen.. .
tom_il schreef:Zij zijn perfect op de hoogte van mechanica en weten elk boutje staan maar zodra ze met electronica geconfronteerd worden hebben zij het moeilijker
Ik geef toe 'moeilijker' wel zeker weten maar hangt ook vanaf WELKE onafhankelijke BMW garagen hé.. ik heb er twee waar ik ga en eentje ervan zegt dat rechtsstreeks ZONDER omwegen te maken van 'voor grote electronica problemen moet je niet bij mij zijn'.. . Van hem weet ik dat maar die andere probeert altijd zen best en als het echt niet gaat tja.. naar een officiële bmw stealer hé.. .
tom_il schreef:dit is voor hun nieuw.
Niet overdrijven hé Tom..
tom_il schreef:Ik bedoel hier niks verkeerd mee en heb alle respect voor hen.
Heel een jonge gast erbij en die gaat waarschijnlijk het omgekeerde probleem hebben, op de hoogte van electronica maar moet nog veel bijleren over mechanica.
Tja.. dat is gelijk een oude vrouw van de oude generatie en een meisje van deze tijd.. : de oude vrouw is een goede huisvrouw die lekker kan koken.. en de meisjes van tegenwoordig(ik zeg niet allemaal hé) weten dus weinig tot niets van huishouden... ;) :)
tom_il schreef:Sry maar alle respect maar als een garagist tegen mij zegt dat kortsluiten van de polen het probleem zou oplossen dan stel ik mij serieus vragen hoe goed deze op de hoogte is van electronica.
Je zit verkeerd.. hij HEEFT NIET GEZEGD dat het de probleem ging oplossen maar.. HET ZOU KUNNEN HELPEN... daar zit nog wel een verschil in hé?? Of niet?? Dat is het goedkoopste en makkelijkste stap om te proberen.. .

koertplert

Bericht door koertplert » 22 jan 2013, 04:21

Laat meteen je capslock nakijken.

lekkerwijf1

Bericht door lekkerwijf1 » 22 jan 2013, 08:42

Ik ben het met koertplert eens, Volgens mij probeert tom_il een oplossing te zoeken voor jou probleem, jij gooit alles in de wind anders gezegd je probeert hem met alles tegen te spreken.
Een forum is om elkaar te helpen en niet om elkaar af te zeiken.

Waarschijnlijk zit er een storing oid in de module fahrzeugzentrum sattelit.
Overigens heeft niet alleen bmw last van dit probleem maar volkswagens ook.

kos.be

Bericht door kos.be » 22 jan 2013, 09:47

Bmw 525 Berline schreef:Ps: pittig detail.. : nu heb ik bij nieuwjaar ECHT GELUK GEHAD!!! Ik heb bij middernacht na het parkeren van men wagen toen het al enorm fel aan't regenen was.. MEN SLEUTEL IN EEN PLAS WATER laten vallen.. . Ik was bijna geshockeerd en onmiddelijk het eruit gehaald en ik dacht echt dat ik niet meer in de auto kon stappen want het was ver van men huis.. . Ik heb het drek goed afgedroogd en geprobeerd en het werkte niets minder als ervoor dus dat vond ik wel een pluspunt... DE SLEUTELS ZIJN WATERBESTENDIG!!! Wat niet wil zeggen natuurlijk dat je ermee moet gaan zwemmen.. :whistle: :roll: :)
Ben je er zeker van dat ze waterbestendig zijn?
Misschien is dat wel de oorzaak... de spanning in een AB is (naar ik vernomen heb) te laag voor kortsluiting, de sleutel zal wel nog werken aangezien er geen onmiddellijke schade aangericht werd, maar na een tijdje kan het binnenwerk beginnen corroderen waardoor het niet correct meer werkt?
BMW 520d Touring (2008) - Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi.

tom_il

Bericht door tom_il » 22 jan 2013, 18:35

Kijk, mijn mening is de batterij lostkoppelen te verglijken met de "zet je computer eens uit aan" oplossing van een zogenaamde "computerexpert". Maw een antwoord om er vanaf te zijn.

Maar als je andere meningen niet kunt waarderen en alleen je garagist geloofd dan begrijp ik niet waarom je je probleem hier post Berlinnetje. Ik probeer je alleen te helpen, maar heb de indruk dat ik voortaan jouw posts best negeer.

PS hoofdletters gebruiken toont weinig respect hebben voor mensen die je in de eerste plaats alleen maar willen helpen.
525d E61 2007 pre-LCI

Bmw 525 Berline

Bericht door Bmw 525 Berline » 22 jan 2013, 21:20

koertplert schreef:Laat meteen je capslock nakijken.
lekkerwijf1 schreef:Ik ben het met koertplert eens
tom_il schreef:hoofdletters gebruiken toont weinig respect
Jongens men excuses voor de capslock maar geloof het of geloof het niet maar ik schrijf met capslock niet om zogezegd 'te roepen' maar om een een deel van een zin of een woord meer nadruk te leggen. Dus ik bedoelde dat helemaal niet negatief maar aanezien het op internet wel als 'roepen' wordt beschouwd kan ik het maar mss beter laten.. .

On topic:
lekkerwijf1 schreef:IVolgens mij probeert tom_il een oplossing te zoeken voor jou probleem, jij gooit alles in de wind anders gezegd je probeert hem met alles tegen te spreken.
Kijk.. ik spreek zeker niet alles tegen maar sommige dingen ben ik zeker niet mee eens en dan ga ik ook niet zeggen dat ik vindt dat hij gelijk heeft of vindt jij mss van wel dat ik dat moet doen? Dat is toch ook niet eerlijk tov mij hé?? Want dan ben ik aan't liegen... .
lekkerwijf1 schreef:Een forum is om elkaar te helpen
Zeker is een forum om mekaar te helpen en ik ben jullie allemaal dankbaar(de meeste mensen die willen helpen toch).
lekkerwijf1 schreef:en niet om elkaar af te zeiken.
Dat heb ik echt niet gedaan en vindt je niet dat je wat overdrijft hier... .
lekkerwijf1 schreef:Waarschijnlijk zit er een storing oid in de module fahrzeugzentrum sattelit.
Dat is Arabisch/Chinees/Joods voor mij.... :) Maar toch bedankt voor de tip.. mss kan ik het zeggen als ik hem eens binnen ga doen.. .
lekkerwijf1 schreef:Overigens heeft niet alleen bmw last van dit probleem maar volkswagens ook.
Tja.. dat is gelijk 'elk huisje(auto) heeft zijn kruisje'.. :)
kos.be schreef:Ben je er zeker van dat ze waterbestendig zijn?

Niet zeker maar aangezien het bleef werken vermoedt ik van wel.
kos.be schreef:Misschien is dat wel de oorzaak

Dat van de koffer was lang voor dat ik de sleutel heb laten 'zwemmen'. :)
kos.be schreef:maar na een tijdje kan het binnenwerk beginnen corroderen waardoor het niet correct meer werkt?

Ai ai ik hoop echt van niet want dan zit ik met de sh*t.. . Denk dat je toch snel 200€ kwijt zal zijn als je een nieuwe wilt bestellen bij de service.. .
tom_il schreef:Kijk, mijn mening is de batterij lostkoppelen te verglijken met de "zet je computer eens uit aan"
Maar jij zei toch ook van 1 pool loskoppelen.. is dat niet hetzelfde als een 'computer aan uit zetten'?? Graag meer uitleg.. .
tom_il schreef:Maar als je andere meningen niet kunt waarderen en alleen je garagist geloofd
Nee dat is niet waar.. ik hoor zeker meningen van andere mensen anders zou ik hier niet regelmatig posten.
tom_il schreef:Ik probeer je alleen te helpen
Ik dank je ervoor en jij bent 1 van de mensen die het meeste reageert op mijn posten dus we moeten de goede contact blijven houden.. ;) :)
tom_il schreef:maar heb de indruk dat ik voortaan jouw posts best negeer.
Neen moet je echt niet doen er is geen reden voor dat hoor. Ik apprecieër het enorm dat iemand post om mij te helpen dan.. ipv gewoon 'lekker' te negeren.. .

tom_il

Bericht door tom_il » 22 jan 2013, 21:42

Bmw 525 Berline schreef:Maar jij zei toch ook van 1 pool loskoppelen.. is dat niet hetzelfde als een 'computer aan uit zetten'?? Graag meer uitleg.. .
Berline, 1 pool of 2 polen loskoppelen is hetzelde. Spanning is niet meer aanwezig.
Als je dan toch echt 2 polen tegen elkaar wil houden, dan is het eenvoudigste de negatieve pool loskoppen en de losse masse kabel tegen de + pool houden.
Begin niet de + pool los te maken als je niet moet deze zijn te gevoelig, er zit een IBS sensor en die dingen zijn fragie, ik kom er niet aan tenzij ik de batterij moet wisselen.

Maar zoals eerder gezegd dit gaat niet helpen.

Heb je nu al je reserve sleutel gebruikt zoals ik eerder had aangeraden ?
525d E61 2007 pre-LCI

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”