Remmen schuren
Re: Remmen schuren
Remblokjes zien er nog goed uit. Ga van de week remvloeistof vervangen, welke raden jullie aan?
Als je toch blauwe wilt. ATE racing blue. Maar gewone (dot4) is ook prima voor een straat auto.
-- Houdoe wanne --
Re: Remmen schuren nog steeds
Heb nog steeds het geval dat je de remblokken tegen de remschijf hoort schuren als ik aan het wiel draai. Heb het volgende al gedaan:
- Gehele remklauw eraf gehaald en schoon gemaakt, ook de inwendige remcilinder eruit gehaald en gecontroleerd op beschadigingen, alleen de bovenzijde van de cilinder zat wat corrosie: deze glad geschuurd en schoon gemaakt.De rest zag er nog goed uit.
- Pinnen ingevet.
- Nieuwe remvloeistof en remmen ontlucht.
Iemand enig idee?
- Gehele remklauw eraf gehaald en schoon gemaakt, ook de inwendige remcilinder eruit gehaald en gecontroleerd op beschadigingen, alleen de bovenzijde van de cilinder zat wat corrosie: deze glad geschuurd en schoon gemaakt.De rest zag er nog goed uit.
- Pinnen ingevet.
- Nieuwe remvloeistof en remmen ontlucht.
Iemand enig idee?
-
Draait het wiel wel gewoon? In de zin van je kunt hem een gooi geven en hij draait gewoon uit
ik zou eens zien of je ergens op een remmentestbank kan staan die op rollen draait.. kijken of er een rem aanloopt als je rolt zonder te remmen
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
-
Daar heb je geen remmentestbank voor nodig, aangezien het wiel vrij vlot stilstaat als je er een gooi aan geeft..
- wortelknager
Als ik dit zo lees denk ik ook aan een slechtlopende remzuiger.
Hetzelfde had mijn vrouw met haar z3.
Ik heb hier revisie setjes voor gekocht en speciale remcilinder pasta.
Ze rijdt alweer 2 jaar rond zonder schurende remmen.
Hetzelfde had mijn vrouw met haar z3.
Ik heb hier revisie setjes voor gekocht en speciale remcilinder pasta.
Ze rijdt alweer 2 jaar rond zonder schurende remmen.
Heb de remzuiger er ook al uit gehaald en geinspecteerd op rotzooi, inwendig zag deze er nog goed uit. Alleen het punt waar de zuiger het remblokje raakt zat wat corrosie, dit heb ik glad geschuurd en schoon gemaakt. Daarna de zuiger ingesmeerd met remvloeistof en terug geplaatst. Het schuren is wel iets minder dan voorheen, maar nog steeds loopt de rem flink aan.
ik zou dan toch goed de klauw restaureren (aan beide kanten)
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan