We build! We race! we gaan ervoor Jeroen..E36 racer schreef:Hele topic wissel!
Vandaag, Ben ik blij om te melden dat vanaf vandaag de racer uit de verkoop word gehaald en zich gaat nestelen bij Vandolen Autosport, om onder die naam mee te doen aan het Nederlandse Time Attack kampioenschap! Mijn team maat voor dit seizoen zal worden: Benny van Dolen in zijn eigen E36 328i.
We gaan dus hard strijden het komende seizoen voor een algemeen 1e en 2e plek in het kampioenschap in onze klasse! de aftrap begint bij de Automaxx Streetpower op 17 maart!
De M3 blijft trouwens zolang mijn ouders in kuwait zitten in kuwait staan!
E36 Sedan Trackcar - Verkocht! :D
Re: E36 Sedan Trackcar - topic omgooien 15-1-2013
Re: E36 Sedan Trackcar - topic omgooien 15-1-2013!
Auto's blijven apparte kleuren alleen de belettering worden uiteraard wel het zelfde! Jeroen valt graag op lol.Ramon 325 Vanos schreef:Mooi man
Gaan jullie bijde de auto kwa kleuren het zelfde make of blijft hij zo
17 maart ben ik zelf ook op automaxx in assen.
Een goede vriend van mij staat met de wagen daar op de stent van automax.
En eventueel de cabrio ook ergens
Dan zal ik je daar wel zien.
Re: E36 Sedan Trackcar - topic omgooien 15-1-2013!
Tja, zondag is het zover en begint het time attack seizoen. Gaan wij goed geprepareerd naar de eerste race? JAZEKER! is het probleemloos gegaan? HELAAS NIET.
Mijn auto is zo goed als uit elkaar geweest op vele vlakken en zijn druk bezig geweest ermee. Woensdag gingen we hem voor het eerst starten en drama! degene van jullie die bij de winterwielen meet waren herinneren zich vast nog wel hoe rot die toen al liep? Nu was het nog erger. Nou bobines eraf en toen kwam het naar boven waarom die het niet doet!
Helaas zat er olie bij de bougies in de achterste 3 cilinders. Zegt genoeg dus. Kleppen deksel meteen eraf getrokken en zagen meteen waar de fout zat. De pakking die over de bougies zit (geen idee hoe je dat precies moet noemen) waren zo droog en lek als het maar kan zijn!
Benny druk aan het inspecteren:
Meteen rond gebeld en Bert story had ze de volgende ochtend klaar liggen! Benny ze de volgende dag wezen halen had ie de pakkingen voor een M50 met vanos gegeven (wist niet eens dat die bestonden maargoed). Weer nieuwe besteld en die kwamen vandaag binnen. As we speak is benny het allemaal weer in elkaar aan het zetten. vingers gekruisd dus!
Verder hebben we ook nog andere dingen gedaan. Cat van de auto is leeg gehaald dus weer een stukje meer vermogen. En het onderstel is opnieuw afgesteld!
Niet alles wat we doen is natuurlijk performance related. Wij hebben ook de mening dat een race auto er alsnog goed en verzorgd uit moet zien en dus heb ik de remklauwen weer opnieuw gelakt
Voor degene die onze pagina nog niet geliked hebben, Zeker even doen! De pagina zal komende zondag geheel de dag up-to-date gehouden worden dus kunnen degene die thuis blijven toch gedeeltelijk meegenieten: https://www.facebook.com/VandolenTimeAttackTeam
En dan nog wat random foto's:
Niet alleen benny werkt aan de autos, ook ik probeer mijn steentje bij te dragen:
Wat ziet het er toch mooi uit die nokken van een BMW met een spaghetti uit het blok komend:
Als die bandjes niet onder de auto lijkt het 3x niks. Maar het zijn toch wel brede bandjes die 225 onder zo'n E36,
En zo stonden de autos toen we woensdag avond afsloten en naar huis gingen:
Mijn auto is zo goed als uit elkaar geweest op vele vlakken en zijn druk bezig geweest ermee. Woensdag gingen we hem voor het eerst starten en drama! degene van jullie die bij de winterwielen meet waren herinneren zich vast nog wel hoe rot die toen al liep? Nu was het nog erger. Nou bobines eraf en toen kwam het naar boven waarom die het niet doet!
