storing airbag/gordel etc
Re: storing airbag/gordel etc
Dat klopt, de lambdasensor heeft hier niets mee te maken.
Bedoelde de storing omtrent de airbag/gordel storing, deze was opgelost.
De lambda sensor word wel vervangen volgende week, ze zagen dat tijdens software download en het resetten van de fouten dat de lambdasensor een storing had.Ze zeiden tegen mij dat de kans groot was dat de storing weer kwam.
Heb de lambda sensor al 3 keer laten resetten omdat deze elke keer terug kwam.
Bedoelde de storing omtrent de airbag/gordel storing, deze was opgelost.
De lambda sensor word wel vervangen volgende week, ze zagen dat tijdens software download en het resetten van de fouten dat de lambdasensor een storing had.Ze zeiden tegen mij dat de kans groot was dat de storing weer kwam.
Heb de lambda sensor al 3 keer laten resetten omdat deze elke keer terug kwam.
Re: storing airbag/gordel etc
Nu weer een storing van de gordel en airbag gehad.
Direct daarna kwam de melding "geel accu".
De auto heeft toen twee weken stil gestaan.
Heb weleens vaker gehoord dat mocht de accu wat slechter worden dat je dan kans hebt op meerdere storingen met name deze.
Klopt dit?
Ook de lambda sonde is inmiddels vernieuwd, maar motor lampje kwam weer binnen.
Weet iemand van jullie een BMW expert op dit gebied?
Wil graag van deze storing af.
Direct daarna kwam de melding "geel accu".
De auto heeft toen twee weken stil gestaan.
Heb weleens vaker gehoord dat mocht de accu wat slechter worden dat je dan kans hebt op meerdere storingen met name deze.
Klopt dit?
Ook de lambda sonde is inmiddels vernieuwd, maar motor lampje kwam weer binnen.
Weet iemand van jullie een BMW expert op dit gebied?
Wil graag van deze storing af.
Re: storing airbag/gordel etc
Gisteren een nieuwe accu erin laten zetten (deze was kapot).
De storing van de airbag/gordel is nog niet verholpen, de garage zei dat het aan de computer lag en dat die vervangen moest worden.
Van de week hoor ik wat dit grapje weer gaat kosten.
De storing van de airbag/gordel is nog niet verholpen, de garage zei dat het aan de computer lag en dat die vervangen moest worden.
Van de week hoor ik wat dit grapje weer gaat kosten.
Re: storing airbag/gordel etc
De storing van de airbag/gordel etc. geeft aan 93F9 als deze wordt uitgelezen.
Heeft iemand anders deze ook weleens gehad??
Heeft iemand anders deze ook weleens gehad??
Re: storing airbag/gordel etc
Deze fout 93F9 is wel bekend,de enige oplossing is modul vervangen.Software updaten help meestal tijdlijk.Fout zal terugkeren in een paar dagen.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
Re: storing airbag/gordel etc
Heb dit probleem ook gehad met mijn E60.
Ben diverse keren naar bmw garage geweest.
Na een tijdje kwam het lampje van gordel en airbag weer terug branden.
stuk of 8 keer gehad en toen was ik het beu. Steeds resetten was niet de oplossing voor mij.
Matjes in de stoelen zijn nagekeken maar hier lag het ook niet aan.
Vervolgens heeft de monteur de stekkers onder de stoel doorgeknipt en de kabeltjes aan elkaar gesoldeerd.
Tot op heden geen foutmelding meer gehad en systeem geeft ook geen foutcodes weer.
Blijkbaar heeft de stekker invloed op de weerstand die de auto meet. Hierdoor geeft hij een foutmelding.
Na het solderen was voor mij het probleem opgelost.
Ben diverse keren naar bmw garage geweest.
Na een tijdje kwam het lampje van gordel en airbag weer terug branden.
stuk of 8 keer gehad en toen was ik het beu. Steeds resetten was niet de oplossing voor mij.
Matjes in de stoelen zijn nagekeken maar hier lag het ook niet aan.
Vervolgens heeft de monteur de stekkers onder de stoel doorgeknipt en de kabeltjes aan elkaar gesoldeerd.
