Olie lekkage ?
Re: Olie lekkage ?
Ik had het gezien, is het noodzakelijk om de stuurpomp los te maken, BMW TIS beschrijf het als ''zo nodig'' 

Hij zit aan je oliefilterbehuizing gemonteerd, dus ja
Snap ook niet hoe mensen het doen zonder de pomp even los te maken. Ik heb de leidingen wel gewoon aangesloten gelaten overigens, dat kan prima, gewoon even een plekje vinden om hem op te leggen.

Snap ook niet hoe mensen het doen zonder de pomp even los te maken. Ik heb de leidingen wel gewoon aangesloten gelaten overigens, dat kan prima, gewoon even een plekje vinden om hem op te leggen.
Oke, top ik heb de pakking besteld, ik neem aan dat je de olie eerst moet aftappen
of stel ik nu een domme vraag 

Dat geven ze wel aan in Tis, ik heb het zelf niet gedaan. Even je oliefilter goed laten uitlopen met deksel eraf, 99% van de olie zit toch in het carter. Bij mij ging het prima op deze manier, als je het liever eerst aftapt kan dat natuurlijk ook.
Oke, ik had al olie staan en een nieuw oliefilter, dus dat doe ik gelijk maar dan, heb het wel recent ververst, maar weer nieuwe erin kan nooit geen kwaad 

Ga vandaag beginnen met het vervangen van de oliefilterhuis pakking, zal er wat foto's van maken tijdens de operatie 

Zo de pakking is inmiddels vervangen, heb er totaal inclusief alles schoonmaken, nieuwe olie + filter erin ongeveer 4 uur over gedaan, valt op zich wel mee qua werkzaamheden, veel sleutelwerk inderdaad en gewoon goed opletten.
Heb er nog een paar foto's bij gedaan, bij mij was de pakking nog wel heel maar keihard en deze had op de rechter zijkant en onderzijde gelekt, mijn auto staat nu op 116.000 km, dus gewoon vervangen als je maar iets van olie ziet.
Alles gedemonteerd:

Hier is de lekkage goed te zien

Hier nog vies

En hier weer netjes schoon

Ook weer schoongemaakt

En alles weer netjes in elkaar

Heb er nog een paar foto's bij gedaan, bij mij was de pakking nog wel heel maar keihard en deze had op de rechter zijkant en onderzijde gelekt, mijn auto staat nu op 116.000 km, dus gewoon vervangen als je maar iets van olie ziet.
Alles gedemonteerd:

Hier is de lekkage goed te zien

Hier nog vies

En hier weer netjes schoon

Ook weer schoongemaakt

En alles weer netjes in elkaar

Laatst gewijzigd door Hompie op 08 aug 2017, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Mag je de aluminiumplaat onderaan de auto losmaken zonder dat er iets anders loskomt ? Die plaat zit met een aantal grote bouten vast. Kan dit echt geen kwaad ? Alvast bedankt ! Greetz.
Welke grote plaat?
je bedoelt toch niet je subframe hoop ik?^^
je bedoelt toch niet je subframe hoop ik?^^
Alvast bedankt voor de reaktie. Ik heb de voorste beschermplaat verwijderd en de beschermplaat onder de koppeling. Daartussen bevindt zich een alu/ijzeren plaat. Heb wat opzoekingen gedaan en in de OEM-cataloog noemen ze dit de versterkingsplaat. Is dus de plaat waarin zich de opening bevindt om de olie af te laten. Mag deze verwijderd worden om aan de voorkatalysator/roetfilter te werken ? Grtz.
Geen probleem, heb ik er ook al onderuit gehad om schoon te maken.