Danish: M3 SMG II: APK en gewassen
Re: Danish: M3 SMG II: Dyno run beek auto racing
Dat zou ik even moeten navragen.. Durf ik niet te zeggen.
Hij is helemaal standaard.
Komende zaterdag lekker een dag sleutelen met KevinK. Wacht op zijn goedkeuring alvorens de ring op te gaan.
Hij is helemaal standaard.
Komende zaterdag lekker een dag sleutelen met KevinK. Wacht op zijn goedkeuring alvorens de ring op te gaan.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Re: Danish: M3 SMG II: Dyno run beek auto racing
Wooow... dat zijn nog eens waarden! !!
Re: Danish: M3 SMG II: Dyno run beek auto racing
want je pks liggen in mijn ogen best aan de hoge kant voor een standaard m3.
een m3 heeft fabriek af 343 pk op de krukas. met de jaren mee heb je altijd wat verliezen.
van de 343 pk op de krukas heb je altijd minder op de achterwielen.
daarom vond ik het beetje raar.
gr
kotje
een m3 heeft fabriek af 343 pk op de krukas. met de jaren mee heb je altijd wat verliezen.
van de 343 pk op de krukas heb je altijd minder op de achterwielen.
daarom vond ik het beetje raar.
gr
kotje
Re: Danish: M3 SMG II: Dyno run beek auto racing
Bij BAR vonden ze het aantal PK's niet al te vreemd. Er ging ook een Z4M 2008 op, deze heeft het zelfde S54 blok. Deze kwam op 367,5 pk uit en 396NM ongeveer.
De NM's vonden ze bij BAR aan de hoge kant. Hij kon moeilijk geloven dat ie helemaal standaard was. Hij vermoede andere nokkenassen en/of andere inlaat. Het laatste had die gechecked en bleek standaard te zijn.
In eens springt die een stuk omhoog bij 4300 toeren.
De NM's vonden ze bij BAR aan de hoge kant. Hij kon moeilijk geloven dat ie helemaal standaard was. Hij vermoede andere nokkenassen en/of andere inlaat. Het laatste had die gechecked en bleek standaard te zijn.
In eens springt die een stuk omhoog bij 4300 toeren.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Re: Danish: M3 SMG II: Dyno run beek auto racing
bizaar man. maar elke auto heeft eigen verliezen. bij een bmw heb je een verlies factor van 15%.
de verliezen zijn
diff
bak
cardanas
wielen
je kan zo even door gaan.
daarom zeg ik het volgens mij is het bij jou geen wiel pks.
maar hoe kan je dan met een standaard blok van een m3 die uit de fabriek met 343 pk is gekomen en nu 365 pk heeft ?? dat klopt toch niet ???
snap je wat ik bedoel??
de verliezen zijn
diff
bak
cardanas
wielen
je kan zo even door gaan.
daarom zeg ik het volgens mij is het bij jou geen wiel pks.
maar hoe kan je dan met een standaard blok van een m3 die uit de fabriek met 343 pk is gekomen en nu 365 pk heeft ?? dat klopt toch niet ???
snap je wat ik bedoel??
Re: Danish: M3 SMG II: Dyno run beek auto racing
Dat ie genoeg pk's heeft is wel een feit
Dat moet wel als een kanon gaan zeg!
Dat moet wel als een kanon gaan zeg!
Re: Danish: M3 SMG II: Dyno run beek auto racing
Ik denk persoonlijk dat dit krukaspk's zijn, aangezien je met zo'n vermogen dan anders op 390pk moet zitten met 15% verlies wat enigszins onwaarschijnlijk is met de E46 als hij standaard is. BMW geeft overigens wel vaker minder pk's op dan ze daadwerkelijk hebben. Zo hebben anderen ook meerdere keren M's op dyno's gehad waarbij ze een klap meer pk's hebben dan normaal. De M5 F10 bijvoorbeeld ook meerdere keren op meer power gemeten. Echter, een dyno is bij de een nog niet hetzelfde als bij de ander. Aanvoer van lucht, temperatuur in de omgeving, slip op de dyno, weerstand, het kan allemaal kleine verschillen opleveren waardoor de metingen dus kunnen verschillen.
Re: Danish: M3 SMG II: Dyno run beek auto racing
ik neem het ook aan als krukas pks. maar het lijkt mij nog steeds echt vreemd.
gr
kotje
gr
kotje
Re: Danish: M3 SMG II: Dyno run beek auto racing
Feit is wel dat hij gewoon op de bank is geweest. Het resultaat zie je hier in een grafiek terugkomen.
Blijft het aan Danish om te vertellen of dit vermogen aan de wielen is gemeten of op de krukas. Zelf zou ik zeggen aan de wielen. Daar meten de rollen immers.
Dat dit dan een hoge waarde is ben ik met ieder eens. Maar om nou in een showroom hier over te gaan discussiëren lijkt me onnodig. Als Danish had geroepen dat de M, bijna 370pk zou hebben zonder grafiek was niemand het er mee eens geweest.
De vraag die overblijft is, als dit inderdaad wielvermogen is, hoe betrouwbaar is de bank? Aan de andere kant, hoe vaak hoor je dat BMW blokken meer vermogen leveren, dan op gegeven.
Maar om er nou over door te blijven gaan, lijkt me overbodig. Dan geloof je maar dat die desnoods 290 pk levert. Feit is wel, ding loopt absurd hard. Reed er toendertijd mee: het eerste wat ik riep was, ik wil ook een Eightball!
Blijft het aan Danish om te vertellen of dit vermogen aan de wielen is gemeten of op de krukas. Zelf zou ik zeggen aan de wielen. Daar meten de rollen immers.
Dat dit dan een hoge waarde is ben ik met ieder eens. Maar om nou in een showroom hier over te gaan discussiëren lijkt me onnodig. Als Danish had geroepen dat de M, bijna 370pk zou hebben zonder grafiek was niemand het er mee eens geweest.
De vraag die overblijft is, als dit inderdaad wielvermogen is, hoe betrouwbaar is de bank? Aan de andere kant, hoe vaak hoor je dat BMW blokken meer vermogen leveren, dan op gegeven.
Maar om er nou over door te blijven gaan, lijkt me overbodig. Dan geloof je maar dat die desnoods 290 pk levert. Feit is wel, ding loopt absurd hard. Reed er toendertijd mee: het eerste wat ik riep was, ik wil ook een Eightball!
BMW E46 330i
Re: Danish: M3 SMG II: Dyno run beek auto racing
KevinK schreef:Feit is wel dat hij gewoon op de bank is geweest. Het resultaat zie je hier in een grafiek terugkomen.
Blijft het aan Danish om te vertellen of dit vermogen aan de wielen is gemeten of op de krukas. Zelf zou ik zeggen aan de wielen. Daar meten de rollen immers.
Dat dit dan een hoge waarde is ben ik met ieder eens. Maar om nou in een showroom hier over te gaan discussiëren lijkt me onnodig. Als Danish had geroepen dat de M, bijna 370pk zou hebben zonder grafiek was niemand het er mee eens geweest.
De vraag die overblijft is, als dit inderdaad wielvermogen is, hoe betrouwbaar is de bank? Aan de andere kant, hoe vaak hoor je dat BMW blokken meer vermogen leveren, dan op gegeven.
Maar om er nou over door te blijven gaan, lijkt me overbodig. Dan geloof je maar dat die desnoods 290 pk levert. Feit is wel, ding loopt absurd hard. Reed er toendertijd mee: het eerste wat ik riep was, ik wil ook een Eightball!
ik snap echt niet dat mensen net als jij gaan zeiken er over waarom je in de showroom topic hier over niet mag praten. het is toch namelijk leuk om te weten hoe het gemeten is??
hier heb je mijn topic waar mensen net als jij ook mee kwamen of het nodig was om in mijn showroom topic over bepaalde onderwerpen Discussiëren. ik heb gelijk gezegt ik vind het niet erg en vind het juist leuk.
http://forum.bmwfan.nl/viewtopic.php?f=6&t=32790
wat is het probleem dat mensen gaan zeiken om in de showroom topic over bepaalde onderwerpen niet mogen Discussiëren?
gr
kotje
Laatst gewijzigd door kotje op 04 mar 2013, 22:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Danish: M3 SMG II: Dyno run beek auto racing
Betrouwbare cijfers van een specialistisch bedrijf!
Gewoon heerlijke wagen !
Gewoon heerlijke wagen !
BMW 135i Coupé viewtopic.php?f=134&t=31083
Re: Danish: M3 SMG II: Dyno run beek auto racing
KW Variant 2 schroefset gemonteerd! Plus een heerlijke oil service met nieuwe oliepeilsensor. De auto is gekeurd door KevinK en mag de nurburgring op !! Thanks gozer.
Sneakpeak van de verlaging. Hoogstwaarschijnlijk gaat die wel rondom een 1 a 1,5 cm MAX omhoog.
Sneakpeak van de verlaging. Hoogstwaarschijnlijk gaat die wel rondom een 1 a 1,5 cm MAX omhoog.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Re: Danish: M3 SMG II: Oil Service & KW v2 geplaatst. Laag..
Wat een bazenauto, ik kan niet anders zeggen..
Re: Danish: M3 SMG II: Oil Service & KW v2 geplaatst. Laag..
Ziet er goed uit!
Re: Danish: M3 SMG II: Oil Service & KW v2 geplaatst. Laag..
Ziet er goed uit man, echt dik!
E36 328i Coupé M '98
E46 318i Sedan M '02
E46 330Ci Coupé M '01
E46 325Ci Coupé M '01
E87 130i Cup '06
E92 335i Coupé High Exe '07
E90 325i LCI High Exe
E46 325Ci Coupé Exe '04
E36 325i Cabrio '94 *current
E87 130i High M-pack '06 *current
E46 318i Sedan M '02
E46 330Ci Coupé M '01
E46 325Ci Coupé M '01
E87 130i Cup '06
E92 335i Coupé High Exe '07
E90 325i LCI High Exe
E46 325Ci Coupé Exe '04
E36 325i Cabrio '94 *current
E87 130i High M-pack '06 *current