Tot op heden geen foutmelding meer gehad en systeem geeft ook geen foutcodes weer.
Blijkbaar heeft de stekker invloed op de weerstand die de auto meet. Hierdoor geeft hij een foutmelding.
Na het solderen was voor mij het probleem opgelost.
Re: storing airbag/gordel etc
Vandaag een andere module geplaatst (van een demontagebedrijf).
De garage heeft deze aangesloten en alles begon te branden wat er maar te branden was.
Ruitenwissers gingen op en neer etc. etc.
Deze module was dus niet goed.
Het komt er op neer dat ik er toch aan moet geloven om er een nieuwe module in te doen (
Ook vandaag weer een motor lampje aan het branden, na het uitlezen gaf deze de de volgende storing:
SAE signalen zuurstofsensoren omgewisseld B1-S2/B2-S2.
Iemand enig idee wat deed betekent?
De garage heeft deze aangesloten en alles begon te branden wat er maar te branden was.
Ruitenwissers gingen op en neer etc. etc.
Deze module was dus niet goed.
Het komt er op neer dat ik er toch aan moet geloven om er een nieuwe module in te doen (
Ook vandaag weer een motor lampje aan het branden, na het uitlezen gaf deze de de volgende storing:
SAE signalen zuurstofsensoren omgewisseld B1-S2/B2-S2.
Iemand enig idee wat deed betekent?
Re: storing airbag/gordel etc
Ik weet niet waar je zit in NL, maar ik zou -als ik jou was- bij een echte bmw-elektronika specialist langs gaan. Met deze man (de ECU specialist) heb ik persoonlijkerg goede ervaringen: http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 33#p379721
Re: storing airbag/gordel etc
Ik heb het zelfde probleem!!! Garage Bitech heeft een grote beurt gegeven aan mun bimmer.(fijn adres trouws)
Nu bleek ik verkeerd mijn auto met startkabels te hebben opgestart, hiervan heeft de unit die de airbag/gordels aan stuurt. Een piek spanning gehad, waardoor die compleet overleden is.
Die gaan ze nu vervangen € 538, ex!!!!! Ze hebben inderdaad alle stekkers vervangen, door ze aan elkaar te solderen.
Plus 4 uur aan de computer, maar helaas was dat een tijdelijke oplossing.
Nu bleek ik verkeerd mijn auto met startkabels te hebben opgestart, hiervan heeft de unit die de airbag/gordels aan stuurt. Een piek spanning gehad, waardoor die compleet overleden is.
Die gaan ze nu vervangen € 538, ex!!!!! Ze hebben inderdaad alle stekkers vervangen, door ze aan elkaar te solderen.
Plus 4 uur aan de computer, maar helaas was dat een tijdelijke oplossing.
Re: storing airbag/gordel etc
Zit nu ook met airbag/gordelspanner foutmelding. Laatst een nieuw interieur in laten bouwen. Een paar keer gereset (in rechter B-pilaar module) maar komt telkens terug als ik mijn laptop op de passagiersstoel leg. Ook een slecht sensormatje waarschijnlijk! To be continued...
F10 N57N
Re: storing airbag/gordel etc
Hallo beste Fleuren,
De start kabels zijn dus niet verkeerd verbonden geweest,
Wat is er dan wel gebeurd, ja, ik vind het sneu om het te moeten zeggen, het is een fout van degene die de starkabels heeft los genomen.
Ik zal u uitleggen waarom dit zo is.
Als een accu leeg is geraakt, en men gaat deze verbinden met de start kabels, men start de auto met de lege accu op, en zodra de auto gestart is, dan dient men voordat men de starkabels gaat los nemen, dat men allereerst de achterruitverwarming aan moet zetten, zet dan ook de verwarmings aanjager op het hoogste toerental en schakel ook de verlichting in.
Nu kan men met een gerust hart de starkabels los nemen, de piekspanning word nu door al deze verbruikers opgevangen.
Wist u, dat wanneer men gewoon zonder het aantal gebruikers in te schakelen die ik dus eerder opnoemde, en gewoon de startkabels zo los zou koppelen.
Dat er een spanningsval in de dynamo plaats gaat vinden, van 80 Amp. naar 20 Amp. hierdoor verandert het magnetisch veld, en dan knalt de piekspanning door naar ruim 70 Volt.
Daar kan de auto electronica dus echt niet tegen, dat moet gewoon stuk.
De boordcomputer die krijgt dus een flinke optater en kan dus finaal vernield worden, zoals dus ook de andere regel apparatuur en besturings electronica.
Het is dus al veelvuldig voor gekomen, dat er echt alle electronica is doorgeslagen door dit enorme Voltage.
Wees dus gewaarschuwd!
Laat eventueel de startkabels even nog lekker aangesloten voor een paar minuten, dan word de accu die leeg was door de beide dynamo's op een echt verantwoorde manier geladen, en wel zonder de enorme piekspanningen.
Heeft men echt veel haast, dan alleeerst de gebruikers die ik al eerder opnoemde inschakelen, voor dat de startkabels worden losgenomen.
Dit voorkomt echter erg veel leed en grote onkosten.
Ik wens u veel succes toe, en denk aan dit verhaal, en vertel dit gerust door aan uw vrienden en bekenden.
Ik wens u allen een heel fijn weekend toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
De start kabels zijn dus niet verkeerd verbonden geweest,
Wat is er dan wel gebeurd, ja, ik vind het sneu om het te moeten zeggen, het is een fout van degene die de starkabels heeft los genomen.
Ik zal u uitleggen waarom dit zo is.
Als een accu leeg is geraakt, en men gaat deze verbinden met de start kabels, men start de auto met de lege accu op, en zodra de auto gestart is, dan dient men voordat men de starkabels gaat los nemen, dat men allereerst de achterruitverwarming aan moet zetten, zet dan ook de verwarmings aanjager op het hoogste toerental en schakel ook de verlichting in.
Nu kan men met een gerust hart de starkabels los nemen, de piekspanning word nu door al deze verbruikers opgevangen.
Wist u, dat wanneer men gewoon zonder het aantal gebruikers in te schakelen die ik dus eerder opnoemde, en gewoon de startkabels zo los zou koppelen.
Dat er een spanningsval in de dynamo plaats gaat vinden, van 80 Amp. naar 20 Amp. hierdoor verandert het magnetisch veld, en dan knalt de piekspanning door naar ruim 70 Volt.
Daar kan de auto electronica dus echt niet tegen, dat moet gewoon stuk.
De boordcomputer die krijgt dus een flinke optater en kan dus finaal vernield worden, zoals dus ook de andere regel apparatuur en besturings electronica.
Het is dus al veelvuldig voor gekomen, dat er echt alle electronica is doorgeslagen door dit enorme Voltage.
Wees dus gewaarschuwd!
Laat eventueel de startkabels even nog lekker aangesloten voor een paar minuten, dan word de accu die leeg was door de beide dynamo's op een echt verantwoorde manier geladen, en wel zonder de enorme piekspanningen.
Heeft men echt veel haast, dan alleeerst de gebruikers die ik al eerder opnoemde inschakelen, voor dat de startkabels worden losgenomen.
Dit voorkomt echter erg veel leed en grote onkosten.
Ik wens u veel succes toe, en denk aan dit verhaal, en vertel dit gerust door aan uw vrienden en bekenden.
Ik wens u allen een heel fijn weekend toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: storing airbag/gordel etc
Wil jullie op denhoogte houden omtrent mijn airbag storing.
Sinds gisteren een nieuwe airbag module laten plaatsen.
Heb dit in Duitsland bij de bmw dealer laten doen.
Sinds gisteren een nieuwe airbag module laten plaatsen.
Heb dit in Duitsland bij de bmw dealer laten doen.
Re: storing airbag/gordel etc
Bij mij is nieuwe sensormatje gemonteerd. Werkt weer naar behoren. Matje kost wel 96 euro!
F10 N57N
Re: storing airbag/gordel etc
I.v.m. coulance regeling omdat ik het interieur onlangs had ingebouwd kostte het mij het 1 uurloon (50 euro ex.) maar de monteur zei dat het 2 uren werk waren. De bekleding moet er helemaal af!
F10 N57N