Helaas zat er olie bij de bougies in de achterste 3 cilinders. Zegt genoeg dus. Kleppen deksel meteen eraf getrokken en zagen meteen waar de fout zat. De pakking die over de bougies zit (geen idee hoe je dat precies moet noemen) waren zo droog en lek als het maar kan zijn!
Benny druk aan het inspecteren:
Meteen rond gebeld en Bert story had ze de volgende ochtend klaar liggen! Benny ze de volgende dag wezen halen had ie de pakkingen voor een M50 met vanos gegeven (wist niet eens dat die bestonden maargoed). Weer nieuwe besteld en die kwamen vandaag binnen. As we speak is benny het allemaal weer in elkaar aan het zetten. vingers gekruisd dus!
Verder hebben we ook nog andere dingen gedaan. Cat van de auto is leeg gehaald dus weer een stukje meer vermogen. En het onderstel is opnieuw afgesteld!
Niet alles wat we doen is natuurlijk performance related. Wij hebben ook de mening dat een race auto er alsnog goed en verzorgd uit moet zien en dus heb ik de remklauwen weer opnieuw gelakt
Voor degene die onze pagina nog niet geliked hebben, Zeker even doen! De pagina zal komende zondag geheel de dag up-to-date gehouden worden dus kunnen degene die thuis blijven toch gedeeltelijk meegenieten: https://www.facebook.com/VandolenTimeAttackTeam
En dan nog wat random foto's:
Niet alleen benny werkt aan de autos, ook ik probeer mijn steentje bij te dragen:
Wat ziet het er toch mooi uit die nokken van een BMW met een spaghetti uit het blok komend:
Als die bandjes niet onder de auto lijkt het 3x niks. Maar het zijn toch wel brede bandjes die 225 onder zo'n E36,
En zo stonden de autos toen we woensdag avond afsloten en naar huis gingen:
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Re: E36 Sedan Trackcar - topic omgooien 15-1-2013!
`kijk daar word hard gewerkt goed bezig
Re: E36 Sedan Trackcar - topic omgooien 15-1-2013!
Ben benieuwd naar de tijden zondag!
- Ramon 325 Vanos
- Berichten: 2277
- Lid geworden op: 04 jul 2011, 18:59
- Locatie: Sint Joost
Re: E36 Sedan Trackcar - topic omgooien 15-1-2013!
Goed bezig jullie 2.
Ja die rubberren ringen om de bougies die lekken vaak.
Die worden snel hard en dan gaan ze lekken.
Morgen zal ik het resultaat in het echt zien
En na tuurlijk dat jullie beide een mooie tijd mogen neer zetten morgen
Ja die rubberren ringen om de bougies die lekken vaak.
Die worden snel hard en dan gaan ze lekken.
Morgen zal ik het resultaat in het echt zien
En na tuurlijk dat jullie beide een mooie tijd mogen neer zetten morgen
Re: E36 Sedan Trackcar - topic omgooien 15-1-2013!
Het is jagen geweest, en benny is nogsteeds aan het prepareren voor morgen! Maar ze zijn nu wel af en klaar voor morgen! waarvoor dik respect en thanx!
ik lig momenteel in bed en ga ook me oogjes dicht doen, ga dr al om kwart voor 4 uit anders haal ik het nooit optijd (moet natuurlijk ook nog even scheren ivm de dames op het circuit. Je weet maar nooit )
ik lig momenteel in bed en ga ook me oogjes dicht doen, ga dr al om kwart voor 4 uit anders haal ik het nooit optijd (moet natuurlijk ook nog even scheren ivm de dames op het circuit. Je weet maar nooit )
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Re: E36 Sedan Trackcar - 2013 Seizoens opener
Gisteren was de openings ronde van het nederlandse Time Attack kampioenschap. Allemaal leuk en aardig maar hebben wij een beetje gepresteerd? Ik zelf vind van niet (voor mezelf dan). We hebben gelukkig wel allebij zonder schade gereden op (waarschijnlijk) mijn RA wiel lager wat eraan is, maar dat moeten we nog even bekijken allemaal.
Om half 6 stond ik al in vianen bij Benny zijn garage. Ik d8 we gaan opladen en naar Assen toe maar dat was dus verkeerd gedacht. We hebben eerst nog tot half 8 aan de autos gewerkt met bestickeren en interieurs er weer in bouwen voordat we gingen opladen (wat ook al voor geen meter ging) Benny zijn kar bleef naar achteren rollen als hij dr op reed, en bij mij kiepte hij over zover dat de planken eraf vielen. Na beetje provisorisch gedoe heeft onze hoofd monteur zijn voet zwaar gekneus. Wat had hij gedaan? nou een plankje onder de oprijplaat gelegd en achter de auto gaan staan. Hij kreeg dus een plankje afschoten tegen zijn voet aan. Eenmaal opgeladen zag het er zo uit:
Beide naast elkaar:
Alleen de mijne:
De tijden? Nou de warming up was ronduit k*t. R888 banden op een zeik natte baan werkt helaas niet goed. Was niks anders dan schuingaan (wel leuk, niet snel) En ook was er storing bij de tijdwaarneming dus helaas pinda kaas.
De baan was snel redelijk droog en een kwartier voor we de baan op moesten hebben we besloten mijn reserve set semi's aan benny te geven om op te rijden (op de gok of het werkt of niet). Volgens mij hebben we nog nooit zo snel banden gewisselt zonder wheel gun en 1 moment sleutel. Ik beny zn auto in gesprongen en volgas tussen alle lopende chicanes naar de total gereden om daar de banden van lucht te voorzien. Terug liep mijn auto al en konden we meteen omruilen (benny moest nog even naar toilet). Uiteindelijk waren we 5 minuten telaat de baan op en na een korte uitleg hebben ze ons toch de baan opgelaten (waarvoor bedankt).
Helaas heb ik niet sneller kunnen rijden dan een 2:19.814, wat resulteerde in een 16e plaats van de 34. Dit vind ik erg teleurstellend maar het was niet anders aangezien ik niet 1 goede ronde had. Me beste ronde was me laatste ronde maar ook die had beter gekunt als ik meer ruimte had gehad van meneer in de Toyota Chaser in de laatste bocht opkomen rechte stuk. Moet ook zeggen de auto reed niet perfect. onder remmen schudde de hele auto en op sommige plekken kwam ik niet lekker uit met de gekozen versnelling. Maargoed dat krijg je als je voor het eerst op assen rijdt.
Hebben we dan ook nog slecht nieuws? Helaas ja. maar Dat gaat benny jullie zelf wel vertellen.....
Wat gaan we doen voor de volgende race? Nou ik wil eigenlijk wel iets meer vermogen erin hebben, Weet iemand of er nokkenassen van een S50B32 in een 325i zonder vanos past? en ga de auto opnieuw uitlijnen. denk dat daar ook nog wel veel tijd zit (iemand kent een goede uitlijner regio haarlem voor race autos? )
Om half 6 stond ik al in vianen bij Benny zijn garage. Ik d8 we gaan opladen en naar Assen toe maar dat was dus verkeerd gedacht. We hebben eerst nog tot half 8 aan de autos gewerkt met bestickeren en interieurs er weer in bouwen voordat we gingen opladen (wat ook al voor geen meter ging) Benny zijn kar bleef naar achteren rollen als hij dr op reed, en bij mij kiepte hij over zover dat de planken eraf vielen. Na beetje provisorisch gedoe heeft onze hoofd monteur zijn voet zwaar gekneus. Wat had hij gedaan? nou een plankje onder de oprijplaat gelegd en achter de auto gaan staan. Hij kreeg dus een plankje afschoten tegen zijn voet aan. Eenmaal opgeladen zag het er zo uit:
Beide naast elkaar:
Alleen de mijne:
De tijden? Nou de warming up was ronduit k*t. R888 banden op een zeik natte baan werkt helaas niet goed. Was niks anders dan schuingaan (wel leuk, niet snel) En ook was er storing bij de tijdwaarneming dus helaas pinda kaas.
De baan was snel redelijk droog en een kwartier voor we de baan op moesten hebben we besloten mijn reserve set semi's aan benny te geven om op te rijden (op de gok of het werkt of niet). Volgens mij hebben we nog nooit zo snel banden gewisselt zonder wheel gun en 1 moment sleutel. Ik beny zn auto in gesprongen en volgas tussen alle lopende chicanes naar de total gereden om daar de banden van lucht te voorzien. Terug liep mijn auto al en konden we meteen omruilen (benny moest nog even naar toilet). Uiteindelijk waren we 5 minuten telaat de baan op en na een korte uitleg hebben ze ons toch de baan opgelaten (waarvoor bedankt).
Helaas heb ik niet sneller kunnen rijden dan een 2:19.814, wat resulteerde in een 16e plaats van de 34. Dit vind ik erg teleurstellend maar het was niet anders aangezien ik niet 1 goede ronde had. Me beste ronde was me laatste ronde maar ook die had beter gekunt als ik meer ruimte had gehad van meneer in de Toyota Chaser in de laatste bocht opkomen rechte stuk. Moet ook zeggen de auto reed niet perfect. onder remmen schudde de hele auto en op sommige plekken kwam ik niet lekker uit met de gekozen versnelling. Maargoed dat krijg je als je voor het eerst op assen rijdt.
Hebben we dan ook nog slecht nieuws? Helaas ja. maar Dat gaat benny jullie zelf wel vertellen.....
Wat gaan we doen voor de volgende race? Nou ik wil eigenlijk wel iets meer vermogen erin hebben, Weet iemand of er nokkenassen van een S50B32 in een 325i zonder vanos past? en ga de auto opnieuw uitlijnen. denk dat daar ook nog wel veel tijd zit (iemand kent een goede uitlijner regio haarlem voor race autos? )
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Re: E36 Sedan Trackcar - 2013 Seizoens opener
Nee S50 nokken passen niet, dan moet je nokken uit een S52B30/32US hebben geloof ik..
Hier staat het:
http://www.eurotuner.com/techarticles/e ... _5000.html
Hier staat het:
http://www.eurotuner.com/techarticles/e ... _5000.html
330d
Re: E36 Sedan Trackcar - Minishoot!
Afgelopen zondag met een vriend van me naar vrijrijden geweest. Helaas zelf niet kunnen rijden door een rug blessure, maar zijn nog wel naar de racer geweest om een kleine "shoot" te doen (vriend van me is auto/motorsport fotograaf in kuwait)
More on its way!
More on its way!
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Re: E36 Sedan Trackcar - Minishoot!
ziet er goed uit de racer .
ik was zondag ook met een vriend bij vrijrijden .
wat voor auto hadden jullie bij .
ik was mee een rode pug 106 rallye mijn grijze velgen
ik was zondag ook met een vriend bij vrijrijden .
wat voor auto hadden jullie bij .
ik was mee een rode pug 106 rallye mijn grijze velgen
Re: E36 Sedan Trackcar - Minishoot!
ik was met mijn daily, de mitsubishi Pajero:
Die dus (alleen zonder de racer er achter)
Die dus (alleen zonder de racer er achter)
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Re: E36 Sedan Trackcar - 2e plek op DAF Time Attack
Gisteren was het dan weer zover, een 2e ronde van Time Attack wat 3 weken voor de ronde nog even werd medegedeeld dat het meetelt voor het seizoen! Afijn afgelopen zaterdag nog even wat laatste dingetjes gedaan op mijn werk om de auto gereed te maken voor de volgende ronde. Auto opgeladen, voor de deur gezet en rust pakken voor de volgende dag.
S’ochtends rustig de auto ingeladen om vervolgens rond de klok van 9 uur weg te rijden van huis en op zandvoort aan te gaan! Daar aangekomen naast evert en SVA geparkeerd op de paddock in de tarzan bocht, auto naar de keuring gebracht waar hij de eerste keer werd afgekeurt op de remlichten (werkte maar niet fel genoeg volgens hun?). Even alles lostrekken, schoonmaken en weer aanbieden voor de keuring. Goedgekeurt en nu rustig stickers plakken en wachten op de briefing.
Na de briefing was benny terplaatsen en hebben we de “TE KOOP” stickers erop geplakt. Ik ben me gaan omkleden terwijl benny de auto is gaan tanken voor me. Rustig aan begonnen de auto weer aan te voelen, bandjes warmen om na 3 ronden binnen te komen om de banden spanning te controleren. Ow en mijn motorkap was half vast gezet (waarom snap ik nog steeds niet). Bandenspanning was goed en dus zijn we weer gaan rijden, inlap rustig gedaan om daarna een ronde te gaan pushen! In de slotemaker bocht ging het toen bijna fout, de achterkant kwam voorbij zetten waardoor ik in de terugslag met mn linker achterwiel net het gras niet raakte. Eerste wat ik dacht was een lekke band! Rustig naar de pits waar benny niks vreemds zag. Terug naar buiten terug om meteen een 2:14 dood te noteren. Goed genoeg voor een 4e plek in de warming up sessie.
In de pauze tussen de Warming up en de quali de auto maar even omhoog gezet om het onderstel iets aan te passen. Alle dempers op hun hardste stand gezet en ook de stabilisatorstang op zijn kortste/straktste stand gezet. Om zo de quali in te gaan.
Door het afstellen en weer te moeten tanken (minimum benzine mee om gewicht te sparen) zijn we de quali telaat begonnen, gelukkig mochten we nog wel de baan op. Quali weer rustig aan begonnen om even te wennen aan de andere afstelling en om nu niet na 3 ronden binnen te komen maar buiten te blijven en het meeste gebruik te maken van de tijd die we krijgen om een goede tijd te krijgen. Om vanaf de pitmuur via gebaren taal duidelijk te krijgen dat ik rond een 2:12-2:14 te zitten. Ik had ongeveer ingeschat dat ik nog 1 poging kon doen tot het afvlaggen waar het meteen bij aanremmen voor de tarzan fout ging. Remmen deden of niks, of het was meteen blokkeren, om vervolgens met gillende banden rechtdoor de grindbak door te gaan en ¾ de grindbak door te zijn gegaan tot stilstand te komen. Om ook de bumper behoorlijk gehandhaaft te zien liggen, opgepakt, in de auto gegooid om zo weer naar de paddock te rijden waar de klus kon beginnen.
Zonder bumper rijden:
Aangekomen in de paddock zien we dat de bumperbalk iets wat verbogen is en dat al die zwarte plugsjes kapot zijn waardoor we dachten dit is een lost case. Om dan te horen te krijgen dat je een 2e tijd hebt gereden met een tijd van 2:13.079. Dat is toch wel genoeg motivatie om wat te bedenken om zo toch de bumper vast te zetten. Gelukkig konden we nog 4 drukkertjes vinden wat net aan genoeg was om de bumper vast te zetten! Na 45 minuten was de klus geklaard en was de bumper incl splitter weer op de auto, onderweg naar de pitstraat voor de finale.
Nog even wat bespreken voor de finale:
Outlap rustig gereden banden opwarmen om er vanaf audi S vol op het gas te stampen en de hotlap te doen, Auto was erg nerveus, trilde aan alle kanten (waarschijnlijk wat loodjes op de velgen kwijt, en de uitlijning iets verandert tijdens het uitstapje). Na redelijk gestoeid te hebben met de auto toch nog een 2:14.142 genoteerd, het was nog even afwachten maar toen kwam een van de jongens aanrennen met telefoon in hand roepende 2e tijd, je hebt de 2e tijd gereden. Om vervolgens de auto weer naar de pit te rijden voor de prijs uitrijking.
En natuurlijk nog even een team foto
Verdere foto's zullen nog volgen, heb tot nu toe alleen nog fotos van Leon Weggelaar voorbij zien komen namelijk!
S’ochtends rustig de auto ingeladen om vervolgens rond de klok van 9 uur weg te rijden van huis en op zandvoort aan te gaan! Daar aangekomen naast evert en SVA geparkeerd op de paddock in de tarzan bocht, auto naar de keuring gebracht waar hij de eerste keer werd afgekeurt op de remlichten (werkte maar niet fel genoeg volgens hun?). Even alles lostrekken, schoonmaken en weer aanbieden voor de keuring. Goedgekeurt en nu rustig stickers plakken en wachten op de briefing.
Na de briefing was benny terplaatsen en hebben we de “TE KOOP” stickers erop geplakt. Ik ben me gaan omkleden terwijl benny de auto is gaan tanken voor me. Rustig aan begonnen de auto weer aan te voelen, bandjes warmen om na 3 ronden binnen te komen om de banden spanning te controleren. Ow en mijn motorkap was half vast gezet (waarom snap ik nog steeds niet). Bandenspanning was goed en dus zijn we weer gaan rijden, inlap rustig gedaan om daarna een ronde te gaan pushen! In de slotemaker bocht ging het toen bijna fout, de achterkant kwam voorbij zetten waardoor ik in de terugslag met mn linker achterwiel net het gras niet raakte. Eerste wat ik dacht was een lekke band! Rustig naar de pits waar benny niks vreemds zag. Terug naar buiten terug om meteen een 2:14 dood te noteren. Goed genoeg voor een 4e plek in de warming up sessie.
In de pauze tussen de Warming up en de quali de auto maar even omhoog gezet om het onderstel iets aan te passen. Alle dempers op hun hardste stand gezet en ook de stabilisatorstang op zijn kortste/straktste stand gezet. Om zo de quali in te gaan.
Door het afstellen en weer te moeten tanken (minimum benzine mee om gewicht te sparen) zijn we de quali telaat begonnen, gelukkig mochten we nog wel de baan op. Quali weer rustig aan begonnen om even te wennen aan de andere afstelling en om nu niet na 3 ronden binnen te komen maar buiten te blijven en het meeste gebruik te maken van de tijd die we krijgen om een goede tijd te krijgen. Om vanaf de pitmuur via gebaren taal duidelijk te krijgen dat ik rond een 2:12-2:14 te zitten. Ik had ongeveer ingeschat dat ik nog 1 poging kon doen tot het afvlaggen waar het meteen bij aanremmen voor de tarzan fout ging. Remmen deden of niks, of het was meteen blokkeren, om vervolgens met gillende banden rechtdoor de grindbak door te gaan en ¾ de grindbak door te zijn gegaan tot stilstand te komen. Om ook de bumper behoorlijk gehandhaaft te zien liggen, opgepakt, in de auto gegooid om zo weer naar de paddock te rijden waar de klus kon beginnen.
Zonder bumper rijden:
Aangekomen in de paddock zien we dat de bumperbalk iets wat verbogen is en dat al die zwarte plugsjes kapot zijn waardoor we dachten dit is een lost case. Om dan te horen te krijgen dat je een 2e tijd hebt gereden met een tijd van 2:13.079. Dat is toch wel genoeg motivatie om wat te bedenken om zo toch de bumper vast te zetten. Gelukkig konden we nog 4 drukkertjes vinden wat net aan genoeg was om de bumper vast te zetten! Na 45 minuten was de klus geklaard en was de bumper incl splitter weer op de auto, onderweg naar de pitstraat voor de finale.
Nog even wat bespreken voor de finale:
Outlap rustig gereden banden opwarmen om er vanaf audi S vol op het gas te stampen en de hotlap te doen, Auto was erg nerveus, trilde aan alle kanten (waarschijnlijk wat loodjes op de velgen kwijt, en de uitlijning iets verandert tijdens het uitstapje). Na redelijk gestoeid te hebben met de auto toch nog een 2:14.142 genoteerd, het was nog even afwachten maar toen kwam een van de jongens aanrennen met telefoon in hand roepende 2e tijd, je hebt de 2e tijd gereden. Om vervolgens de auto weer naar de pit te rijden voor de prijs uitrijking.
En natuurlijk nog even een team foto
Verdere foto's zullen nog volgen, heb tot nu toe alleen nog fotos van Leon Weggelaar voorbij zien komen namelijk!
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3